Pradėti verta nuo dizaino, nes tai – dalykas, pirmas patraukiantis dėmesį pamačius automobilį. B klasės modelis tą dėmesį patraukia taip stipriai, kad šalia stovintį golfą būtų įmanoma pastebėti nebent jeigu jis užsidegtų. Jeigu visų vienatūrių išvaizdą būtų galima vertinti dešimbalėje sistemoje, „Mercedes-Benz B“ iš manęs gautų 11.
Nostalgija
Didžiausias klausimas prie komforto įpratusiems mersedesų gerbėjams – ar sugebėjo B klasė išlaikyti tą išskirtinę ir tik šiems automobiliams būdingą prabangą? Su A klase viskas aišku – tai buvo pirmasis vokiečių bandymas lįsti į visiškai naują segmentą. Jis nepavyko.
B klasė nuo savo prabangesniųjų pusbrolių daugelyje sričių nenutolo. Viena jų – senamadiškumas.
Kas nors papasakokit, kam automobilyje reikalinga pilna skaičių klaviatūra? Kai visas pasaulis pratinasi prie lietimui jautrių ekranų, vokiečiai vaidina, kad tai yra laikina mada ir į jau įsibėgėjusį traukinį šokti neskuba – toliau naudoja akmens amžių primenančias, tačiau vis „tobulėjančias“ įvairiausias valdymo rankenėles.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz“ B klasė |
Multimedijos valdymas čia suprantamas ne kiekvienam. Daug bereikalingų paspaudimų, savotiškas perėjimas nuo vienos funkcijos prie kitos ir keisti borto kompiuterio nustatymai. Tačiau, pasinaudojus ilgesnį laiką, prie tokio valdymo įmanoma įprasti. Pavadinti jį patogiu drįstų nedaugelis.
Naujovės?
„Mercedes-Benz“ turi daug elektroninių saugumo sistemų, nemažai jų yra jau standartinėje komplektacijoje. ABS, ESP, EBD ir t.t. – visos jos palengvina automobilio valdymą, tačiau posakis „kas per daug, tas nesveika“ egzistuoja ir čia.
Priartėjus per arti kito automobilio, pirmą kartą pasigirsta nedidelis pyptelėjimas, o visus kitus prietaisų skydelyje užsidega geltona lemputė, reiškianti „priartėjai per arti kitos transporto priemonės“. Taip, būdamas užsimerkęs, priešais važiuojančio automobilio nepamatysi, tačiau kiek šansų tokios būsenos pastebėti įsižiebusią lemputę šalia spidometro? Tai – viena iš „saugumo“ sistemų, kurios, neabejoju, iš automobilių dings taip pat staiga, kaip ir atsirado.
Nemažiau įdomus sprendimas rankenėlių išdėstyme – jau daugelį metų „Mercedes-Benz“ naudojama tik viena rankenėlė kairėje pusėje – su ja galima ir rodyti posūkį, ir valdyti valytuvus. Įpratimo reikalaujantis, tačiau patogus reikalas.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz“ B klasė |
Elementarumas paprastume
Žodis „sudėtingas“ tinka toli gražu ne visų valdymo prietaisų apibūdinimui. Pavyzdžiui, suprasti klimato kontrolės veikimo principą sugebėtų ir kalbėti nepradėjęs vaikas, o pastovaus greičio palaikymo sistemos, ar „autopiloto“ (arba, lietuviškiau, „tempomato“) valdymas vertas atskiros pastraipos.
Atrodytų, kas čia gali būti sudėtingo ar paprasto? Automobilyje paprastai yra du žingsniai, norint įjungti autopilotą:
- Jį įjungti (On)
- Užfiksuoti greitį (Set)
„Mercedes-Benz“ šį procesą sutrumpino dvigubai, atsisakydama pirmojo veiksmo. Važiuoji autostrada, atlieki vieną veiksmą stumteldamas rankenėlę ir kitą – pakeldamas koją nuo akceleratoriaus. Viskas. Tai tarsi pajudėjimas iš vietos su automatine pavarų dėže vietoj mechaninės. Išoriškai veiksmas toks pat, tačiau minti reikia vienu pedalu mažiau.
Paprastas dalykas, tiesa? Tačiau juo negali pasigirti nei elementarumo įsikūnijimai „Toyota“ ar „Volkswagen“, nei tokie gamintojai kaip „Renault“ ar „Ford“.
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz“ B klasė |
Kokybė
Trečias dalykas, į kurį verta atkreipti dėmesį – surinkimo ir salono medžiagų kokybė. Gražu pažiūrėti, malonu pačiupinėti – taip galima apibūdinti B klasės saloną. Taip, šiam modeliuitoli iki S klasės, tačiau taip pat toli kokiam „SEAT Altea“ iki B klasės.
Medžiagos čia tarsi merginos per „Miss Pasaulis“. Salonas – gražus, patogus, viskas atrodo išdirbta iki mažiausio siūlelio, net ir bagažinėje, kurią nemažai gamintojų daro paskubomis. Be abejonės, tai – tikras „Mercedes-Benz“. Solidus, prabangus ir patogus. Tik ne toks minkštas, kaip galima tikėtis.
Ir nors tai praktiškai į jokio segmento rėmus nepataikantis automobilis, savo pirkėją B klasės „Mercedes-Benz“ randa. Ir ras dar ilgai – tol, kol liks pakankamai „mersiškas“.
B klasės „Mercedes-Benz 180 CDI“ techniniai duomenys
Variklis | 180 CDI |
Darbinis tūris | 1796 cm3 |
Degalai | Dyzelinas |
Galia | 80 kW (109 AG) |
Sukimo momentas | 250 Nm |
0-100 km/val. | 10,9 sek. |
Maks. greitis | 190 km/val. |
Vid. degalų sąnaudos | 4,6 l/100 km |
Vid. CO2 emisija | 121 g/km |
Kaina | 83 454 Lt |