Keturvietis „Audi AI:TRAIL quattro“ apjungia savavaldį važiavimą ir puikias savybes bekelėje. Saloną gaubiantis stiklas tęsiasi iki pat žemės ir taip užtikrina išskirtinį matomumą. Itin didelė akumuliatorių talpa leidžia nuvažiuoti didelį atstumą iki ten, kur įkrovimo vietų yra nedaug.
Pavadinime esantis „Trail“ (takas angl.) žodis perteikia mintį apie gamtos pažinimą. Štai kodėl salone nėra didelių ekranų televizijos serialų rodymui ar vaizdo konferencijoms, tačiau didelis įstiklinimo plotas leidžia puikiai matyti aplinką. Štai kaip „Audi“ dizaino padalinio vadovas Marcas Lichte nusako automobilio paskirtį: „Su „Audi AI:TRAIL“ mes pristatome visureigio koncepciją, kuri turi nulinės taršos elektrinę pavarą pažangiai važiavimo patirčiai bekelėje. Vystydami šią mintį mes sukūrėme vientisą automobilio kėbulą su maksimaliu įstiklinimo plotu siekdami betarpiško ryšio su aplinka.“
„Audi“ koncepciniai automobiliai
„Audi AI:TRAIL quattro“ yra ketvirtasis koncepcinių automobilių su elektros pavara modelis – pirmasis 2017 m. Frankfurto parodoje debiutavo „Audi Aicon“. Po šio prabangaus modelio, sukurto važiuoti tolimus atstumus savavaldžiu režimu, pristatymo, 2018 m. Pebble Beache pasirodė lenktynių trasai skirtas nulinės taršos „Audi PB18 e-tron“. Į 2019 m. Frankfurto parodą jis atvyko su nauju vardu, nurodančiu jo priklausymą AI modelių šeimai – dabar jis žinomas kaip „AI:RACE“, taip nepalikdamas abejonių dėl sportinio elektrinio automobilio prigimties.
Trečias serijoje – „Audi AI:ME“ – buvo pristatytas 2019 m. Šanchajaus automobilių parodoje ir yra autonominis miesto automobilis, pritaikytas pasaulio megapoliams. Jis keleiviams leidžia negalvoti apie važiavimą spūstyse, kurios yra neišvengiamos miestuose, ir siūlo puikų junglumą bei daug multimedijos paslaugų, taip padedant laiką automobilyje išnaudoti maksimaliai produktyviai ir patogiai.
Galiausiai pristačiusi „Audi AI:TRAIL“, „Audi“ atvėrė naujas savo koncepcinių automobilių galimybes, kurios apima ir bekelę. Automobilis turi keturis elektros variklius, sistemas pagalbiniam ir autonominiam važiavimui ir, tradiciškai gamintojui, nuolatinę visų varančiųjų ratų „quattro“ pavarą.
Matomos technologijos – išorės dizainas
Tvirta 4,15 m ilgio ir 2,15 m pločio „Audi AI:TRAIL“ išvaizda nepalieka abejonių dėl jo galimybių nuvažiavus nuo asfalto. 1,67 m aukštis ir įspūdingi 22 colių ratai sufleruoja puikų automobilio pravažumą bekelėje net jam stovint. Turėdamas įspūdingą 34 cm prošvaisą jis gali įveikti didesnę kaip pusės metro vandens brastą.
„Audi AI:TRAIL quattro“ kėbulas yra pagamintas iš pažangaus plieno, aliuminio ir anglies pluošto. Tai leido pasiekti, kad elektromobilis sveria tik 1750 kilogramų, nors turi itin talpų akumuliatorių.
Aplinkos matymas lyg sraigtasparnyje
Priekinis stiklas apgaubia automobilio priekį lyg sraigtasparnyje, tad keleiviams niekas netrukdo žvelgti į kelią tiek į priekį, tiek ir į šonus. Tačiau ne tik priekis ir šonai yra skaidrūs ir stikliniai. Beveik visas stogas nuo pat viršaus iki galinio oro aptako yra stiklinis, tad keleiviai gali puikiai matyti tiek dangų, tiek ir aplinką.
Salonas: stiliaus principas yra minimalizmas
„Audi AI:TRAIL quattro“ salonas yra tvarkingas ir erdvus ir turi tik kelis matomus valdymo elementus. Priekyje yra dvi patogios ir subtiliai atrodančios išgaubtos sėdynės.
Pedalai, vairo tvirtinimas, keli mygtukai ir prie vairo kolonėlės pritvirtintas telefonas, kuris atstoja ekraną ir automobilio funkcijų su navigacijos sistema valdymo skydelį – šie elementai skirti vairuotojo ir automobilio komunikacijai.
Antroje eilėje yra dar viena naujovė – dvi hamako tipo sėdynės. Šios sėdynės yra patogios ilsėtis ne tik automobilyje, kadangi jas galima išimti ir naudoti kaip lauko kėdes.
Akys danguje
„Audi AI:TRAIL“ šviesos šaltiniai išsiskiria mobilumu ir funkcionalumu. Vietoje įprastų priekinių žibintų, šviesos šaltiniai yra sumontuoti po priekiniais statramsčiais ir gali šviesti tiek į išorę, tiek ir į saloną. Šių LED elementų šviesos intensyvumas yra reguliuojamas, tad jie gali būti naudojami kaip salono apšvietimas, taip pat šviesti kelią automobiliui. Panašiu principu veikia ir galiniai žibintai.
Vietoje įprastų artimųjų ir tolimųjų šviesų, „Audi AI:TRAIL“ iš viso turi penkis nerotorinius, trikampius, elektra valdomus dronus su integruotais matriciniais LED elementais. Jie gali nutūpti tiesiai ant stogo laikiklių ar paties automobilio stogo ir prisijungti prie indukcinio įkrovimo elementų.
Skraidantys „Audi Light Pathfinders“ moduliai į orą pakyla naudodami orapūtės principą. Dėl jų ypatingai lengvos konstrukcijos jie gali skristi priešais „AI:TRAIL“, naudodami žymiai mažiau energijos ir apšviesti kelią priekyje, taip visiškai pakeisdami priekinius žibintus. Pagal poreikį juose sumontuotos kameros į salono ekraną gali „Wi-Fi“ ryšiu transliuoti vaizdą, taip „Pathfinder“ paverčiant akimis danguje.
„Audi AI“ – pakeliui į išmanųjį mobilumą
„Audi AI“ apjungia skirtingas elektronines sistemas, kurios padeda vairuotojams ir tuo pačiu siūlo naują būdą leisti laiką automobilyje. „Audi AI“ taip pat naudoja dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi strategijas ir technologijas – apjungia automobilio intelektą, kuris pirmiausiai užtikrina savavaldžio važiavimo galimybę ir komunikavimo intelektą, kuris automobilį paverčia keleivių partneriu.
„Audi AI“ sistemos gali mokytis ir mąstyti, būti iniciatyvios ir individualizuotos. „Audi AI“ užtikrins, kad keturių žiedų modeliai ateityje bus ir intelektualūs, ir empatiški bei galės nuolatos sąveikauti su aplinka ir keleiviais, taip geriau nei kada nors anksčiau prisitaikydami prie keleivių poreikių.
Savavaldis važiavimas keliuose, pagalba vairuotojui bekelėje
„Audi AI:TRAIL“ gali važiuoti ketvirtu autonominiu lygiu – tai yra antras aukščiausias standartizuotos tarptautinės savavaldžio važiavimo sistemos lygis. Nors šio lygio sistemoms nebereikia jokių vairuotojo veiksmų, jų veikimas apribotas tokiose zonose kaip greitkeliai ar miestų rajonai su pritaikyta infrastruktūra – šiose vietose vairuotojas gali visiškai perleisti vairavimą sistemai. Vairuotojui reikia perimti vairavimą tik tada, kai automobilis išvažiuoja iš zonos, kurioje galimas visiškai autonominis judėjimas. Todėl „Audi AI:TRAIL“ turi įprastą vairą ir pedalus, kurių jam reikia ir bekelėje.
Gyvenimo pažinimas neskubant – pavaros sistema
„Audi AI:TRAIL“ savybės žymiai skiriasi nuo įprastų automobilių – taip yra todėl, kad kuriant šį automobilį svarbiausias tikslas nebuvo įspūdingai greitas įsibėgėjimas ar kvapą gniaužiantis maksimalus greitis magistralėje.
Pagrindinė savavaldžio elektromobilio užduotis – įveikti nuo 400 iki 500 kilometrų, važiuojant keliais ir nedidele bekele. Išvažiavus į rimtą bekelę, kur nuolatos praslystantys ratai naudoja daugiau energijos, nuvažiuojamas atstumas vis dar yra įspūdingi 250 kilometrų. Norint pasiekti šių tikslų, maksimalus automobilio greitis yra 130 km/h.
Kalbant apie važiavimo savybes, „Audi AI:TRAIL“ turi keturis prie ratų sumontuotus elektros variklius, kurių kiekvienas suka ratą tiesiogiai, todėl tradiciškai „Audi“ visureigis turi „quattro“ pavarą. Maksimali sistemos galia siekia 320 kilovatų, o sukimo momentas – 1000 niutonmetrų. Kadangi kiekvienas ratas yra varomas atskirai, automobiliui nereikia diferencialų ir blokuočių, kurios naudoja energiją. Jėgos perdavimas ratams pritaikytas taip, kad kiekvienas ratas turi pakankamą sukimo momentą net ir be daugiapakopės transmisijos.