Ir žinote ką? Šis sprendimas pasiteisino su kaupu, nes pirmoji „Focus“ karta pelnė „Europos metų automobilio“ titulą, o nuo 1998 iki 2004 metų europiečiai nupirko net 2,9 mln. „Focus“ vienetų.
Vėliau pasirodžiusios „Focus“ modelio kartos tobulėjo techniškai ir technologiškai, tačiau nė vienai „Focus“ kartai nepavyko pakartoti to, ką sugebėjo pasiekti pirmoji „Focus“ interpretacija.
Netrukus visas „Ford“ atstovybes pasieks ketvirtoji – visiškai nauja „Focus“ karta, kurios autoriai turi tokį patį tikslą – susigrąžinti šlovę. Kokiu būdu? Tokiu pačiu, kaip ir 1998 metais, pristatydami geriausiomis valdymo savybėmis pasižymintį kompaktinės klasės atstovą.
„Focus“ – automobilis visiems?
Skambi frazė, ar ne? Šį lozungą mėgsta naudoti marketingo skyriaus specialistai, kurie mano galintys sukurti įspūdį, jog net ir mažytė skalbimo mašinėlė gali būti tinkama bet kokio tipo vartotojui. Įdomu yra tai, kad ketvirtoji „Focus“ karta iš tikrųjų buvo kuriama su mintimi tikti bei patikti visoms vartotojų grupėms.
Matote, naujojo „Focus“ projektas užgimė atsižvelgiant ne tik į Europos vairuotojų poreikius – siekiant sukurti išties „visiems“ skirtą transporto priemonę, buvo paisoma ir Šiaurės Amerikos, Japonijos, Australijos, Vokietijos bei Brazilijos vartotojų poreikių bei nuomonės. Greičiausiai dėl šios priežasties – juk turėjo įtikti daugybei skirtingus požiūrius turinčių ir nevienodus kriterijus automobiliui keliančių vartotojų grupių – naujasis „Focus“ atrodo pernelyg konservatyviai. Moderniai, bet neįsimintinai.
Vis dėlto, didžiausios įdomybės slepiasi už „Focus“ eksterjero dizaino. Visų pirma – automobilis sukonstruotas ant absoliučiai naujos platformos, kuri yra gerokai standesnė. Antra – ratų bazė tapo 53 mm ilgesnė, o automobilio kėbulas tapo 18 mm ilgesnis (plotis, beje, išliko toks pats, kaip ir ankstesniojo modelio).
Trečia – automobilis tapo net iki 88 kilogramų lengvesnis. Važiuoklė tapo 33 kilogramais lengvesnė, kėbulo dalys – 25 kilogramais, o elektros instaliacijos departamentas atsikratė 6 kilogramų antsvorio. Visa tai skamba puikiai skaitant automobilio brošiūrą, tačiau kaip visi skaičiai ir formulės veikia bendro naudojimo kelyje? Puikiai, bet apie tai truputėlį vėliau.
Erdvė ir technologijos – prioritetas
Kompaktinės klasės automobiliai mūsų žemyne dominuoja dėl labai elementarios priežasties – jie yra universalūs ir tinkami visose situacijose. „Ford“ inžinieriai, projektuodami ketvirtosios kartos „Focus“, atsižvelgė į du esminius dalykus, kurie yra svarbūs potencialiems modelio pirkėjams – tai interjero erdvė ir technologijos, kuriomis norime naudotis kiekvieną dieną.
Interjero erdvė sėdintiems priekyje ir gale – nustebins. Jeigu anksčiau ant galinių sėdynių galėjote sodinti savo šunį arba mažametį vaiką, dabar gale be didelių problemų įsitaisys 1,8 metro ūgio suaugęs žmogus. Jeigu vairuotojas turi trumpesnes kojas – į kompaniją galite pasikviesti ir aukštaūgį krepšininką. Gamintojas teigia, jog „Focus“ gali pasiūlyti erdviausią interjerą klasėje, ir žinote ką? Panašu, kad tai yra tiesa.
Technologijų srityje ketvirtos kartos „Ford Focus“ gali lygiuotis su šio segmento populiariausiuoju – „Volkswagen Golf“.
Nuo šiol „Focus“ automobilį bus galima aprūpinti technologijomis, kurios anksčiau buvo matomos tik aukštesnės klasės automobiliuose. Visų siūlomų technologijų minėti neverta, nes mums tiesiog neužtektų pusdienio. Tačiau jeigu reikėtų išrinkti priedus, kuriuos norėčiau matyti savo automobilyje – tai būtų išmani greičio, eismo juostos ir atstumo palaikymo sistema bei aklosios zonos stebėjimo sistema. Pastaroji veikia ne tik važiuojant bendro naudojimo keliu, bet ir kuomet bandote išvažiuoti iš stovėjimo vietos atbuline eiga.
Jeigu esate vienas iš tų vairuotojų, kurie nemažai laiko praleidžia greitkelyje, tuomet anksčiau paminėta greičio ir atstumo palaikymo sistema prailgins jūsų gyvenimą bent keliais metais. Kaip? Tiesiog nustatote pasirinktą greitį ir laikote rankas ant vairo. Viskas. Likusiomis smulkmenomis pasirūpins automobilis. Net jeigu reikės – sumažins greitį nors ir iki 0 ir vėl pajudės.
Tai nėra visiškai nauja technologija automobilių industrijoje, tačiau perkant naują automobilį tiesiog pravartu ją užsisakyti.
„Ford Focus“ pokyčiai
Modelis | Focus hečbekas Mk4 | Focus hečbekas Mk3 | Focus universalas Mk4 | Focus universalas Mk3 |
Ilgis (mm) | 4378 | 4360 | 4668 | 4560 |
Plotis (mm) | 1825 | 1823 | 1825 | 1823 |
Aukštis (mm) | 1471 | 1469 | 1494 | 1492 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2700 | 2648 | 2700 | 2648 |
Bagažinės tūris (l) | 375/1354 | 363/1262 | 608/1653 | 490/1516 |
Mažo darbinio tūrio jėgainės
Ar jau pasiekėme visuotinio variklių tūrio mažinimo piką? Panašu, kad taip. Naujos kartos „Ford Focus“ variklių gama yra puikus pavyzdys.
Nuo šiol „Focus“ hečbekas ir universalas bus komplektuojami tik su trijų bei keturių cilindrų motorais. Benzininių jėgos agregatų gretose: trijų cilindrų „Ecoboost“ varikliai, kurių pajėgumas svyruos nuo 85 iki 182 arklio galių. Taupiųjų dyzelių gretose: 95, 120 bei 150 AG išvystantys darbininkai.
Per dvi bandymų dienas mums pavyko „pačiupinėti“ tris variklius: 182 AG benzininį, 120 AG dyzelinį ir 125 AG benzininį. Pastarasis turėtų patenkinti daugelio poreikius: yra tylus, turi užtektinai parako pasiekti reikiamą greitį, o vidutinės degalų sąnaudos neturėtų perlipti krikščioniškos ribos. Nebent bandysite išspausti iš jo paskutinį kvapą.
Iš visų bandytų variklių naujajam „Focus“ labiausiai tinka 182 arklio galias išvystantis benzininis ir 120 arklio galių išvystantis dyzelinis motorai. Pastarasis, kukliai atrodančius parametrus turintis dyzelis, savo paskirtį atlieka puikiai. Nepriklausomai kur ir kada važiuosite, fone girdėsite nežymų murkimą, o važiuodami tolygiu greičiu – 70, 90 ar 130 km/val. – džiaugsitės juokingomis degalų sąnaudomis. Net ir po azartiško bei greito pasivažinėjimo mūsų bandytas modelis 100 kilometrų reikalavo vos 6,6 litro dyzelino. Žinoma, kaip ir daugelis dyzelinių variklių, jis labiausiai mėgsta dirbti 1600 – 3500 sūkių diapazone. Tachometro rodyklei kabant žemiau ar šoktelėjus aukščiau šios ribos, automobilis įjungs absoliutaus tinginio režimą.
Tuo tarpu trijų cilindrų „Ecoboost“ jėgos agregatas pagal savo dinamiką ir sugebėjimą automobilį tempti už ausų man priminė itin populiarų „VAG“ grupės 1,4 litro darbinio tūrio variklį. Žvitrus, eiklus, mėgstantis sklandžiai kopti į sūkių viršūnę. Įspūdinga dinamika jis nepasižymi, tačiau papildomą užnugarį mėgstantys turėti vairuotojai turėtų rinktis būtent šį, o ne bet kurį kitą motorą.
„Ford Focus“ variklių gama
Variklis | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBlue | 1.5 EcoBlue | 2.0 EcoBlue |
Tūris kub.cm. | 999 | 999 | 1497 | 1497 | 1500 | 1500 | 1996 |
Variklio galia AG/aps/min. | 100 / 4500-6000 | 125/6000 | 150/6000 | 182/6000 | 95/3600 | 120/3600 | 150/3500 |
Sukimo momentas Nm/aps/min | 170 / 1400-4000 | 170 (200) / 1400-4500 | 240/1600 | - | 300 / 1750-2000 | 300 / 1750-2250 | 370 / 2000-2500 |
Pavarų dėžė | 6M | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M | 6M | 6M (8A) | 6M (8A) |
Maks.greitis km/val. | 186 | 200 (195) | 210 (208) | 222 | 183 | 196 (193) | 210 (207) |
Akceleracija 0-100 km/val. | 12.1 | 10.0 (11.1) | 8.8 (8.9) | 8.3 | 11.4 | 10.0 (10.2) | 8.5 (9.3) |
Paklusnus elgesys
Automobilių gamintojai, pristatydami naują modelį, visuomet stengiasi pabrėžti jo stipriąsias savybes. „Toyota“ pristatydama mažąjį „Aygo“ niekuomet neleis išvažiuoti toli už miesto ribų, „Porsche“ kvies atvykti į lenktynių trasą, tad į kokį kampelį mus atsitempė „Ford“? Turbūt į vieną nuostabiausių vietų, jeigu dievinate vairavimo malonumą.
Dvi dienas trukę automobilių bandymai vyko Prancūzijoje, Nicos miesto apylinkėse, o tiksliau – vingiuotuose, siauruose Prancūzijos alpių keliuose, kuriuose turėjome įsitikinti, jog „Ford Focus“ yra TAS automobilis, jeigu jums rūpi valdymo savybės.
Nenujausdami, kas mūsų laukia, kartu su kolega iškart griebėme raktelius nuo pačios galingiausios versijos – ryškiai raudonos spalvos „ST-Line“ universalo su 182 AG išvystančiu motoru.
Pirmieji gamintojo darbuotojų sudaryto maršruto kilometrai driekėsi greitkeliu, kurie ištirpo vos per keletą akimirkų. Tuomet prasidėjo tikrosios linksmybės – akli, staigūs, greiti posūkiai, kuriuose visu gražumu atsiskleidžia ideali vairo mechanizmo, pakabos, pavarų dėžės ir variklio sinergija. Tikrai neperdedu, nes „ST-Line“ modelio pakabos elgesys – fantastiškas. Ji nėra pernelyg standi, jog priverstų kalenti dantimis, bet ir nėra pernelyg minkšta, jog staigiame 180 laipsnių posūkyje pasijustumėte, lyg sėdėtumėte valtyje, kurią bando įsiūbuoti nerimstanti jūra. Puikias emocijas kelia ir itin tiksli bei maloni naudoti mechaninė pavarų dėžė, leidžianti išnaudoti visas automobilio galimybes.
Nemažiau komplimentų nusipelno ir kitos „Focus“ versijos. Ypač tos, kurios komplektuojamos su nepriklausoma galine pakaba. Ją turi visi „ST-Line“ bei „Vignale“ versijų modeliai. Kituose, 1.0 litro „Ecoboost“ ir 1.5 litro „EcoBlue“ motorus turinčiose versijose montuojama torsiono tipo pakaba. Pastaroji taip pat užtikrina sklandų valdymą ir šioje srityje pranoksta beveik visus savo varžovus. Vienintelis trūkumas, kurį įžvelgėme bandydami modelį su šia pakabos konfigūracija – salone jaučiamos vibracijos važiuojant nelygiu, itin grublėtu asfaltu.
Verdiktas
„Ford Focus“ visuomet buvo automobilis, be kasdienio funkcionalumo galėjęs pasiūlyti smagiausias savo klasėje valdymo savybes – tai buvo šio modelio stiprybė.
Ketvirtoji karta šį privalumą ne tik pabrėžė, bet ir išryškino. Net ir kukliausios „Focus“ modelio versijos suteikia puikų pakabos balansą tarp komforto ir dinamiškumo. Automobilį kūrę inžinieriai norėjo, jog kiekviena kelionė su ketvirtos kartos „Focus“ liktų įsimintina. Panašu, kad jiems šį tikslą pavyko pasiekti. Net jeigu Jums visiškai nerūpi liaupsių vertos valdymo savybės ar nekeliate klausimų apie vairo informatyvumą, nes norite transporto priemonės, patogiai ir komfortiškai Jus nugabenančios iš taško A į tašką B, nepraleiskite progos išbandyti ketvirtos kartos „Focus“ – nepasigailėsite.
Privalumai:
• Nuostabi ST Line modelio pakabos konfigūracija,
• Ekonomiškas, gyvybingas 1,5 dyzelis,
• Geriausios komplektacijos modelių kainos svyruoja tarp 25-28 tūkst. eurų,
• Gausi skirtingų modifikacijų gausa,
• Multimedijos grafinė sąsaja – neįspūdinga, bet pati sistema funkcionali ir paprasta naudoti,
• Padidinto pravažumo versija,
• Net ir hečbekas turi labai daug erdvės, tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams,
• Puiki garso izoliacija važiuojant net ir 130-140 km/val. greičiu,
• Universalo bagažinės talpa – viena geriausių klasėje,
• Pilnavertė „Spotify“ integracija.
Trūkumai:
• Eksterjero dizainui trūksta originalumo,
• Galinės torsiono pakabos keliamos vibracijos važiuojant nelygiu keliu,
• Benzininiams varikliams trūksta dinamiškumo,
• Plokščios, tolimoms kelionėms nelabai tinkamos sėdynės (išskyrus „Vignale“ ir „ST-Line“ versijas).