„Formulėje 1“ norima uždrausti padangų šildykles: kokia pagrindinė priežastis?

Padangos geriausiai veikia tada, kai nėra šaltos. Priklausomai nuo padangos tipo, optimali jų darbinė temperatūra gali būti ir labai aukšta. Todėl „Formulės 1“ komandos savo bolidų padangas prieš lenktynes šildo elektrinėmis šildyklėmis, kurios leidžia kone iš karto važiuoti labai greitai ir agresyviai. Tai kodėl svarstomas jų uždraudimas?
„Formulės 1“ padangos
„Formulės 1“ padangos / „Scanpix“ nuotr.

Tai tikrai nėra pirmas kartas, kai galite paskaityti apie „Formulėje 1“ naudojamas padangas. Ar žinote, koks slėgis palaikomas F1 bolidų padangose? O ar prisimenate laikus, kai slikai F1 nebuvo leidžiami?

Truputis istorijos ir teorijos

Sportinės padangos generuoja stiprų sukibimą su trasos asfaltu, tačiau trintis yra neišvengiama. O ten, kur yra trintis, yra ir karštis. Tai, bei siekis sukurti ilgaamžes padangas, nulemia, kad „Formulėje 1“ naudojamos padangos pasižymi aukšta darbine temperatūra.

Problema ta, kad tik pajudėjus iš techninio aptarnavimo juostos padangos neišvengiamai bus šaltesnės nei jų optimali darbinė temperatūra.

Tai – toli gražu ne nauja problema. 1974-ųjų Kanados „Grand Prix“ vyko rugsėjį. Ruduo Kanadoje gali būti vėsus ir dėl to padangos po važiavimų greitai atvėsta. „McLaren“ komandos inžinieriai tuomet sugalvojo paprastą sprendimą – ėmė šildyti savo garažą techninio aptarnavimo juostoje.

Šiltas garažas, žinoma, padėjo palaikyti bent šiek tiek aukštesnę padangų temperatūrą, bet prieš montavimą padangos vis tiek spėdavo atvėsti. Inžinieriai sugalvojo juokingai paprastą, bet efektyvų sprendimą – iš garažo nešamas padangas jie susukdavo į iš viešbučio pasiskolintas antklodes. Kas dabar pasakys, ar būtent šis sprendimas pasiteisino, bet tas lenktynes laimėjo „McLaren“ pilotas Emersonas Fittipaldi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis