Šių metų pabaigoje Europos atstovų salonuose pasirodysiantis naujos kartos aukštesnės vidutinės klasės miesto visureigis „Edge“ išsiskirs netikėtai maža tokio dydžio automobiliui anglies dvideginio emisija, neviršijančia 150 g/km.
„Erdvus, išbaigtas, atletiškas, tačiau ekonomiškas ir draugiškas aplinkai. „Edge“ yra svarbus miesto visureigių šeimos, kuri ateityje plėsis, narys. Pirkėjų apetitas SUV segmento automobiliams yra toks didelis, kad per trejus metus mes planuojame rinkai pateikti 5 naujus modelius, užpildančius tuščias segmento lentynėles“, – prisipažino „Ford of Europe“ viceprezidentas Roleantas de Waardas.
„Edge“ Europoje bus siūlomas su 2 litrų darbinio tūrio 180 AG TDCi šeimos dyzeliniu varikliu, arba su galingesniuoju jo broliu – dviejų litrų darbinio tūrio agregatu su dviem turbinomis, generuojančiu 210 AG. Pirmasis bus komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine, antrasis – su 6 laipsnių automatine pavarų dėže „PowerShift“. Abi jėgainės masyviam visureigiui užtikrina vos 5,8 l dyzelino sąnaudas 100 kilometrų kelio, o anglies dvideginio emisija sieks 149 g/km.
Visureigio standartiniame įrangos pakete bus ir naujausia „Ford Intelligent All-Wheel Drive“ visų varančiųjų ratų sistema, automatiškai paskirstanti trauką ratams priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Dabar sistemos greitaveika tiesiog žaibiška – vos per 16 milisekundžių 100 proc. traukos gali būti nukreipiama priekiniams ar galiniams ratams, arba paskirstoma tolygiai, jei to reikalauja sąlygos. Traukos valdymas yra toks efektyvus, kad visų varančiųjų ratų sistema neturi juntamos įtakos degalų suvartojimo rodikliui ir anglies dvideginio emisijai.
„Edge“ pirmasis segmente bus aprūpintas susidūrimų prevencijos sistema su įdiegtu pėsčiųjų atpažinimo ir apsaugos moduliu. Sistema veikia automobiliui važiuojant nuo 8 iki 180 km/h greičiu, identifikavusi priekyje esančią kliūtį ar pėsčiuosius pavojingai arti važiuojamosios kelio dalies, sistema perspėja vairuotoja ir automatiškai aktyvuoja stabdžius, jei pastarasis nereaguoja. „Ford“ tikis, kad „Edge“ „EuroNCAP“ saugumo bandymuose bus įvertintas penkiomis žvaigždutėmis.
„Ford“ didžiuojasi naujojo „Edge“ triukšmo slopinimo įranga, kurią, be įprastų triukšmo ekranų, taip pat sudaro ir „Active Noise Control“ technologija, kuri siunčia priešpriešines garso bangas, slopinančias triukšmą iš variklio skyriaus.
„Edge“ savo keleiviams suteiks daugiau komforto ir erdvės nei didesni rinkoje esantys visureigiai, kainuojantys kur kas daugiau. Kabinos patogumas, apdailos kokybė ir technologijos gali varžytis su premium segmento modeliais“, – sakė R.de Waardas
Tuo tarpu vidutinės klasės visureigis „Ford Kuga“ sulaukė porcijos patobulinimų. Pirmiausia į akis krenta naujausios kartos „Ford“ komunikacijos sistema SYNC 2, kurios privalumus padės atskleisti 8 colių įstrižainės liečiamasis ekranas.
„Ford“ inžinieriai pasirūpino ir atveriamu „Kuga“ panoraminiu stogu, kuriame buvo patobulinta ventiliavimo sistema, o jo valdymą dabar galima atlikti ir elektroniniu raktu, esant ne automobilyje. Šiokių tokių pokyčių bus ir „Kuga“ salono detalėse bei apdailoje, vartotojams taip pat pasiūlytos dvi naujos spalvos – „Green Instinct“ žalia bei „Shadow Black“ juoda.
Nė kiek nesutrumpėjo įspūdingas „Kuga“ saugumo ir pagalbinių sistemų sąrašas. Variklių gama išliko ta pati – trys skirtingos galios 2 litrų darbinio tūrio dyzelinio variklio versijos ir dvi skirtingos galios 1,5 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ šeimos benzininio variklio versijos.
Kaip jau įprasta, „Ford“ siūlo du standartinės komplektacijos lygius – „Trend“ ir „Titanium“. Tačiau naujasis S-MAX jau gali būti ir varomas visais ratais, naudojant išmanią „Intelligent AWD“ sistemą, todėl automobilio įrangos komplektacijos variantų skaičius išauga tiek, kad net reikliausias pirkėjas ras sprendimą sau.
2015 metais nuo sausio iki liepos „Ford“ pardavė daugiau nei 60 tūkst. „Kuga“ visureigių – 22 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.
Kompaktiškas SUV „EcoSport“ taip pat neliko be dovanų. „Ford“ inžinieriai patobulino į šoną atveriamas jo galines duris, o ant jų tvirtinamą atsarginį ratą bus galima užsakyti atskirai.
Visureigio salone atsirado vietos krėslams su daline odos apdaila, bus siūlomas šildomas priekinis stiklas, šoniniai veidrodėliai ir priekinės sėdynės. Interjero apdaila taip pat buvo peržiūrėta, pakeičiant kai kurias detales ir apdailos medžiagas. Salone taip pat atsirado komunikacijos sistemai SYNC skirtas 4 colių įstrižainės liečiamasis ekranas, patogesne tapo rankinio stabdžio rankena. Inžinieriams pavyko gerokai sumažinti salone jaučiamo triukšmo lygį, optimizuoti pavarų dėžės darbą, tiksliau suderinti pakabą. Atnaujintas 1,5 litro darbinio tūrio dyzelinis TDCi variklis gavo papildomas 5 AG ir dabar jų turės 95. „EcoSport“ bus taip pat komplektuojamas su trijų cilindrų vieno litro darbinio tūrio „EcoBoost“ bei 1,5 litro darbinio tūrio Ti-VCT benzininiais varikliais, kurių vidutinės degalų sąnaudos siekia atitinkamai 5,4 ir 6,3 l/100 km.
Šiemet „Ford“ nuo sausio iki liepos pardavė 21 300 „EcoSport“ – keturis kartus daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.
Šiandien „Ford“ visų varomų ratų sistemą siūlo net aštuoniems iš 17 šiuo metu gaminamų lengvųjų ir komercinių automobilių modelių.
„Išmani AWD sistema yra tikras proveržis, gebantis užtikrinti naujos kokybės važiavimą įveikiant posūkius ar tiesiog vairuojant labai dinamiškai. Mes sulaužėme taisykles, kurios nurodo, kad visais ratais varomas hečbekas yra gana nuobodus vairuoti automobilis. Naujasis „Ford Focus RS“ įrodo, kad ši taisyklė jau nebegalioja“, – pažymėjo „Global Ford Performance“ padalinio direktorius Dave‘as Pericakas.
Išmanias visų varomų ratų sistemas gavo ir naujos kartos „Galaxy“, „Mondeo“ bei S-MAX.