Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ford Fiesta“: keturiasdešimt sėkmės metų

Nuo to momento, kuomet 1976-aisiais nuo konvejerio nuriedėjo pirmoji „Fiesta“, šio modelio automobiliai rado pastogę daugiau nei 17 milijonų namų ūkių visame pasaulyje. Kompaktiška, saugi ir ekonomiška „Fiesta“ žaibiškai išpopuliarėjo atsigaunančios ekonomikos sąlygomis po 1970-ųjų metų pasaulinės naftos krizės.
„Ford Fiesta“
„Ford Fiesta“ / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Sportiškos išvaizdos šeimos automobilio gyvenimas buvo spalvingas ir įdomus: „Fiesta“ tarnavo britų policininkams, jį mėgo kino žvaigždės Jeremy Ironsas, Rogeris Moore‘as, Danny Dyer. Moterys turėjo galimybę varžytis „Ford Fiesta“ moterų ralyje. Vokietijoje, Kelne, ten kur ir buvo pagamintas pirmasis „Fiesta“, stovi sparnuotas aukso spalvos paminklas, skirtas šiam modeliui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Ford Fiesta“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Ford Fiesta“

„Ford“ kompanijai sutinkant britų numylėto automobilio keturiasdešimtmetį, džiugina jo populiarumas – modelis yra geriausiai parduodamas automobilis Europoje per paskutinius ketverius metus.

Šių dienų pirkėjui „Ford Fiesta“ yra lygiai toks pat madingas bei inovatyvus, koks buvo prieš keturiasdešimt metų, pirmą kartą jo padangoms palietus kelio asfaltą.

„Fiesta" šiandien galima įsigyti su 3 ar 5 durų kėbulu. Jame, pirkėjo pageidavimu, gali būti montuojamas vienas iš „Ford“ variklių, įskaitant ir daug apdovanojimų pelniusį 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost". „Fiesta“ modelių linija yra papildyta nauju ir kol kas galingiausiu modeliu „Fiesta ST200“. Pastaroji versija gali pasiekti 230 km/h greitį. Pirmosios kartos „Fiesta“ galėjo važiuoti maksimaliu 140 km/h greičiu.

Karelas Willaertas prieš 40 metų dirbo inžinieriumi testuotoju Belgijos kompanijoje „Lommel Proving Ground“. Jo komanda išbandė prototipą pažymėtą „1 Fiesta“. Tuomet automobilio galimybės buvo išbandytos distancijoje, kurios ilgis kaip dukart iki Mėnulio ir atgal. 24 valandas per parą, važiuojant įvairiais kelio paviršiais, dieną ir naktį buvo bandoma važiuoklė, stabilumas, saugumas. Po 40 metų Karelas dar kartą atliko pirmojo „Fiesta“ važiavimo bandymą.

VIDEO: Prieš 40 metų pagaminto „Ford Fiesta“ bandymas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?