„Goodyear“ pristatė dirbtinio intelekto valdomą padangą

Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje „Goodyear“ pristatė ateities išmaniąsias, su visa automobilio sistema bei jo aplinka nuolatinį ryšį palaikančias padangas. Čia pristatyta naujausia koncepcinė padanga „Eagle 360 Urban“ buvo pateikta kaip ilgalaikė kompanijos vizija. Ši 3D spausdinta sferinė padanga yra pirmoji koncepcinio dirbtinio intelekto valdoma padanga.
„Goodyear Eagle 360 Urban“ padanga
„Goodyear Eagle 360 Urban“ padanga

Ši nauja padanga – „Goodyear“ atsakas į sparčiai kintančią mobilumo sampratą – nuo autonominių automobilių iki dalijimosi automobiliais miestų centruose. Kompanijos siekis – perversmas padangų, transporto priemonių ir aplinkos sąveikos srityje.

„Perversmas įvyks ten, kur susitiks autonomiškumas, mobilumas ir jungiamumas. Vystantis šiam procesui, padangų technologijos taps dar svarbesnės nei šiandien. Siekiant užtikrinti saugumą, autonomiški ateities automobiliai turės reaguoti į milijonus galimų nežinomųjų, su kuriais mes kasdien susiduriame vairuodami. Autonominiams automobiliams reikės duomenų prieigos ir gebėjimo mokytis bei prisitaikyti“, – teigė Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos regiono „Goodyear“ prezidentas Jeanas-Claude‘as Kihnas.

Perversmas įvyks ten, kur susitiks autonomiškumas, mobilumas ir jungiamumas. Vystantis šiam procesui, padangų technologijos taps dar svarbesnės nei šiandien

Pernai „Goodyear“ pristatė unikalią daugiakryptės sferos formos koncepcinę padangą „Eagle 360“, atitinkančią autonominio vairavimo poreikius, taip kilstelėdama vairavimo komforto, saugos ir manevringumo lygį. Gauti palankūs atsiliepimai paskatino dar labiau išplėtoti šią koncepciją.

Šiemet „Goodyear“ žengė dar vieną žingsnį į priekį – pristatė „Eagle 360 Urban“, vaizdžiai įkūnijančią galimos ateities viziją. „Goodyear“ panaudojo dirbtinio intelekto galimybes ir suteikė savo koncepcinei padangai „smegenis“. „Eagle 360 Urban“ padanga su bioniniu apvalkalu ir formą keičiančiu protektoriumi paverčia teorines žinias praktika. Ši padanga taps automobilio „nervų sistemos“ dalimi ir palaikys nuolatinį ryšį su daiktų internetu (angl. „Internet of Things“ (sutr. Io T)). Taip ji galės greitai prisitaikyti prie kintančių aplinkybių ir transporto naudotojų bei dalyvių augančių poreikių paslaugų mobilumui (angl. „Mobility as a Service“ (sutr. MaaS)).

„Goodyear“ koncepcinės padangos „Eagle 360 Urban“ bioninis apvalkalas su jutiklių tinklu leidžia padangai tikrinti savo pačios būklę ir rinkti informaciją apie aplinką, įskaitant kelio paviršiaus duomenis. „Eagle 360 Urban“ palaiko nuolatinį ryšį su kitomis transporto priemonėmis, taip pat infrastruktūros, eismo bei mobilumo valdymo sistemomis ir seka aplinkos informaciją realiu laiku.

Derindama iš įvairių šaltinių gautą informaciją ir akimirksniu apdorodama ją per dirbtinius neuroninius tinklus, išmokytus veikti su giliojo mokymosi algoritmais, koncepcinė padanga „Eagle 360 Urban“ pati nusprendžia, koks veiksmas yra tinkamiausias. Be to, turėdama įdiegtą dirbtinį intelektą, „Eagle 360 Urban“ mokosi iš ankstesnių veiksmų, taip optimizuodama būsimąsias reakcijas.

Iš ypač elastingo polimero pagamintas bioninis padangos apvalkalas savo lankstumu panašus į žmogaus odą – gali plėstis ir trauktis. Šis išorinis sluoksnis dengia putų pavidalo medžiagą, kuri išlieka lanksti nepaisant automobilio svorio. Toks lankstumas leidžia po padangos paviršiumi įdiegtiems pavaros elementams, elektros pagalba keičiantiems formą, lyg žmogaus raumenims, judinti atskirus padangos protektoriaus rašto segmentus, sudarant reikiamas „įdubas“, kai važiuojama šlapiu keliu, arba išlyginant protektorių, kai važiuojama sausu keliu.

Su šiuo formą keičiančiu protektoriumi „Eagle 360 Urban“ transformuojasi ir prisitaiko prie kintančių kelio ir oro sąlygų. Koncepcinė padanga gali sąveikauti su kitomis transporto priemonėmis ir su visais daiktų interneto elementais, dalydamasi su jais užfiksuota informacija, susijusiais veiksmais ir jų rezultatais.

Jei bioninis padangos apvalkalas pažeidžiamas, protektoriaus jutikliai gali nustatyti pažeidimo vietą. Tada padanga pasisuka, kad sąlytis su kelio paviršiumi būtų kitame plote. Taip sumažinamas slėgis pradūrimo vietoje ir gali būti pradedamas savitaisos procesas. Savitaisa vyksta naudojant medžiagas, kurios yra specialiai sukurtos taip, kad tekėtų link pradūrimo vietos. Jos fiziškai ir chemiškai reaguoja tarpusavyje, kad sudarytų naujus molekulinius ryšius – taip užtaisoma pradūrimo vieta.

VIDEO: „Goodyear Eagle 360 Urban“ padanga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų