Gelbėti užsienyje sugedusį automobilį kainuoja 4 kartus daugiau negu Lietuvoje

Svečioje šalyje sugedus automobiliui techninės pagalbos kaina gali būti iki keturių kartų brangesnė negu vidutiniškai Lietuvoje ir siekti apie 400 eurų, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys.
Avarija Panevėžio rajone
Asociatyvi nuotr.: avarija / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Techninę pagalbą teikiantys bendrovės užsienio partneriai daugiausia prašymų padėti kelyje sulaukia liepą – šį mėnesį pagalbos prašymų iš užsienio keliuose su nuosavais automobiliais įstrigusių šalies gyventoju užregistruojama 2 kartus daugiau negu vidutiniškai per kitus metų mėnesius.

Lietuvoje vienas techninės pagalbos specialisto iškvietimas atsieina apie 100 eurų, o kitose Europos valstybėse suma gali išaugti iki 400 eurų

„Mūsų šalyje vienas techninės pagalbos specialisto iškvietimas atsieina apie 100 eurų, tuo metu kitose Europos valstybėse ši suma gali vidutiniškai išaugti net iki 400 eurų. Užsienyje transportavimas vykdomas iki artimiausio autoserviso, kuriame automobilis suremontuojamas taip, kad klientas galėtų toliau tęsti kelionę. Tokia galimybe pasinaudoja maždaug 2 iš 3 bendrovės klientų“, – sako „Lietuvos draudimo“ Žalų valdymo skyriaus vadovė Viktorija Katilienė.

Brangiausiai techninės pagalbos paslauga kainuoja Jungtinėje Karalystėje, kur jos kaina vidutiniškai siekia 402 eurus. Antroje vietoje pagal paslaugos brangumą yra Švedija (391 euras), trečioje – Olandija (381 euras). Dažniausiai techninės pagalbos kaina priklauso ne nuo konkretaus automobilio gedimo. Ją labiausia lemia atitinkamoje užsienio šalyje vyraujantis paslaugų kainų lygis, kartu keliaujančių žmonių, kuriuos tenka apgyvendinti viešbutyje, skaičius ir sugedusio automobilio transportavimo atstumas.

Lietuvos gyventojų automobiliai dažniausiai sugenda Lenkijoje ir Latvijoje, taip pat Vokietijoje. „Daugiausia prašymų padėti kelyje sulaukiame valstybėse kaimynėse, į kurias šalies gyventojai vyksta atostogauti, apsipirkti ar tvarkyti verslo reikalų. Tiek per praėjusius, tiek per šiuos metus maždaug ketvirtadalis mūsų klientų su techninėmis kliūtimis susidūrė ir dėl pagalbos kreipėsi Lenkijos keliuose“, – pastebi V. Katilienė.

Į užsienio šalis nuosavu automobiliu vykstantys bendrovės klientai itin dažnai susiduria su variklio gedimais, generatoriaus ir elektros sistemos gedimais. Eismo įvykiai yra palyginti reta priežastis, dėl kurios kviečiama pagalba, jie sudaro apie dešimtadalį visų techninės pagalbos prašymų.

„Svarbiausias patarimas į tolimas keliones nuosavu transportu susiruošusiems šalies gyventojams – prieš išvykstant nuodugniai patikrinti automobilį servise, pakeisti nusidėvėjusias kritiškai svarbias detales, neatidėti einamojo variklio aptarnavimo po kelionės“, – komentuoja V. Katilienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis