Egidijus Steponavičius, „Grindos“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas, 15min sakė, kad Vilniaus gatvių nereikėjo plauti jau dvejus metus. Nes pernykštis pavasaris ir vasara buvo labai lietingi. Todėl nebuvo tokios dulkių koncentracijos, kuri būtų nepalanki vilniečių sveikatai.
Tačiau šių metų pavasaris lepina šiluma. Todėl „Grinda“, gavusi duomenis iš 4 oro taršos stebėjimo punktų, nusprendė pirmą kartą po žiemos sudrėkinti ir nuplauti dulkių sluoksnį nuo centrinių Vilniaus gatvių.
Gatves plauna naktimis
Pasak E.Steponavičiaus, kelininkai ir žiemą, ir vasarą stengiasi pagrindinius gatvių priežiūros darbus atlikti tokiu metu, kai kuo mažiau trikdo eismą. Todėl tuo metu, kai vilniečiai stebėjo antrąjį „Eurovizijos“ pusfinalį, į gatves pajudėjo du „Grindos“ sunkvežimiai. Kiekvienas iš jų sveria po 8,5 tonos ir dar cisternose gabeno po 7 tonas vandens. Palyginimui, žiemą tie patys sunkvežimiai (tik ant kitokių modulinių platformų), gabena iki 5 tonų druskos mišinio arba tirpalo.
15min žurnalistas lygiai 23 val. sėdo į sunkvežimio „Renault“ kabiną – būtent šią valandą prasideda naktinė pamaina, kuri tęsiasi iki 7 val. ryto. Sunkvežimį vairavo jau 20-ties metų patirtį turintis Jurijus Kulšys. Pajungęs cisterną prie hidranto, per pusvalandį, kol pripildė ją vandens, Jurijus paaiškino, kuo skiriasi tokios technikos vairavimas žiemą (kai reikia barstyti kelius), ir vasarą, kai gatvės valomos ir laistomos.
Žiemą vairuoti sunkiau: ir kelias slidus, ir daugiau mechanizmų reikia valdyti: metaliniu „liežuviu“ valyti nuo kelio sniegą, o barstytuvu reikiamu spinduliu berti reikiamos koncentracijos druskos tirpalą arba druskos-smėlio mišinį.
O vasarą viskas paprasčiau: atsukai du čiaupus automobilio priekyje, kabinoje spustelėjai mygtuką, įjungei siurblį, ir pirmyn. Svarbu tik praeivių neaptaškyti. Vandens srovės intensyvumas priklauso nuo variklio sūkių. Vieno reiso metu galima nuplauti 3–4 km gatvės. Tuomet vėl reikia grįžti į „Grindą“ ir pripildyti cisterną vandens.
Įdomu tai, kad gatvių laistymo mašina, pripildyta vandens, tampa sunki ir nejudri it dramblys. Juk jos bendra masė viršija 15 tonų – visai kaip lengvojo tanko. Vairuotojui už nugaros kliuksi didžiulis vandens ežeras. Kad jis posūkiuose neįsiūbuotų ir neapverstų automobilio (o tokių atvejų pasaulyje pasitaiko), cisternoje įrengtos net dvi pertvaros, neleidžiančios įvykti nelaimei.
Jūsų dėmesiui – filmuotas pasakojimas ir naktinių Vilniaus gatvių.