„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ nugalėtojai nori konkurse išbandytų automobilių

Norint nugalėti konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“, nepakanka gerai jausti automobilį ir mokėti jį pačiam suremontuoti. Konkurso organizatoriai finalo dalyviams sugalvoja begalę sudėtingiausių užduočių: nuo teorinių žinių apie automobilizmą ir eismą patikrinančių testų iki praktinių pasikrapštymų, parodančių automobilio veikimo išmanymą. O vairuoti finale šiemet reikėjo taip pat ne vieną, o tris visiškai skirtingus automobilius, prieš tai nesusipažinus su jais ir rodant gebėjimus skirtingose trasose, rašoma pranešime.
„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas
„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas / Vytauto Pilkausko nuotr.

„Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ titulą pelnęs Tomas Benetis tikina, kad jam prie skirtingų „Suzuki“ automobilių laiko priprasti visiškai nereikėjo, o pabandęs važiuoti bekele su „Suzuki Jimny“, jis pats užsinorėjo ateityje vairuoti tikrą visureigį.

Skirtingi automobiliai geriausiems problemų nesudarė

Šių metų „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse dalyviams teko išmėginti tris automobilius. Atrankos etape jie vingiavo slalomo trasose į priekį ir atbulomis sportišku „Suzuki Swift Sport“ bei miesto krosoveriu „Suzuki Vitara“, o finale buvo pasiūlytas desertas – sunkiausiai bekelei sukurtas „Suzuki Jimny“ visureigis.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas
Vytauto Pilkausko nuotr./„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas

Automobiliai – skirtingi. „Swift“ buvo sumontuota mechaninė pavarų dėžė, „Vitara“ – automatinė, o su „Jimny“ važiuojant bekelės trasa teko panaudoti ir lėtinančią pavarą, ir diferencialo blokavimą. Susipažinti su automobiliais, priprasti prie jų valdymo ypatybių ir gabaritų laiko nebuvo skirta, tačiau geriausiems vairuotojams jo ir nereikėjo.

„Laipioti iš vieno į kitą tikrai nebuvo sudėtinga. Perprasti automobilius nebuvo kada ir nors jie labai skirtingi, tačiau vairuoti buvo paprasta“, – sakė konkurso nugalėtojas, geriausias 2019-ųjų metų Lietuvos vairuotojas Tomas Benetis.

Geriausia Lietuvos vairuotoja antrą kartą tapusi vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova sakė, kad „Suzuki“ modeliai pasirodė netgi lengviau nei ji tikėjosi valdomi. Turbininis „Swift Sport“ nustebino sportiškumu, o „Vitara“ – manevringumu.

Vytauto Pilkausko nuotr./„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas
Vytauto Pilkausko nuotr./„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas

Sportiškumas gali ir koją pakišti

„Su „Swift“ aš važiavau jau antrą kartą. Iš tiesų šis modelis man pakišo koją praėjusiais metais. Ant slidžios automobilį pasukančios plokštės mums reikėjo užvažiuoti ne didesniu nei 40 km/val. greičiu. Aš tiesiog įjungiau antrą pavarą ir nemaniau, kad jis taip įsibėgės. Greičio matuoklį kirtau 67 km/val. greičiu ir, žinoma, gavau daug baudos taškų. Šiemet važiavau gerokai atsargiau, o automobilis man labai patiko. „Vitara“ nustebino manevringumu. Automobilis gana nemažas, tad pamačiusi siaurėjančią slalomo trasą, kuria reikia važiuoti atbulomis, maniau, be pasitaisymų niekaip nepavyks jos įveikti tokiu automobiliu, tačiau pasirinkus reikiamą trajektoriją, visur tilpti buvo galima be jokių problemų“, – įspūdžiais apie rungtis finaliniame etape ir praėjusių metų prisiminimais dalijosi O.Židovlenkova.

Geriausio jaunojo vairuotojo titulą pelnė vos 1 metus vairuotojo pažymėjimą turintis Domantas Pranys. Tačiau jis atskleidžia, kad jo vairavimo stažas gerokai didesnis, mat senelis jį prie vairo pasodino labai anksti. Tad ir šis vairuotojas nematė jokių bėdų persėsdamas iš automobilio su mechanine pavarų dėže į automobilį su „automatu“, nuo sportiško hečbeko į tikrą visureigį.

„Kadangi vairuoju nuo vaikystės, domiuosi automobiliais, šiuo sportu, man tai – vienas įdomiausių dalykų, o vairavimo užduotys neatrodė sunkios. Teko vairuoti įvairių tipų automobilius, tad „Suzuki“ pasirodė gana lengvai vairuojami. Geram rezultatui labiau reikėjo kruopštumo ir tikslumo trasoje“, – savo pergalės paslaptimis dalinosi Domantas Pranys.

Dalyvius sužavėjo bekelė

Didžiausių dalyvių ovacijų sulaukė naujasis „Suzuki Jimny“, kurį reikėjo vairuoti bekelės trasoje. Čia reikalingi visiškai kitokie vairavimo įgūdžiai nei ant asfalto: mokėti pajusti automobilį, matyti kelią, sukibimą ir, svarbiausia, neužklimpti ar nenuvirsti nuo itin stataus šlaito. „Jimny“ yra kurtas važiuoti visiška bekele ir dalyviams teko įrodyti, kad jie geba su tokiais iššūkiais susidoroti. Įdomu tai, kad geriausiai sekėsi tiems, kurie bekelėje nėra važinėję.

„Iš visų konkurse išbandytų automobilių man labiausiai patiko „Suzuki Jimny“. Pamilau jį iš karto, vos tik jis pasirodė. O čia dar gavau galimybę jį išbandyti. Ir ne bet kur, o bekelėje, kurioje, tiesą sakant, nesu važinėjęs. Man tai labai patiko. Todėl po pasivažinėjimo konkurse nusprendžiau įsigyti tikrą visureigį. Labai norėčiau turėti „Jimny“, – įspūdžiais dalijosi T.Benetis.

Geriausia vairuotoja pripažinta O.Židovlenkova taip pat niekada nevažiavo bekelėje ir sako, kad nelabai suprasdavusi, kodėl jos draugai ten traukia purvinti savo automobilių, tačiau konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“ finale pakeitė savo nuomonę.

„Niekad nevažiavau bekele, tad pirmasis įspūdis buvo: „Oho!“. Buvo tokių ruožų, stačių kalnų, kad maniau, jog su tokiu mažu automobiliu nesugebėsime įkopti, bet visus pravažiavome be jokio diskomforto. Važiavome ir stačiais šlaitais, kuriuose, maniau, galima apsiversti, tačiau šioje rungtyje pavyko uždirbti aukščiausius balus. Dabar supratau, kodėl draugai važiuoja į bekelę“, – įsimintinais momentais dalinosi Olga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis