„Remiantis mūsų duomenimis, visas kalėdinis ir šventinis laikotarpis buvo rekordinis kalbant apie elektromobilių įkrovimo skaičių. Tarkime, kelias dienas iki šv. Kalėdų, mūsų tinkle krovimo sesijų skaičius buvo išaugęs 2–4 kartus lyginant su kitomis dienomis gruodžio mėnesį. Apskritai, gruodžio mėnesis buvo rekordinis ir geriausias per visą istoriją“, – sako T.Tamašauskas.
Anot jo, tai yra puikus įrodymas, kad elektromobiliais lietuviai ne tik keliauja mieste, bet ir renkasi ilgesnes keliones: „Šie duomenys rodo, kad vis daugiau žmonių elektromobilius renkasi tolimoms kelionėms. Matome, kad daug mūsų klientų, kurie automobilius kraunasi tik viename mieste, šventiniu laikotarpiu tai darė jau visai kituose Lietuvos kampeliuose. Tam įtakos turi ir tai, kad elektromobiliai gali nuvažiuoti daug didesnius atstumus negu prieš kelerius metus. Praeitų metų paskutinis mėnesis yra puikus įrodymas, kad žmonės vis labiau pasitiki šiomis transporto priemonėmis“.
„Eldrive“ nurodo, kad aktyviausios dienos, kai lietuviai daugiausiai krovėsi savo elektromobilius viešojo krovimo stotelėse buvo gruodžio 22 ir 23 dienos.
„Čia matėme keletą tendencijų. Ypač daug žmonių krovė savo elektromobilius prie prekybos centrų esančiose įkrovimo stotelėse. Tai turbūt būtų galima išskirti mūsų įkrovimo taškus prekybos centre „Europa“, šalia Kaune esančio prekybos miestelio „Urmas“ bei šalia kai kurių Vilniuje esančių „Rimi“ parduotuvių“, – sako T. Tamašauskas.
„Taip pat matome, kad daug vartotojų, kurie įprastai naudojasi įkrovimo stotelėmis tik viename mieste – Kaune ar Vilniuje, daug daugiau krovėsi ir kituose miestuose – Panevėžyje, Šiauliuose, Klaipėda, Gargžduose“, – pasakoja „Eldrive“ vadovas.
2023-tieji buvo lūžio metai
Anot T. Tamašausko, 2022-ųjų metų pabaigoje Lietuvoje buvo visiškai kitokia kalbant tiek apie elektromobilių skaičių mūsų šalyje, tiek apie įkrovimo tinklą.
„Praėjusiais metais situacija buvo kardinaliai kitokia. Vien per šiuos metus elektromobilių skaičius mūsų keliuose išaugo beveik dvigubai, elektromobiliams skirtų įkrovimo vietų skaičius taip pat augo ženkliai. Žmonėms dabar yra daug paprasčiau naudoti elektromobilius savo kelionėms, įkrauti elektromobilį galima daugelyje miestų ir gyvenviečių bei daugelyje pagrindinių Lietuvos kelių“, – sako T.Tamašauskas.
„Kitas svarbus dalykas, yra pingantys elektromobiliai. Dėl technologijų progreso baterijų srityje, elektromobilių kaina vidutiniškai mažėjo keliolika procentų. Žinoma, čia bendri duomenys, bet tikrai dabar galima įsigyti gerą ir bent kelis šimtus kilometrų nuvažiuojantį elektromobilį už 25–30 tūkst. eurų“, – pasakoja „Eldrive“ vadovas.
Remiantis paskutiniais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra beveik 12 tūkst. elektromobilių. Per 2023-iuosius metus Lietuvoje elektromobilių skaičius išaugo 72 proc. kaimyninėje Latvijoje – 119 proc., Estijoje – 79 proc.