Pavyzdžiui, lietuviškuose geriausiųjų rinkimuose titulą „Metų visureigis“ nuskynė „Suzuki Jimny“ – vos 3,5 m ilgio su prabanga nesiejamas, nebrangus, tačiau išskirtiniu dizainu ir didžiuliu pravažumu pasižymintis automobilis. Sportiškiausio rinkimuose nugalėjo modelis, turintis 140 AG variklį ir 100 km/val. greitį pasiekiantis per 8 sekundes – tai „Suzuki Swift Sport“. O „Lietuvos metų automobiliu 2019“ pripažintas ketverių durų kupė „Peugeot 508“ – tokio kėbulo tipo modelis pirmą kartą iškovojo šį titulą.
Išskirtinumo tendencija vyrauja ne tik Lietuvoje. Pavyzdžiui, Estijoje metų automobiliu išrinktas sportiškas kupė „Kia Stinger“, tarp Europos rinkimų finalininkų pakliuvo sportiškas ir stilingas kupė „Alpine A110“, o Pietų Afrikos Respublikoje tarp geriausiųjų atrinktas ir labai mažam pirkėjų segmentui aktualus, tačiau didžiuliu pravažumu pasižymintis visureigis „Suzuki Jimny“.
Sportiškas – nebūtinai greitas
Lietuviškuose rinkimuose „Suzuki Swift Sport“ neišsiskyrė greičiu ar galia: tarp jo konkurentų buvo ne vienas automobilis, kurio spidometro rodyklė 100 km/val. žymą bėgėjantis kerta keliomis sekundėmis anksčiau nei jis. Tačiau sportiškiausio automobilio rinkimuose įsibėgėjimas – toli gražu ne vienintelis kriterijus. Ir net ne pagrindinis.
„Sportiškiausias nereiškia, kad greičiausiai pajuda iš vietos. Galingas variklis yra gerai, tačiau didelės įtakos automobilio valdymo savybėms turi galios ir svorio santykis. Svarbu, kaip gerai jis gali atlikti sportiškas užduotis, pavyzdžiui, važiuoti slalomo trasa, ir kaip joje seksis vairuotojui su juo susikalbėti“, – pagrindinius kriterijus dėstė vienas iš „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narių, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.
Šiemet komisija daugiausia dėmesio skyrė būtent valdymo savybėms ir išskyrė tokius modelius kaip BMW X2 bei „Ford Focus“. Tačiau „Swift Sport“ juos aplenkė, V.Miliaus teigimu, uždavus paprastą klausimą: „Su kuriuo norėtų startuoti 2019-ųjų žurnalistų ralyje?“
„Nenorėčiau lenktyniauti sunkiu visureigiu. Nors rinkimų modeliai greitai įsibėgėja ir kelyje puikiai valdomi, varžybose atsiskleidžia visai kitos savybės. Jie pritaikyti kitokiam važiavimui“, – paaiškino V.Milius.
Ne mažiau svarbus sportinio automobilio kriterijus – stabdymo efektyvumas, o čia „Suzuki Swift Sport“ taip pat pasirodė puikiai ir užėmė antrą vietą.
Visureigis turi važiuoti bet kur
Lietuviškuose rinkimuose daug dėmesio skirta visureigių testams. Jie buvo bandomi specialioje „Peak Point“ platformoje, kurioje tikrinamas 8 sistemų veikimas: diferencialų, tarpašinio blokavimo ir kitų. Papildomi testai atlikti keliuose bei Druskininkų sniego arenoje, tad sprendimą dešimties automobilių žurnalistų komisija priėmė, turėdama daug informacijos apie visureigių sugebėjimus.
Bene didžiausios įtakos turėjo patys pirmieji bandymai „Peak Point“ platformoje – čia vienodomis sąlygomis, neišpurvinant pačių visureigių, išbandyta daugelis pagrindinių savybių.
„Geriausiai pasirodė tie modeliai, kurie gamintojo sugalvoti kaip visureigiai. Tai – „SsangYong Rexton“ ir „Suzuki Jimny“. Prie pačių geriausiųjų dar norėčiau priskirti ir „Volkswagen Touareg“. Šie modeliai smarkiai skiriasi, bet iš esmės kiekvienu galima drąsiai nuvažiuoti nuo kelio“, – teigė V.Milius.
„Peak Point“ užduotis neblogai įveikė ir „Dacia Duster“, „Subaru XV“ bei „Suzuki Ignis“ modeliai: jų diferencialai veikia puikiai, kėbulai – ganėtinai standūs, o ir į 29 laipsnių statumo įkalnę įkopė be sunkumų.
Iš šono stebint tokius bandymus, gali pasirodyti, kad jie nelabai aktualūs daugeliui vairuotojų, tačiau realybė – visiškai kita. Pavyzdžiui, kėbulo standumo bandymas, kuomet automobiliui pakrypus ant šono yra darinėjamos jo durelės bei bagažinė, yra ypač aktualus kiekvienam vairuotojui. Mat jeigu durelės nebeužsidaro, jo kėbulas nėra toks tvirtas ir, tikėtina, po kelerių metų plastikinės interjero apdailos detalės pradės girgždėti.
Didelės įtakos tokių rinkimų rezultatams turi ir kaina. Lietuvos „Metų visureigio 2019“ „Suzuki Jimny“ bazinė kaina nesiekia nė 17 tūkst. eurų, „SsangYong Rexton“ – kiek didesnė už 30 tūkst., o „Volkswagen Touareg“ jau perėjo į premium žaidėjų segmentą (nuo 59 tūkst. eurų). Nors į pastarąjį modelį nemažai investuota ir jame yra labai daug elektroninių sistemų, didelė pradinė kaina buvo vienas iš kriterijų, lėmusių komisijos balsus labiau prieinamų automobilių link.