Suprasti akimirksniu
- Masė 1460 kg.
- Varikliai: 2,7 l, 6 cilindrų 62 AG ir 2,1 l, 4 cilindrų 50 AG.
- Prototipai: rusų M-1 ir vokiečių „Opel Kapitän“.
- Pavadintas pergalės Antrajame pasauliniame kare proga.
- „Pobeda“ buvo gaminama 1946–1958 m.
Iš karto po Antrojo Pasaulinio karo pabaigos 1946 m. pro M.Gorkio automobilių gamyklos vartus išriedėjo pirmosios pobiedos (pagaminta 241 497 vnt.). Tai buvo iš esmės naujas produktas, lyginant su 1936-1943 m. gaminta M-1 „Emka“ (iš viso pagaminta 62 888 vnt.).
„Pobeda“ pavadinta pergalės Antrajame pasauliniame kare proga
Dabar „Pobeda“ vadinama kultine, istorine, legendine. Jau vien todėl, kad šis automobilis, ko gero, labiau nei ZIM ar vėliau atsiradusios GAZ-21 „Volga“ atspindi pokario SSRS automobilių pramonės situaciją: su vokiečiais ir prancūzais lygintis gal ir sunku, bet patiems rusams GAZ-M20 tikrai buvo didelė pergalė (rus. – pobeda). Pirmieji automobilio bandymai buvo atliekami GAZ gamykloje 1943 m., kai Sovietų Sąjungos pergalė Antrajame pasauliniame kare jau buvo pradėjusi ryškėti. Vėliau pati gamykla buvo subombarduota, tačiau darbas nenutrūko.
„Pobeda“ buvo pirmasis sovietų automobilis, turėjęs elektrinius valytuvus (automobiliai prieš tai turėjo pneumatinius arba mechaninius valytuvus), mirksinčius posūkių signalus, elektrinį šildytuvą ir AM bangų radiją. „Pobedos“ aptakus korpusas be išsikišusių sparnų, žibintų, pakojų buvo to meto naujovė – nedaug tuometinių automobilių pasaulyje turėjo tokius kėbulus.
Modelis pagal licensiją gamintas ir Lenkijos FSO automobilių gamykloje. Lenkijoje šio modelio 1951-1973 m. pagaminta 244 000. Tik pavadinimas buvo kitas – „Varšuva“ (Warszawa).