Jo užsakymu „Stifel“ atlikti rinkos tyrimai parodė, kad BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ gamintojų pajamos, jas paskirstant kiekvienam parduotam automobiliui, šiemet – beveik ketvirtadaliu didesnės nei ikipandeminiais 2019-aisiais.
Pandemija pakeitė dešimtmečius besitęsusią perteklinės gamybos tendenciją, kai pirkėjams automobiliai buvo siūlomi solidžiai mažinant kainas, taip gamintojams bandant aplenkti konkurentus bei pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tačiau per pastaruosius dvejus metus gamyba smarkiai sumažėjo – 2021 metais automobilių pasiūlos deficitas sieks maždaug 4 mln., prognozuoja analitikai.
„Atsargos mažėja jau trejus metus iš eilės dėl ribotos gamybos. Nieko panašaus nesame matę“, – sakė „Stifel“ analitikas Danielis Schwartzas.
„Mercedes-Benz“ automobilių gamintojo pajamos, jas skaičiuojant vienam parduotam automobiliui, trečiojo šių metų pabaigoje, palyginti su 2019-aisiais, išaugo nuo 38 tūkst. iki daugiau nei 54 tūkst. eurų, „Audi“ – nuo 46 tūkst. iki 57,5 tūkst. eurų.
Kita vertus, „Mercedes-Benz“ dėl šio rodiklio augimo įplaukas liepos-rugsėjo mėnesiais sumažino mažiau nei 1 proc., nors realiai pardavimai krito 30 procentų.
Geriau nei konkurentai su mikroschemų trūkumu susidorojęs ir kukliau gamybą sumažinęs BMW užfiksavo kuklesnį šio rodiklio augimą – nuo 36 tūkst. iki 38 tūkst. eurų už automobilį.