Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ford Focus RS“ yra greitas automobilis, tačiau prieš sportinį droną – bejėgis

Ketvirtadienio vakarą Palangoje vykusiose traukos lenktynėse buvo surengtos ir itin neįprastos varžybos. „Ford Focus RS“ varžėsi prieš du dronus – skraidykles su kamera. Vienas jų – standartinis „DJI Phantom“, kitas – Lietuvoje modifikuotas sportinis dronas „Xeno drone“.

Automobilis yra vienas greičiausių, kuriuos tik sukūrė „Ford“: „Focus RS“ varomas keturiais ratais ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,7 sek. „DJI Phantom 4“ – naujausias filmavimui iš oro skirtas dronas, o „Xeno Drone“ – vos 465 g sverianti sportui paruošta skraidyklė.

Skaičių jūroje nesunku paklysti, tad sportinio drono potencialą geriausiai apibūdina galios ir svorio santykis. Jeigu „Ford Focus RS“ turi 0,16 kW/kg, tai „Xeno Drone“ – 2,36 kW/kg. Oficialiai pats greičiausias pasaulio serijinis automobilis „Bugatti Veyron Super Sport“ turi 0,413 kW/kg galios santykį, tad dronas iš esmės yra šešis kartus galingesnis nei aštuntasis pasaulio stebuklas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Sportinis dronas buvo modifikuotas Lietuvoje. Jis turi keturis variklius, kurių kiekvienas sukuria apie 250 W galią. Baterijos talpa – 1,5 Ah, propeleriai – trimenčiai, 5 colių ilgio, o rėmo dydis – 215 mm. Jis pagamintas iš anglies pluošto plokščių, tekintų aliuminio sutvirtinimų, 3D spausdintų detalių, o viską dengia vakuuminio formavimo plastikinis gaubtas. Visos detalės – gamintos Lietuvoje.

VIDEO: „Ford Focus RS“ lenktynės su sportiniu Promaksos dronu

Dronas turi vaizdo siųstuvą, veikiantį 5,8 GHz dažniu, analoginiu režimu. Dronas valdomas su akiniais – jo pilotas mato vaizdą, kurį siunčia drono priekyje įmontuota kamera.

Greitojo drono komandą sudaro Paulius Vėželis, jau daug metų užsiimantis radijo bangomis valdomais modeliais bei dalyvavęs Europos bei pasaulio čempionatuose. Inžinierius – Vytautas Valaitis, dalyvavęs pirmojo lietuviško palydovo „Lituanica Sat-1“ projekte, o šiuo metu dirbantis su karinės paskirties bepiločių orlaivių programine įranga. Kitas komandos inžinierius Donatas Pampikas jau daugiau nei du dešimtmečius gamina radijo bangomis valdomus modelius, o Augustas Štaras – komandos rinkodaros bei pardavimų vadovas.

Neįprastose traukos lenktynėse pirmą vietą užėmė „Xeno Drone“, antrą – „Ford Focus RS“, trečias liko „DJI Phantom 4“ dronas. DJI turi tokio pat galingumo variklius kaip ir „Xeno Drone“, tačiau yra triskart sunkesnis bei kur kas labiau subalansuotas kasdieniniam naudojimui, o ne varžyboms. Pavyzdžiui, DJI skristi gali daugiau nei 27 minutes, tuo tarpu „Xeno Drone“ – tik tris.

„Rezultatas natūralus – kažko panašaus ir tikėjomės: DJI greičiu negali varžytis su sportišku automobiliu ar sportui skirtu dronu. Tačiau jis yra pats greičiausias iš profesionaliam filmavimui skirtų dronų ir lenkia konkurentus kitomis savybėmis kaip valdymo patogumas, skrydžio bei filmavimo stabilumas ar buvimo ore trukmė“, – sakė DJI dronų atstovybės Lietuvoje „Promaksa“ vadovas Antanas Petrauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais