Skirtumai
Daug kompaktinės klasės hečbekų turi universalo versijas – pradedant tuo pačiu „VW Golf“, baigiant „Opel Astra“. Kuo i30 kitoks?
Pirma – bagažinė. Jos talpa nepadarytų gėdos ir aukštesnės klasės automobiliams – net 528 l nenuleidus galinių sėdynių. Tai – 27 proc. prieaugis, lyginant su pirmosios kartos i30 universalu. Nulenkus galines sėdynes, talpa padidėja iki 1642 l.
Gamintojo nuotr./„Hyundai i30“ universalas |
Antra – privalumai. Jų i30 turi daug – iki šiol apie juos buvo galima pasvajoti nebent aukštesnės klasės modelyje.
Saugumas čia irgi ne paskutinėje vietoje – retas netgi aukštesnės klasės automobilis turi vairuotojo kelių saugos oro pagalvę.
„I‘ve got a feeling“
„Hyundai“ tobulėja Galijoto žingsniais – pastaruosius kelerius metus kompanijos automobiliai stebino išskirtiniu dizainu ir vis geresnėmis techninėmis savybėmis. Pradedant populiariu „Santa Fe“, baigiant Lietuvos metų automobiliu i40. Tad paskutinį kartą su praėjusio amžiaus gamybos „Hyundai“ važinėjęs žmogus ir pavadinęs tą automobilį kokiu tarp kalėjimo gyventojų populiariu vardu, būtų nesuprastas naujesnių korėjiečių automobilių savininkų.
Kita vertus, visų „korėjietiškų“ ligų jis dar neišsigydė. Štai, pavyzdžiui, 30 tūkst. km nuvažiavusio ir visų išgirto „Hyundai i40“ centrinė konsolė girgžda tarsi pigaus seno sovietinio modelio, nors visa kita šiame automobilyje – pagirtina.
Ar tokių kvailų nesklandumų turės ir i30? Greičiausiai taip. Bet dar mažiau nei ankstesni korėjiečiai. Supraskit teisingai – tai nėra blogai surinktas automobilis. Anaiptol.
Gamintojo nuotr./„Hyundai i30“ universalas |
Dalelę korėjietiško nepatikimumo jis vis dar turi, tad nereiktų suprasti mažesnės jo kainos už vokiškus ar japoniškus konkurentus „nuolaida už tą pačią kokybę“. Iš pirmo žvilgsnio ta kokybė gal ir atrodo ta pati, tačiau praėjus kelioms dešimtims tūkstančių kilometrų minėti konkurentai iš užsienio valstybių dauguma atvejų atrodys geriau.
Benzinui – ne
Kitas dalykas, liečiantis i30 – varikliai. Universalas gali būti komplektuojamas su vienu iš trijų benzininių ir trijų dyzelinių variklių. Pasirinkimo daugiau nei pakankamai. Tačiau tris egzempliorius nemažai žmonių turėtų atmesti iškart – visus benzininius variantus (bent jau du silpnesnius – tikrai).
Žinoma, dar nėra aiški i30 kainodara, tad galbūt benzininiu varikliu aprūpintas universalas kainuos ženkliai mažiau už dyzelinį analogą. Tačiau net ir esant kelių tūkstančių litų skirtumui, verta svarstyti apie dyzelinį variklį. Benzininiai (išskyrus galingiausią 1,6 l 135 AG) yra labai estiški – laukiant, kol jis „įsisuka“, galima ir nespėti persirikiuoti. Apie degalų sąnaudas kalbėti neverta – „negręžiant“ silpnu benzinu važiuoti įmanoma nebent Šalčininkų dydžio miestelyje, o spustelėjus jis valgo dviženklį skaičių litrų benzino šimtui kilometrų.
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Hyundai i30“ universalas |
Gaila, „Hyundai“ dar nepraktikuoja „Fiat“ išradimo – kavos aparato automobilyje. Silpnesniu benzininiu i30 bandant įsibėgėti iki triženkliu skaičiumi pažymėto greičio, gardžios kavos puodelis tikrai būtų pagamintas.
Kita istorija su dyzeliais. Jie arba labai ekonomiški (silpniausias 90 AG), arba bent minimaliai stumteli nugarą prie sėdynės nuspaudus akceleratorių (1,6 128 AG). Pasirinkimo galimybės aiškios – už mažiau nei litru didesnes degalų sąnaudas galima rinktis beveik pusantro karto galingesnį variklį.
Kita vertus, čia išlieka aktualus kainos dalykas, apie kurį Lietuvoje kol kas dar nežinome.