Kiekvienam vairuotojui, kuriam valstybė rengiasi suteikti teisę valdyti transporto priemones, galėtų būti užduodamas paprastas testo klausimas.
Jei priekyje matote neatsakingai lenkiantį vairuotoją, kuris nebūtinai spės užbaigti šį manevrą ir gali trenktis kaktomuša, jūs:
a) bent jau sumažinate greitį;
b) mažinate greitį ir traukiatės kuo arčiau dešinio kelkraščio;
c) važiuojate įprastai ir žiūrite, kuo viskas baigsis.
Variantą „c“ šiame filmuotame epizode pasirinkusiam vairuotojui šįkart pasisekė, tačiau minėto testo jis būtų neišlaikęs, nes elgėsi ne ką išmintingiau už kelių gaidelį su „Opeliu“.
Vaizdo įrašas darytas penktadienį (vasario 5 d.) apie 11 val. kelyje Prienai–Kaunas.
Veiksmas vyksta pravažiavus Ilgakiemį, iki Garliavos likus mažiau nei 4 kilometrams.
Šiame kelio ruože nuolat mirga ženklai, kad leistinas greitis čia – vos 70 km/val.
Be to, „Opel“ vairuotojas lenkė sunkvežimį toje 500 metrų atkarpoje, kuri kelio ženklu pažymėta kaip itin avaringa.
Sunkvežimis, kurio kabinoje įrengtas vaizdo registratorius, lemtingu momentu judėjo kone 80 km/val. greičiu, tačiau vis tiek mažiausiai 90 km/val. greičiu buvo lenkiamas siaurame kelyje per ištisinę liniją.
Nedaug trūko, kad manevras būtų pasibaigęs kraupia kaktomuša. Mat „Opel Astra“ universalas (valst. nr. HUR 308) į savąją kelio pusę grįžo tik paskutinę sekundę, o priešinga kryptimi judėjęs „Mazda 6“ vairuotojas čia rado progą demonstruoti drąsą ir važiavo lyg niekas negrėstų.
Pasak specialistų, toks priešpriešinis susidūrimas – viena pavojingiausių eismo nelaimių. Į nepavydėtiną situaciją pakliūnantiems vairuotojams tokiais atvejais patariama akimirksniu priimti sprendimą trauktis kuo labiau į dešinį šoną, net jei tai grėstų nulėkimu nuo kelio – vargu, ar pasekmės bus baisesnės už kaktomušą.
Beje, iš vaizdo įrašo tęsinio matyti, kad kažin kur skubėjęs „Opelio“ vairuotojas stebuklingai niekur nenulėkė. Jam dar ilgai teko važiuoti paskui kitas mašinas, ramiai judančias už lėčiau važiuojančio „Kuršių linijos“ vilkiko su raudona puspriekabe.