Geriausias elektromobilis, kokį naują galite įsigyti Lietuvoje: BMW i3

Automobilio variklis viduryje, varantieji ratai – užpakaliniai, sprintas nuo 0 iki 60 km/val. trunka 3,7 sek., o ratlankių skersmuo – 19 colių. Kas tai – „Porsche Cayman“ ar koks kitas sportiškas automobilis? Ne, tai ta nuobodi, garso neskleidžianti transporto priemonė – elektromobilis BMW i3.

Po kiekvieno elektromobilio bandymo nesunkiai patvirtini faktą – tai nėra nuobodžios transporto priemonės. Priešingai, vairuoti elektromobilį kur kas įdomiau nei tradiciniais degalais varomą mašiną. Tačiau BMW i3 yra kitoks elektromobilis. Dar smagesnis, dar greitesnis, dar patikimesnis.

„Premium“ – vienintelis

BMW i3 interjeras yra, kalbant ne metaforiškai, pagamintas iš šiukšlių – beveik visame salone naudotos perdirbtos medžiagos. Kietos plastmasės gal kiek ir atima „premium“ segmento jausmą, tačiau visa kita neleidžia supainioti BMW i3 su kitais elektromobiliais. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3

Visų pirma – sėdėsena. Tokias plačias sėdynės ir vairo pozicijų reguliavimo galimybes gali pasiūlyti nebent... pirmos serijos BMW ar kiti „premium“ segmento automobiliai. Prie šio elektromobilio vairo įsitaisyti patogiai gali labai įvairūs žmonės – beveik 190 cm ūgio Artūras Zuokas tokia mašina džiaugiasi jau metus. 

Kitas išskirtinis dalykas – BMW i3 nebandė, priešingai nei konkurentai, būti panašiu į tradiciniais degalais varomą hečbeką. Pažvelgus į jį iš bet kurios vietos, suklysti neįmanoma – tai yra mašina, kokių BMW iki šiol negamindavo. Priešingai nei „Volkswagen e-Golf“ ar „Nissan LEAF“, kuriuos esant ne elektromobiliais galima suprasti tik dėl išmetimo vamzdžio nebuvimo.

Trečias, turbūt svarbiausias – galia. Minėti du elektromobiliai yra greiti ir iki 60 km/val. įsibėgėja per 4,2-5 sekundės. BMW i3 tą padaro per 3,7, o 100 km/val. pasiekia per septynias – greičiau nei 99,5 proc. gatvėje sutinkamų transporto priemonių. 170 AG ir 250 Nm išvystantis variklis elektromobiliui, kuris sveria apie 1300 kg, suteikia galimybę būti „šviesoforo dragų“ karaliumi.

Būtent dėl šių priežasčių BMW, „Jaguar“ ar kitų „premium“ segmento automobilių vairuotojai, sugalvoję įsigyti elektra varomą mašiną, gali negaišti laiko eidami į „Mitsubishi“, „Volkswagen“ ar „Nissan“ salonus – vis tiek BMW i3 patiks labiausiai.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3

Turi 2 benzininius cilindrus, bet yra elektromobilis

BMW i3 gali turėti tik elektrinį variklį, arba ir elektrinį, ir benzininį, vadinamą „range extender“. Vien elektriniu jis įveikia 170 km, o su „range extender“ – 240 km. Benzininis variklis čia yra dviejų cilindrų, pasiskolintas iš BMW motociklo, o degalų bako talpa – 7 litrai.

Jo tikslas yra labiau ne nuvažiuojamo atstumo prailginimas, o ramybė, kad pasibaigus elektrai, dar galėsi įveikti daugiau nei pusšimtį kilometrų. Jis ir veikia tik tokiu principu, priešingai nei „elektromobiliai“ „Chevrolet Volt“ (arba „Opel Ampera“) – šitie yra iš esmės hibridai, kuriuose benzininis variklis siunčia galią ir į ratus. BMW i3 to nedaro – čia galią perduoda tik elektrinis motoras, tad laiku įkraunant jo baterijas, benzinas lieka nenaudojamas. Benzininis variklis čia skirtas tik elektros baterijų įkrovimui.

„Range extender“ blogumai – 100 kg papildomas svoris, 3 tūkst. eurų prie automobilio kainos ir galimybė žaliųjų partijos susirinkime būti išjuoktam, kad vairuoji ne visavertį elektromobilį.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW i3

Eksploatacija pigi, bet ne visai

Elektromobilio techninio aptarnavimo kaštai yra mažesni nei vidaus degimo variklį turinčio automobilio, ne išimtis ir BMW i3. 100 km įveikti juo mieste, skaičiuojant dabartinio elektros tarifo kaina, atsieitų mažiau nei 2 eurus. 

Stabdžių trinkelių ir diskų keisti pirmus 5 metus vargu ar reikės. Gali būti sudėtinga suprasti, bet važiuojant BMW i3, praktiškai egzistuoja tik akceleratorius – juo reguliuoji, ar automobilis greitėja, ar lėtėja. Visiškai atleidus akceleratorių, elektromobilis įjungia baterijų įkrovos režimą ir yra staigiai stabdomas, o stabdymo jėgai viršijant 0,13 g jėgos, netgi įsižiebia galiniai stabdžių žibintai. 

Toks važiavimo principas primena „Tesla Model S“, tačiau ten baterijų įkrovimo stiprumą atleidus akceleratorių galima pasirinkti, tuo tarpu BMW i3 dešiniojo pedalo atleidimas visada veikia tarsi iki pusės numinta stabdžio pamina.

Kita vertus, ne viskas čia taip gražu. Pasibaigus garantijai ir prireikus pakeisti pakabos detalę, teks prisiminti, jog tai – BMW, o ne „Nissan“, o perkant padangas piniginę teks atverti itin plačiai, mat vieninteliai ant BMW i3 montuojami ratlankiai yra 19 colių skersmens. Dėl to, kad automobilis riedėtų kuo lengviau.

Bandyto BMW i3 techniniai duomenys
Variklis Elektrinis
Baterijų talpa 18,8 kWh
Papildomas variklis baterijos įkrovimui Benzininis, 34 AG
Galia 170 AG
Sukimo momentas 250 Nm
0-100 km/val. 7 sek.
0-60 km/val. 3,7 sek.
Maks. greitis 150 km/val.
Maksimalus nuvažiuojamas atstumas 170 km
Benzino įkraunama baterija nuvažiuojamas atstumas 70 km
Ilgis/plotis/aukštis 3 999/1 775/1 578 mm
Ratų bazė 2 570 mm
Masė 1 315 kg
Priekinės padangos 155/70 R19
Užpakalinės padangos 175/65 R19
Automobilio kaina 40 000 Eur
Bazinio automobilio kaina 36 400 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų