Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ford Escort RS Cosworth“ užteko 4 gamybos metų, kad taptų legenda

Didžiulis variklis nedideliame hečbeke, pergalės Pasaulio ralio čempionate ir beprotiškas galinis sparnas „Ford Escort RS Cosworth“ padarė vienu geidžiamiausių karštų hečbekų pasaulyje.
„Ford Escort RS Cosworth“
„Ford Escort RS Cosworth“ / „Ford“ nuotr.

Baigiantis aštuntajam dešimtmečiui „Ford“ ieškojo kūrybinės formulės automobilio dizaine ir gamyboje, kuri leistų visiems nušluostyti nosis Pasaulio ralio čempionate. „Sierra Cosworth“ modelis nebuvo labai sėkmingas, tad 1990 metais buvo nuspręsta sukurti naują, geresnį modelį.

Paėmę tą pačią „Sierra Cosworth“ pakabą, „Ford“ inžinieriai kibo į darbą. Modelis turėjo būti lengvesnis, greitesnis ir vikresnis nei „Sierra“. Pagerinę pakabą, gamintojai nusprendė, kad šį kartą lenktyninis automobilis bus šeimyninio „Escort“ automobilio versija, tad būtent šio modelio kėbulas buvo pradėtas montuoti ant patobulintos pakabos.

Po variklio dangčiu irgi buvo pakeitimų, tad tas pats „Cosworth“ kompanijos kurtas 2 litrų darbinio tūrio motoras, kuris buvo naudojamas ir anksčiau, gavo naują turbiną, papildomai buvo atlikta daug vidinių variklio pakeitimų. Baigtas modelis buvo pavadintas „Ford Escort RS Cosworth“ ir ralio trasose debiutavo 1993 metais.

„Ford“ nuotr./„Ford Escort RS Cosworth“
„Ford“ nuotr./„Ford Escort RS Cosworth“

„Ford“ tikslas buvo pergalė Pasaulio ralio čempionato A klasės bendroje įskaitoje, tačiau ir vėl jiems to nepavyko padaryti. Tuo metu „Lancia Delta Integrale“, „Toyota Celica“ ir „Subaru Impreza“ automobiliai buvo per stiprūs varžovai. Tačiau, nepaisant to, „Escort Cosworth“ per penkerius lenktynių metus pavyko laimėti 10 ralio etapų. Šis rezultatas leido nedideliam kiekiui į gatvę išleistų modelių būti labai populiariems, ir tas populiarumas neblėsta iki šiol.

Pirmasis „Ford Escort RS Cosworth“, pritaikytas paprastam vairuotojui arba ralio entuziastui, į kelius išriedėjo 1992 metais, o jo gamyba truko dar ketverius metus. Pirkėjai greitai suprato, kad šis automobilis yra beveik tobulas dėl dviejų dalykų. Standartinis 2 litrų variklis generuodavo 227 AG, tačiau naujieji „Escort“ savininkai labai greitai suvokė, kad šio variklio tobulinimo galimybės yra beveik beribės, todėl po kelerių metų nebestebino „Ford RS Cosworth“ modeliai, galintys pasiekti 1 000 AG.

Antrasis dalykas, sužavėjęs pirkėjus, buvo automobilio valdymas, kuris dažnai atrodydavo tobulas. Vis dėlto modelis buvo kurtas raliui. „Escort“ buvo varomas visų ratų, o jo svoris siekė 1 307 kilogramus. Pridėjus ralyje naudojamą pakabą, kiekvienas, nusipirkęs naująjį „Escort“, patirdavo ekstazę kiekviename posūkyje.

Per ketverius gamybos metus iš viso „Ford Escort RS Cosworth“ į gatves išriedėjo 7 145. Šis skaičius ir šių modelių paklausa jų kainą po truputį didina – šiuo metu tvarkingo ir žvirkeliuose nesudrožto modelio kaina gali prasidėti nuo maždaug 18 tūkst. eurų ir kilti iki 25 tūkst. Nepaisant to, automobilio kaina laikui bėgant turėtų dar labiau kilti, o tikrą ralio ristūną turėti garaže turbūt kiekvieno entuziasto svajonė.

„Ford Escort RS Cosworth“ duomenys

Kaina

Apie 18–25 tūkst. Eur

Maks. greitis

220 km/val.

0–100 km/val.

5,8 sek.

Svoris

1 307 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1993 cm3

Sukimo mom.

307 Nm esant 3 500 aps./min.

Galia

227 AG esant 6 250 aps./min.

Degalų sąn.

Vidutiniškai 9,4 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 laipsnių

Varantieji ratai

Visi

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?