Formulė: kaip apskaičiuoti, kurį naudotą automobilį labiau apsimoka pirkti

Naudoto automobilio pirkimas – ilgas ir įdomus, tačiau iš dalies sudėtingas procesas. Labai svarbu tinkamai įvertinti kriterijus, pagal kuriuos ieškoma transporto priemonės.
Panevėžio automobilių turguje
Panevėžio automobilių turguje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atliktas tyrimas parodo, kad naudoto automobilio pirkimo prioritetų piramidės viršuje dominuoja kaina, gamybos metai ir degalų sąnaudos.

Svarbiausi kriterijai, perkant naudotą automobilį

Paprašyti išvardyti svarbiausius kriterijus, pagal kuriuos vairuotojai renkasi naudotus automobilius, daugiau nei 4 iš 5 apklaustųjų (82,5 proc.) teigė, kad renkantis naudotą automobilį svarbiausia atsižvelgti į jo kainą. Vidutinė naudoto automobilio kaina šalyje 1-ąjį šių metų ketvirtį siekė 3,3 tūkst. eurų – tai ir yra bene pati populiariausia vertė, už kurią įsigyjami naudoti automobiliai Lietuvoje.

Į naudoto automobilio gamybos metus smarkiai atsižvelgia beveik du trečdaliai (58,9 proc.) apklausos respondentų. Tačiau Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis pažymi, kad šalies vairuotojai vertina ne tik gamybos metų ir kainos santykį. Specialisto teigimu, vairuotojai linkę skaičiuoti kiekvieno kilometro kainą.

Vairuotojai linkę skaičiuoti kiekvieno kilometro kainą.

„Kiek daugiau nei pusė (52,6 proc.) apklaustųjų tarp svarbiausių kriterijų paminėjo degalų sąnaudas, maždaug trečdalis (30,9 proc.) tikino įvertinantys ir eksploatacines išlaidas – aptarnavimų, atsarginių dalių keitimo kaštus, o kas ketvirtas vairuotojas domisi ir transporto priemonės išliekamąja verte – kai kuriais atvejais būtent šis ekonominis parametras tampa tam tikro modelio pasirinkimo faktoriumi“, – tyrimo rezultatus komentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Automobilių amžius

Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkis siekia apie 15–16 metų. Tarp populiariausių iš užsienio įvežamų automobilių yra 11–15 m. amžiaus grupės transporto priemonės. Šios tendencijos puikiai atspindi ir vairuotojų požiūrį į saugumą. Anot automobilių rinkos eksperto, tik kas penktam vairuotojui transporto priemonės saugumas patenka tarp svarbiausių perkamo automobilio sudedamųjų dalių.

„Maždaug penktadalis (21,4 proc.) respondentų teigė, kad renkantis naudotą automobilį daug dėmesio skiriama jo saugumui. Tačiau visiems puikiai žinoma, kad saugumas beveik tiesiogiai proporcingas automobilio amžiui. Kasmet šioje srityje gamintojai nubrėžia vis naujus standartus, o prieš dešimtmetį saugumo etalonais vadinti automobiliai šiandien tėra vidutinybė“, – komentuoja Matas Buzelis.

Apklausos duomenys parodo, kad mažiausiai įtakos naudoto automobilio pirkimui daro transporto priemonės padangos – vos kas dvidešimtas respondentas padangas įvardijo tarp trijų svarbiausių kriterijų, pagal kuriuos renkasi naudotą transporto priemonę. Automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad į tai negalima nekreipti dėmesio. Net ir nusipirkus transporto priemonę su prastomis padangomis, rekomenduojama jas kuo greičiau pasikeisti.

„Perkant automobilį būtina numatyti, koks yra biudžetas. Jeigu po transporto priemonės įsigijimo nebeliks pinigų nei aptarnavimui, nei padangoms – galbūt verta rinktis pigesnį modelį. Geros padangos kiekvieną dieną gelbsti gyvybes, tačiau jų labiausiai prireikia ekstremaliose situacijose, kurių numatyti paprasčiausiai neįmanoma“, – pasakoja Autoplius.lt plėtros vadovas.

Dešimtadalis apklausos dalyvių tikino, kad rinkdamiesi naudotą automobilį atsižvelgia į transporto priemonės sukuriamą vairuotojo įvaizdį. Kiek didesnė dalis (13,5 proc.) svarbiu kriterijumi įvardijo atsarginių detalių pasiūlą, o daugiau nei penktadalis (22,2 proc.) vairuotojų daug dėmesio atkreipia į automobilio galingumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis