Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Guinnesso“ rekordo Baikale siekęs K.Mieliauskas: 50 pilkų ledo atspalvių, kuriuos rodys tik BBC

Motociklininkas, keliautojas Karolis Mieliauskas sau kelia vis sudėtingesnius tikslus. Prieš trejus metus vienas pervažiavo Baikalo ežerą ledu. Vėliau motociklu pasiekė šalčiausią planetos gyvenvietę – Oimiakoną (projektas „The coldest ride“). Apvažiavo Žemę per 40 dienų. Ir, galiausiai, šių metų pradžioje, ilgiau nei savaitę su 6 kolegomis motociklininkais (iš Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Rusijos, Argentinos), lydimais modifikuoto „batono“ UAZ, pasiekė dvigubą dvigubą važiavimo ledu „Guinnessso“ rekordą.

Nors Karolis ir jo kolegos 15min publikuotose nuotraukos gražiai šypsosi ir džiaugiasi ledo rekordais (kol kas tvarkomi formalumai, reikiami įrodymai pateikti „Guinnesso“ rekordų registruotojams), Sibiro realybė nebuvo tokia graži.

Žinoma, visų nuotykių Karolis atskleisti negali. Tarkime, kad vienam iš 6 ekspedicijos dalyvių, iki finišo likus vos keliems kilometrams, buvo iškilęs „labai liūdnas klausimas“. Nes Apie ekspediciją „Baikalo iššūkis“ filmą kuria tarptautinė prodiuserių kompanija. Tikimasi, kad jis rudenį bus rodomas solidžiausiuose TV kanaluose, tarkime BBC. Tačiau kai kuriuos niuansus, kuriuos pamatys ir tarptautinė auditorija, Karolis papasakojo 15min studijoje.

VIDEO: 15min studijoje – motociklininkas Karolis Mieliauskas ant Baikalo ežero pasiekęs „ledinį“ rekordą

Baikalo ežero gylis – 1642 m., o ilgis, važiuojant tiesiąja – apie 700 m. Tai kodėl motociklininkai užtruko net savaitę? Juk automobiliu tokį atstumą galima nuvažiuoti vos ne per 10 val., nes ant Baikalo ledo juk nėra transporto spūsčių.

Tikrasis kilometražas, kurį įveikė ekspedicijos dalyviai – apie 830 km. Reikia nepamiršti, kad jie ne tik važiavo, bet ir filmavo bei buitimi rūpinosi, stovyklavietes netoli kranto turėdavo įrengti dar nesutemus. Tad vidutinis važiavimo greitis mažėjo, bet ne tik dėl to.

Pasirodo, Baikalo ežero ledas, nepaisant neigiamos temperatūros, labai specifinis ir kartais gali būti pavojingas. Jis ne tik turi daugybę skirtingų atspalvių ar faktūrų (glotnus, apsnigtas, gruoblėtas) – kartais ledas pasibaigdavo ir atsiverdavo vanduo. Todėl ne visuose ruožuose ekspedicijos „Baikalo iššūkis“ dalyviai galėdavo lėkti atsukę rankenas.

„Baikalas yra viena didžiausių seisminių zonų pasaulyje. Taigi rimtas žemės drebėjimas įvyksta maždaug kartą į savaitę. O mažesni virpėjimai fiksuojami nuolat. Jų metu ledas juda, trūkinėja. Todėl sprindžio dydžio įtrūkimų yra tikrai daug. O didieiji, motininiai įtrūkimai, kai ledai stojasi piestu, nutinka rečiau. Tačiau juos labai sunku pamatyti, todėl važiuojant reikia nuolat stebėti aplinką. Panašiai, kaip Dakaro ralio dalyviai stebi smėlio ženklus“, – pasakojo Karolis Mieliauskas.

Ar faktas, kad Karolis buvo grupės vedlys ledo keliu per Baikalą reiškia, kad dar šiais metais išgirsime apie naujus iššūkius? Jau šį mėnesį lietuvis motociklininkas turėjo vykti į Tibetą, tačiau naujausia ekspedicija atšaukta dėl koronaviruso grėsmės.

Vis tik panašu, kad su Baikalo ledu Karolis Mieliauskas dar neatsisveikino. Gal kitąmet jį pamatysime „Baikalo mylios“ lenktynėse, kurias aplankė ir šiais metais?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais