Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geriausio vairuotojo paieškos: manevruoti atbulomis įkalnėje – ne visiems įveikiama užduotis

67 dalyviai iš visos Lietuvos išbandė savo jėgas „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ konkurso atrankos etape Panevėžyje ir tik 7 iš jų iškovojo teisę keliauti į finalą, kuris jau artėjantį sekmadienį vyks Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Šiemetiniame konkurse liko vienas atrankos etapas – jis kitą šeštadienį vyks Šiauliuose, rašoma pranešime.
Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka
Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka / Vytauto Pilkausko nuotr.

Sudėtingesnė teorijos rungtis

Į Panevėžį susirinkę konkurso dalyviai jau pirmame etape buvo nustebinti: vietoje įprasto teorijos klausimyno su atsakymo variantais, šįkart jie turėjo pademonstruoti įvairesnes žinias – nuo atvirų klausimų iki vaizdinių, kuriuose reikėjo iššifruoti nuotraukose užfiksuotą atsakymą.

„Dalis teorinių klausimų buvo vaizdiniai – tai pasunkino užduotį. Iš pradžių galvojau, kad net teorinės dalies neįveiksiu, bet ji buvo sunki visiems ir vis tik patekau į antrą etapą. Vairavimo užduotys taip pat patiko – atbulomis į kalną manevruodamas užvažiavau be problemų. Daug kam tai sukėlė problemų, bet jeigu tinkamai nukreipi automobilį prieš kildamas į kalną, užduotį įveiki lengvai“, – sužinojęs rezultatus, pasakojo etapo nugalėtojas Edgaras Latiškevičius. Jis į konkurso finalą keliauja jau ne pirmą kartą, o pernai užėmė 6 vietą visoje Lietuvoje.

Toli gražu ne visi žinojo, jog naujo BMW 330i automobilio variklio darbinis tūris tėra 2 litrai, o patys seniausi Lietuvoje įregistruoti automobiliai yra „Audi“ – jų vidurkis net 18,5 metų. Dalyviams taip pat reikėjo žinoti tam tikrus eismo taisyklių niuansus, mokėti paversti kilometrus per valandą į mylias per valandą bei atlikti kitas vairuotojiškas užduotis.

Valytuvus keisti drįso ne visi

Automobilio valytuvų keitimas iš pirmo žvilgsnio neatrodo sudėtinga užduotis, tačiau daugelis tą darydami vietoje planuotos minutės sugaišta bent dešimt. Ne visiems pavyko tinkamai įveikti ir specialią organizatorių su „Blue Print“ parengtą užduotį – valytuvų keitimą „Suzuki Vitara“ automobiliui.

Tai nebuvo privaloma rungtis, tačiau geriausią rezultatą joje parodęs dalyvis gavo bilietą į finalą Šiauliuose bei papildomus konkurso partnerių prizus. Tokia motyvacija susidomėjo bene visi į antrąjį konkurso atrankos etapą patekę dalyviai, iš kurių geriausią rezultatą pademonstravo Tomas Geštautas – užduotį jis įveikė per 1 min. 37 sek. Jam reikėjo ne tik pakeisti, bet ir rasti tinkamus valytuvus iš kelių skirtingų.

„Automobilį ne pirmą kartą ardau, prilaužęs jų taip pat esu – dažnai savo, draugų ar giminių automobilius paremontuoju. Tokio valytuvo tvirtinimo dar nebuvau matęs, tad reikėjo pagalvoti, kaip jį nuimti ir po to užfiksuoti. Ne visus žmones traukia technikos remontas – aš pats mėgstu bandyti, gal ta patirtis ir lėmė pergalę“, – kalbėjo T.Geštautas, pridurdamas, jog vairuotojams neužtenka tik mokėti vairą sukioti – jo manymu, reikėtų ir technikoje, ir teisiniuose dalykuose nusimanyti.

Vytauto Pilkausko nuotr./Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka

Praktinio važiavimo vinis – sudėtingi manevrai įkalnėje

Geriausiai teorijos etape pasirodę vairuotojai savo jėgas išbandė dviejuose slalomo važiavimuose „Suzuki“ automobiliais – hečbeku „Swift Sport“ bei krosoveriu „Vitara“. Pirmuoju teko itin sudėtinga užduotis – šios rungties teisėjas, Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodromo vadovas Vytautas Šakėnas, parengė sudėtingą trasą, kurios dalį sudarė manevravimas stačioje įkalnėje atbuline pavara mechaninę dėžę turinčiu automobiliu.

„Tokios rungtys būtinos. Geriausias vairuotojas turi mokėti ne tik į priekį važiuoti, gazą spausti, bet ir laiku sustoti bei taip pat mokėti manevruoti įkalnėje bei nuokalnėje. Šiandien matėme paliestas, nuverstas gaireles, tai kas būtų realiame eisme? Daugelis žmonių galvoja, kad gerai vairuoja, tačiau mokymų metu atliekant įvairias užduotis pasimato spragos. Geriausia tokiuose konkursuose pasitikrint, ką moki, patobulėti ir nekartoti tokių klaidų kelyje“, – kalbėjo V.Šakėnas.

Papildomoje moterų įskaitoje nugalėjo Justina Jelinskaitė, dalyvaujanti konkurse ne pirmą kartą ir įveikusi net pastarųjų dvejų metų konkurso nugalėtoją Solveigą Dambrauskaitę.

„Ne visada pavykdavo įveikti teorinę užduotį, tad važiavimuose manęs nebūdavo – kelerius metus buvo pertrauka. Tačiau šiemet viskas pavyko puikiai. Su automobiliais susipažinusi esu gerai – tai mano hobis, vairuoju daug ir dažnai. Kiekvienam, ypatingai mėgstančiam vairuoti, siūlyčiau tokiame konkurse sudalyvauti. Neabejoju, kad finale laukia dar sunkesnės ir įdomesnės užduotys, bet kuo sunkiau, tuo įdomiau ir azartas didesnis“, – pasakojo Panevėžio etapo Moterų įskaitos nugalėtoja.

Vytauto Pilkausko nuotr./Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka
Vytauto Pilkausko nuotr./Geriausio vairuotojo konkurso atrankos akimirka

Kartu su J.Jelinskaite, E.Latiškevičiumi ir T.Geštautu į konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“ finalą pateko Paulius Sabaliauskas, Marius Goštautas, Darius Gutauskas ir Marius Bareikis.

Užsiregistruoti į paskutinį konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“ atrankos etapą Šiauliuose galima čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų