Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Galimybę įsigyti lengvąjį automobilį išsimokėtinai kasmet išnaudoja vis daugiau pirkėjų

Bendrovės „Data Center“ transporto rinkos tyrimo duomenimis, tendencija rinktis lizingą, norint įsigyti lengvąjį automobilį, išlieka. Iš visų Lietuvoje sudarytų naujų lengvųjų (N1 ir M1 klasių, eliminavus reeksportą) automobilių pirkimo sutarčių, išsimokėtinai pernai jį įsigijo 52 proc. subjektų (2020 m. – 48 proc.), o šių metų pirmą pusmetį tokį automobilio finansavimo sprendimą jau pasirinko 67 proc. pirkėjų, rašoma pranešime.
Automobilio pirkimas
Automobilio pirkimas / 123RF.com nuotr.

Vaidoto Gursko, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo, teigimu, lizingu pirkėjai linkę įsigyti tiek naujus, tiek naudotus lengvuosius automobilius.

Išsimokėtinai renkasi ir naudotus automobilius

Pirkėjų, naują lengvąjį automobilį perkančių išsimokėtinai, imtis tendencingai auga – pernai, palyginti su 2020 m., skaičiuotas 16 proc. prieaugis – nors vis dar nesugrįžta iki priešpandeminio rodiklio, 2019 m. siekusio 18,5 tūkst., sudaryta beveik 17 tūkst. lizingo lengvajam automobiliui įsigyti sutarčių. Šių metų pirmą pusmetį finansavimo sprendimu įsigyti naują lengvąją transporto priemonę jau pasinaudojo 10 554 pirkėjai.

„Citadele Leasing“ Lietuvos filialas 2021 m. finansavimą lengvajam (N1 ir M1 klasių) naujam automobiliui įsigyti suteikė daugiau nei 2 tūkst. klientų, šių metų pirmą pusmetį, pasinaudoję banko siūloma finansavimo galimybe, naują lengvąjį automobilį įsigijo jau 1 346 pirkėjai.

„Pastebime, kad įsigyti lengvąjį automobilį išsimokėtinai pastaraisiais metais renkasi vis daugiau pirkėjų. Šio rodiklio augimą galbūt sąlygojo kelios priežastys: pandemijos nulemti mobilumo ribojimai ir žmonių noras apsisaugoti, paskatinęs iš viešojo ar pavėžėjų transporto persėsti į nuosavą, taip pat augęs ir toliau aktualus išliekantis hibridinis darbo modelis, leidžiantis dirbti iš bet kurio pasirinkto Lietuvos taško. Kita svarbia priežastimi įvardyčiau žmonių ir verslo norą, taip pat vis didėjančius reguliacinius reikalavimus transporto priemonę pakeisti į aplinkai draugiškesnį elektromobilį ar hibridinį automobilį, – komentuoja V. Gurskas. – Tikėtina, kad lizingu perkamų automobilių imtis ir šiemet išliks didelė, tačiau rodiklio augimą gali apriboti geopolitinė situacija ir ekonominis neapibrėžtumas.“

Pasak jo, siekiant susidaryti aiškesnį esamos Lietuvos automobilių rinkos vaizdą ir įvertinti besitraukiančią naujų automobilių pardavimų statistiką (tyrimo duomenimis, 2019 m. – 50,894 tūkst., 2020 m. – 43,456 tūkst., 2021 m. – 34,881 tūkst., šių metų pirmą pusmetį – 15,788 tūkst.), reikia atsižvelgti ir į reeksporto rodiklį. Jis per pastaruosius metus visiškai krito. Tai galėjo ir toliau veikiausiai sąlygoja komponentų tiekimo, gamybos grandinės trikdžiai, augančios kainos, pasiūlos ir vartotojų įpročių pokyčiai.

V. Gurskas kaip ryškią tendenciją išskiria ir dažnėjančią praktiką išsimokėtinai įsigyti ne tik naują, bet ir naudotą automobilį: 2 697 pernai ir jau 1 587 šiemet – tiek „Citadele Leasing“ Lietuvos filialas skaičiuoja pasirašytų sutarčių lizingu įsigyti naudotą lengvąjį automobilį. Pagal pernai sudarytų naudoto lengvojo automobilio įsigijimo sutarčių skaičių „Citadele Leasing“ atsidūrė trečioje vietoje tarp tokį finansinį sprendimą teikiančių Lietuvoje.

Lizingas jau tapo standartu

Laurynas Boguševičius, naujais ir naudotais automobiliais prekiaujančios bei pirmąjį ir didžiausią Baltijos šalyse elektromobilių saloną valdančios įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjas ir vadovas, sako, kad automobilio įsigijimas išsimokėtinai jau tapo įprasta praktika, o žvelgiant ekonominio naudingumo principu, skirstyti automobilių į naujus ir naudotus nevertėtų – svarbu pasirinkti tinkamiausią variantą, suvokiant savo poreikį, finansines galimybes ir automobilio parametrus.

„Lengvuosius (M1 klasės) automobilius lizingu įsigyja apie 80 proc. mūsų klientų. Dažnu atveju šis sprendimas priimamas gavus tinkamą konsultaciją apie automobilį ir jo eksploataciją: pasiūlius poreikį bei kokybės ir kainos santykį atitinkantį, klientui tiek morališkai, tiek finansiškai palankų ir, vertinant automobilio charakteristiką, vertingą variantą – nesvarbu, ar tai būtų naujas, ar naudotas automobilis, – kalba jis. – Džiugu, kad žmonių supratimas apie automobilius kasmet auga, o kartu su juo – ir adekvatus pirkinio vertinimas.“

L.Boguševičiaus teigimu, automobilį lizingu perkančių skaičius pastaraisiais metais išlieka stabilus, pastebimas didėjantis pirkėjų dėmesys aplinkai draugiškesnėms transporto priemonėms. Jei ne pandemijos lemti tiekimo grandinės trikdžiai, pirkėjų ir lizingo sutarčių imtis galėjo augti, o šių metų rezultatams įtakos taip pat turės ir šiandienė ekonomikos situacija, verčianti žmones atsargiau valdyti savo finansus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?