Hamburgo oro uostas pradėjo naudoti dyzeliną iš atsinaujinančių šaltinių

Vokietijos Hamburgo oro uostas siekia tapti nepriklausomu nuo iškastinio kuro ir nuosekliai juda šio tikslo link. Nuo šiol į lėktuvus aptarnaujančių transporto priemonių bakus pilamas iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas dyzelinas, taip siekiant sumažinti į aplinką patenkančio anglies dioksido kiekį.
Hamburgo oro uostas įkurtas viduryje miesto
Hamburgo oro uostas įkurtas viduryje miesto / Hamburgo oro uosto nuotr.

Dalis oro uosto transporto priemonių parko jau naudojo alternatyvius energijos šaltinius. Tačiau ekologišku dyzelinu pradėjus pildyti šiais degalais varomų sunkiasvorių transporto priemonių – orlaivių vilkikų ar gaisro gesinimo automobilių – bakus, Hamburgo oro uostas tapo pirmuoju oro uostu pasaulyje visiškai pakeitusiu iškastinį kurą atsinaujinančiais energijos šaltiniais.

Per keturis bandymų mėnesius oro uosto specialistai pastebėjo, kad įprastą dyzeliną pakeitus gaminamu iš atsinaujinančių šaltinių, gerokai sumažėjo suodžių kiekis ir nemalonus kvapas. Naujos kartos dyzelinas ne tik padėjo užtikrinti geresnį transporto priemonių variklių darbą ir didesnę galią, bet ir sumažino degalų sąnaudas. Taip pat mažiau laiko buvo skiriama transporto priemonių priežiūrai.

„Tiekdami naujos kartos dyzeliną Hamburgo oro uostui prisidedame prie ambicingo jo tikslo – tapti kuo labiau nepriklausomu nuo iškastinio kuro. Pastebime, kad ekologišką dyzeliną renkasi vis daugiau didelių kompanijų, tokiu būdu dar kartą patvirtinančių, kad šie degalai atitinka aukštus kokybės bei efektyvumo standartus“, – sako Kaisa Hietala, „Neste“ vykdomoji viceprezidentė, atsakinga už degalų iš atsinaujinančių šaltinių gamybą ir plėtrą.

Naujos kartos degalai gali pakeisti naudojamą iškastinį kurą ir tampa vis labiau vertinami ne tik dėl mažinamo neigiamo transporto poveikio aplinkai ar teigiamos įtakos variklio darbui, bet ir dėl to, kad norint pradėti juos naudoti nereikia papildomai investuoti į sandėliavimo ar logistikos infrastruktūrą.

Europos oro uostai, tokie kaip Hamburgo oro uostas, yra vieni iš lyderių formuojant nuo iškastinio kuro nepriklausomą visuomenę. Mažesni Švedijos oro uostai, tokie kaip Kiruna ir Bromma, jau išbandė 100 proc. dyzeliną iš atsinaujinančių šaltinių savo transporto priemonių parkuose, o Oslo Gardemoen oro uostas tapo pirmuoju pasaulyje oro linijų bendrovėms pasiūliusiu iš atsinaujinančių šaltinių „Neste“ gaminamus reaktyvinius degalus.

Pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš atsinaujinančių šaltinių (biomasės) skirta Suomijoje užpatentuota NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologija. Šis dyzelinas pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Cheminė šio dyzelino sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jis tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų