Bendradarbiaudama su „Virginia Tech Transportation Institute“ mokslininkais, kuriančiais sprendimus ateities transporto sistemoms, „Ford“ kompanija atliko imituoto autonominio automobilio bandymus. Šių bandymų tikslas – įvertinti pėsčiųjų reakcijas pamačius automobilį be vairuotojo. Apie savo veiksmus toks automobilis pėsčiuosius informavo šviesos signalais.
„Norėdami suprasti, kokį vaidmenį autonominiai automobiliai atliks netolimoje mūsų kasdienybėje, turime atsižvelgti į eismo dalyvių patirtį. Privalome įveikti žmogiškojo faktoriaus iššūkius ir autonominiuose automobiliuose įdiegti sprendimus, galinčius pakeisti mums įprastus vairuotojo galvos linktelėjimą ar rankos mostą“, – sako „Ford“ žmogiškųjų faktorių padalinio techninis specialistas Johnas Shutko.
Bandymų metu „Ford“ specialistai imitavo autonominį automobilį, kuriame vairuotojas buvo apsirengęs vairuotojo kėdės kostiumu, o 360 laipsnių kampu išdėstytos vaizdo kameros fiksavo aplinkinių reakcijas. Tai leido tyrėjams stebėti, kaip elgiasi pėstieji ir kiti eismo dalyviai, matydami autonominio automobilio naudojamus šviesos signalus. Specialūs signalai įspėjo eismo dalyvius, kad automobilis važiuoja autonominiu režimu, apie automobilio ketinimą sustoti arba pasirengimą pajudėti iš vietos.
Natūralaus kelių eismo sąlygomis imituotas autonominis automobilis „Ford Transit Connect“ nuvažiavo beveik 3 tūkst. kilometrų. Atlikti bandymai leido surinkti vertingos, daugiau nei 150 valandų trukmės vaizdinės medžiagos su pėsčiųjų, dviratininkų bei kitų vairuotojų reakcijomis.
Šis imituoto autonominio automobilio projektas yra tik maža dalis „Ford“ koncerno pastangų ištirti autonominių automobilių poveikį eismui ir rasti pačias efektyviausias priemones, leisiančias užtikrinti sklandžią ir efektyvią komunikaciją tarp visų eismo dalyvių.