Aišku, nieko keisto, kad šis automobilis buvo sukurtas specialiai filmui. Juk ir plaukiantis „Esprit“ nebuvo laisvai nuperkamas „Lotus“ atstovybėje, o garsioji Eleanora techniškai egzistavo tik filme. Tačiau „Toyota 2000GT“ ir jo pasirodymo Jameso Bondo filme istorija yra pakankamai įdomi.
20-ojo amžiaus viduryje automobiliai Japonijoje buvo pakankamai reti. Ką tik pralaimėtas Antrasis pasaulinis karas, prasta infrastruktūra ir ekonominės sąlygos stipriai apribojo automobilių pardavimus. Tačiau nuo šeštojo dešimtmečio pabaigos automobilių populiarumas Japonijoje ėmė augti ir „Toyota“ pastebėjo, kad bent jau vienoje srityje pralaimi kitiems gamintojams.
Daugelis didesnių gamintojų naudojo flagmano strategiją – jie kūrė įspūdingų formų ir charakteristikų automobilius, kurie viliojo žmones į salonus ir gerino markių žinomumą. Pavyzdžiui, „Jaguar E-Type“ tikslas nebuvo vien tik pergalės automobilių sporte, greičio rekordai ir Enzo Ferrari komplimentai („Ferrari“ įkūrėjas „E-Type“ pavadino gražiausiu visų laikų automobiliu). „E-Type“ turėjo būti toks automobilis, apie kurį rašytų žiniasklaida ir kuris gerintų „Jaguar“ markės vardą. „E-Type“ iš esmės turėjo padėti parduoti ir kasdieniškesnius „Jaguar“ automobilius.
„Toyota“ tokio vėliavnešio neturėjo ir tai buvo savotiška problema, nes kiti japonų gamintojai turėjo kuo pasigirti. „Honda“ pirkėjus viliojo S500, „Nissan“ siūlė „Datsun Sports“, o „Prince“ (kompanija, kuri 1966 metais susijungė su „Nissan“) savo gamoje turėjo labai gražų „Skyline Sport Coupé“. „Toyota“ irgi norėjo turėti įspūdingą sportinį automobilį, kuris kviestų žmones užeiti į pardavimo salonus ir, galbūt, įsigyti kokį kitą „Toyota“ modelį.
„Toyota 2000GT“ – neišsipildžiusi „Yamaha“ svajonė?
„Toyota“ vadovai nusprendė, kad nenori sekti kitų japonų gamintojų pėdomis. Jie manė, kad reikalingas tikras europietiškas sportinis GT, o ne kei klasės mažylis. Bet kaip tai padaryti? Taip jau nutiko, kad motociklų ir muzikos instrumentų gamintojas „Yamaha“ tuo metu budo iš saldaus sportinio automobilio sapno.
1959 metais „Yamaha“ įkūrė Techninių tyrimų institutą ir jam pavedė sukurti sportinį automobilį su 1,6 litrų varikliu. Finansinės problemos, vidiniai nesutarimai ir neaiški rinkos situacija privertė „Yamaha“ užgniaužti bet kokias idėjas sukurti sportinį automobilį, bet tai atvėrė kitas duris – entuziastingi „Yamaha“ inžinieriai 1962 metais ėmėsi „Nissan“ užsakymo.
Netrukus ir jis buvo atšauktas, todėl „Yamaha“ savo eskizus ir idėjas nunešė prie „Toyota“ durų. Šiai tuo metu kaip tik reikėjo kažko įspūdingo, todėl prasidėjo 1600GT ir 2000GT kūrimas. Pirmasis „Toyota 2000GT“ prototipas buvo užbaigtas dar 1965 metais – vos 11 mėnesių nuo programos pradžios.
Jei ši istorija skamba girdėta, tai prisiminkite, kad „Peugeot 406“ galėjo būti „Fiat“, o „Renault Espace“ galėjo būti „Peugeot“. Tiesa, „Toyota“ nepriėmė „Yamaha“ dizaino – tik pačią idėją. Dizaino kūrimu pasirūpino „Toyota“ darbuotojas Satoru Nozaki.