„Būti pirmam yra įgimta „Bentley“ ir kitokie variantai čia neegzistuoja jau 100 metų. Todėl dviem didelėmis naujovėmis, pirmuoju segmente visureigiu ir pirmuoju hibridiniu visureigiu, gamintojas neapsiribos. Artimiausiais metais yra numatyta ne viena inovacija, nurodysianti kryptį visai automobilių rinkai, o ypač – konkurentams prabangių automobilių segmente“, – sako „Bentley“ atstovybės Lietuvoje Evelina Avina.
Klientų norai keičiasi
Šiandien neužtenka sukurti automobilį, kuris būtų tik greitas, arba tik prabangus, arba tik erdvus. Prabangių modelių klientai yra preciziški, jie tampa vis reiklesni ir gamintojai tą puikiai jaučia. Todėl šiandieninis prabangus automobilis turi būti ir greitas, ir erdvus, ir pasižymėti unikaliomis, tik jam būdingomis savybėmis bei turėti kuo daugiau inovacijų. Prisitaikyti prie modernaus ir greito kliento gyvenimo stiliaus, atitikti pasaulines tendencijas.
Visame pasaulyje augant didesnio pravažumo modelių populiarumui, „Bentley“ buvo pirmasis, pristatęs „luxury“ segmento SUV – „Bentayga“. Erdvus, prabangus ir labai greitas visureigis beregint tapo populiariausiu visoje gamoje: rekordiniais „Bentley“ 2017 m. pro gamyklos Kriu vartus išvažiavo 10 552 automobiliai, iš jų 4 849 buvo „Bentayga“. 2018 m. proporcija išliko panaši – beveik pusė visų pagamintų „Bentley“ buvo visureigiai.
Hibridinių iš tinklo įkraunamų variklių technologija pamažu populiarėja, tad netrukus „Bentley“ pristatė dar vieną inovaciją – „Bentayga“ su hibridiniu varikliu. Tą irgi padarė pirmas savo segmente.
3 litrų benzininis V6 variklis kartu su elektriniu motoru yra labai galingas – pasiekia 449 AG pajėgumą ir 700 Nm sukimo momentą. Daugiau nei 5 metrų ilgio prabangus keturiais ratais varomas visureigis su tokiu variklių tandemu 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 sek. bei įsibėgėja iki 254 km/val., o vien elektra gali įveikti 50 kilometrų. Nepaisant šių įspūdingų duomenų, vidutinė jo CO2 emisija – vos 75 g/km. Kaip nedidelio ekologiško miestui skirto automobilio.
Naujovės „Bentley“ visada yra derinamos su tradicijomis. Todėl net ir pristatydami kelias inovacijas iš eilės – pirmąjį visureigį, pirmąjį hibridinį visureigį – „Bentley“ nė per plauką nenutolo nuo prieš šimtą metų pasakytų įmonės įkūrėjo Walterio Oweno Bentley žodžių – „Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“.
Ateitis siejama su elektra
„Bentley Bentayga Hybrid“ – tik pirmasis modelis, suderinantis išskirtinę galią bei prabangą su ekologija. Automobilių ateitis siejama su elektriniais varikliais, tad jau po kelerių metų daugelis gatvėse matomų transporto priemonių turės kelias modifikacijas – varomus tradiciniais degalais ir hibridines.
Elektriniai varikliai į automobilius montuojami ne tik dėl ekologijos. Hibridinių jėgainių našumo rezultatai – daug geresni nei tik benzininių, nes didelis elektros variklio sukimo momentas pasiekiamas akimirksniu ir leidžia įsibėgti greičiau. Hibridinių automobilių universalumas leidžia dalį maršruto – pavyzdžiui, atkarpą senamiestyje – įveikti naudojantis vien elektra, o dalį – derinant abu variklius.
Todėl „Bentley“ hibridinių automobilių gama plėsis ir 2025 m. kiekvienas prabangus britiškas automobilis: „Bentayga“, „Continental“, „Mulsanne“ ir kiti – turės po modifikaciją su įkraunama hibridine pavara.
Hibridinės pavaros yra praktiškesnės nei vien elektrinės. Kai kurių Europos miestų centrinėse gatvėse jau šiandien yra ribojamas benzinu ir dyzelinu varomų automobilių eismas, tačiau įkraunami hibridai gali važiuoti visur. Tuo pačiu jie gali būti naudojami ilgose kelionėse, per dieną įveikti šimtus kilometrų dideliu greičiu – tai neįmanoma su jokiu elektra varomu automobiliu.
Tokiu būdu „Bentley“ suderins tai, kas dar neseniai atrodė visiškos priešingybės – galią su ekologija.