Naujoji „Ford“ dešimties laipsnių automatinė pavarų dėžė jau montuojama pikapuose „Ford F-150“ su 3,5 darbinio tūrio „EcoBoost“ V6 varikliu. „Ford“ teigimu, šis įmonės „kūdikis“ – pirmoji 10 laipsnių automatinė transmisija pasaulyje, skirta masiniam vartojimui.
Panašią dėžę turi ir „Chevrolet Camaro ZL1“, tačiau jis yra ribotos serijos sportinis automobilis. Be to, jame įtaisyta pavarų dėžė yra beveik identiška „Ford“ agregatui – abi yra tos pačios „Ford“ ir „General Motors“ bendradarbiavimo programos, kurios metu buvo kuriama nauja pavarų dėžė, produktas.
Palyginus su prieš tai buvusia šešių laipsnių pavarų dėže, naujoji mažiau sveria ir siūlo didesnę ekonomiją bei efektyvumą. Tai pirmoji pavarų dėžė, kurios svoriui sumažinti masiškai naudotos pažangios medžiagos ir metalo lydiniai.
„Ford“ inžinierių komanda dirba tam, kad patenkintų klientus“, – sakė Rajus Nairas, „Ford“ produktų kūrimo vykdantysis viceprezidentas. „Pikapo „F-150“ širdis yra variklis, o naujasis 3,5 litro „EcoBoost" variklis dirbdamas išvien su 10 laipsnių pavarų dėže, automobiliui suteiks daugiau galios ir efektyvumo.“
Oficialios variklio charakteristikos ir jo našumo skaičiai dar neskelbiami, tad teks palaukti, kol išaiškės papildomų keturių laipsnių privalumai.
Dešimties laipsnių transmisijoje kiekvienas perjungimas gali būti padarytas be didelių pauzių, kenkiančių pagreičiui ir mažinančių variklio efektyvumą. Tokiu būdu automobilio variklis išlaiko galią plačiausiame diapazone, todėl sumažėja emisija ir taupomi degalai.
Naujokė dešimties laipsnių pavarų dėžė į automobilių rinkos plaučius įpučia gaivaus oro – šešių ir septynių laipsnių transmisijos šalia jos pasirodo senamadiškos ir kone atgyvenusios.
Tuo tarpu „Ford Motor Company“ patentavimui jau pateikė vienuolikos laipsnių transmisijos techninius dokumentus.