Palikdami 2001 metus ten, kur jiems priklauso, t.y. praeityje, ir daug nekalbėdami apie ne itin sėkmingą pirmąjį Artūro Zuoko bandymą vilniečiams be jokio nuomos mokesčio ar užstato pasiūlyti dviračius, pirmąją paslaugos teikimo dieną norėjome ją išbandyti ir patys įsitikinti, kad viskas veikia.
Paieškos sistema neranda
Nemaloniai nustebino tai, kad naudojantis interneto paieškos sistema „Google“ mums nepavyko rasti jokios informacijos apie tai, kaip bus teikiama naujoji paslauga. Natūralu, kad eiliniam vartotojui visų pirma į galvą šaus toks terminas kaip „oranžiniai dviračiai“, o ne „nuomos sistema“, taigi paieškos žodžiai kol kas indeksuojami netinkamai.
Kad visa informacija apie paslaugą pateikiama cyclocity.lt tinklalapyje, sužinojome aplinkiniu keliu, t.y. perskaitę 15min.lt liepos 2 d. publikaciją apie oranžinius dviračius. Antrąją paiešką jau atlikome pagal paslaugos pavadinimą ir galiausiai patekome ten, kur reikia.
Sumaištį vartotojų galvose sukelia nuomai naudojamos skirtingų tipų kortelės. Galima įsigyti „CycloCity Vilnius“ arba Vilniečio kortelę. Mes pasinaudojome pastarąja, tačiau registruojantis taip pat reikia sumokėti sezono mokestį, kuris 2013 m. vasarai yra 20 Lt, taigi, neapsieisite ir be debetinės ar kreditinės banko kortelės.
Saugumą užtikrina trys kodai
Aktyvuoti paslaugos „atsitiktinai“ tikrai nepavyks, mat prieš pasinaudojant ja pirmą kartą bet kuriame terminale prilietus turimą Vilniečio arba „CycloCity“ kortelę reikia įvesti trijų skaitmenų registracijos numerį, registracijos metu pasirinktą PIN kodą ir aštuonių dėmenų kortelės aktyvavimo kodą.
Pirmą kartą pasinaudoti dviračiu galima ir be specialios kortelės, naudojantis tik įprasta bankine. Taip galima sumokėti sezono arba trijų dienų mokestį. Tiesa, pastarasis siekia 10 Lt, taigi, šiais metais turbūt nebus populiarus pasirinkimas. Visgi nuolatiniam paslaugos naudojimui bus reikalinga „CycloCity“ arba Vilniečio kortelė.
Kiekvienas pirmas pusvalandis vartotojams yra nemokamas, taip pat suteikiamos 10 tolerancijos minučių, per kurias rekomenduojama pasiekti terminalą ir prirakinti dviratį. Dviračių kiekis terminaluose bus sekamas ir orientuojantis pagal vartotojų srautus. Žadama, kad aptarnaujantis personalas juos pervarinės taip, jog visuomet būtų laisvų stovų. Visgi jei atvykę matote, kad nėra laisvų stovų, prisijunkite prie terminalo ir kelionei iki kitos stoties gausite 15 nemokamų minučių.
Pradinis balansas – nulinis
Taip pat verta pažymėti, kad sezono mokestis suteikia galimybę naudotis paslauga, tačiau jei nepapildysite savo „CycloCity“ arba Vilniečio kortelės, pradinis balansas bus nulinis. Tai reiškia, kad jei vėluosite prirakinti specialiame stove dviratį daugiau nei 40 min., bus pradėtas skaičiuoti neigiamas balansas. Jam pasiekus -10 Lt kortelė bus blokuojama. Tokiu atveju grąžinti naudojamą dviratį galėsite, o paimti naujo – ne.
Pats dviratis ganėtinai sunkus ir ne itin manevringas, tačiau atrodo labai tvirtas. Kaip po paslaugos pristatymo renginio mus patikino kompanijos „JCDecaux“ atstovai, dviračius aptarnaujantys meistrai nuolatos tikrins, ar nėra apgadintų, pradurtomis padangomis dviračių. Kalbinti vilniečiai nusiteikę skeptiškai – esą naujieji dviračiai vis vien bus suniokoti.
Pirminis planas oranžiniu dviračiu nuvažiuot nuo Europos iki Lukiškių aikštės ir ten esančiame punkte jį palikti mums neišdegė. Terminalą apsupusių žmonių, kurių gretose buvo ir svečių iš užsienio, minia be konsultantų pagalbos tiesiog neįstengė perprasti visų naujosios paslaugos subtilybių, todėl visi stovai buvo užimti.