Hibridinių automobilių pionierius, automobilių gamintojas „Toyota“, žengė naują žingsnį. „Toyota“ nepakako hibridinę pavarą montuoti tik į nedidelius arba kompaktinės klasės automobilius, japonai hibridinę pavarą įtaisė ir į visureigį.
Tikrai atsiras ne vienas žmogus, kuris peiks tokį derinį, - esą miesto visureigis skirtas tik pasipuikuoti norintiems žmonėms, o hibridinę pavarą tokiame automobilyje rinksis tik dėmesio ištroškę vairuotojai. Tačiau, mano manymu, tai yra netiesa ir leiskite paaiškinti kodėl.
Išlaikytos visureigio savybės
Padidėjęs „RAV4“ jau beveik lipa ant kulnų savo didesniajam broliui „Land Cruiser“, iki kurio trūksta 10 centimetrų ilgio ir kiek daugiau centimetrų aukščio.
Visa tai sufleruoja, kad hibridine pavara varomas „RAV4“, bus toks pats neprilygstamas bekelėje, kaip ir jo vyresnysis brolis „Land Cruiser“. Su naujuoju hibridu nuvykau ten, kur galbūt kitas, atsargesnis žmogus, su ne savo automobiliu net nevažiuotų. Nuvažiavau ir įsitikinau – šiam automobiliui nebaisios nei stačios įkalnės, kurių pagrindas miško samanos ir smėlis, nei upės, nei kelias su ypač giliomis provėžomis.
Pasivažinėjimo miške metu nesudeginau nė litro benzino.
Važinėjant tokiais keliais nė karto nesuveikė praslydimo sistema – keturių varančių ratų sistema veikia puikiai, o įdomiausia yra tai, kad visas šias kliūtis automobilis įveikė be jokio garso, nesudegindamas nė litro benzino. Hibridinio automobilio žavesys – automobilis puikiai panaudoja kinetinę energiją, gaunamą riedant, ar stabdant, todėl pasivažinėjimo miške metu nesudeginau nė litro benzino.
Mažos degalų sąnaudos
15min jau rašė apie tai, kokiais neįtikėtinais tyrimais yra nustatomas automobilių degalų suvartojimo skaičius Europoje. Dažnai šis skaičius yra neatitinkantis realybės, o pasiekti sąnaudas, kurias deklaruoja gamintojai, gali tik ekonomišką vairavimą išmanantys vairuotojai.
Kaip ir su kitais modeliais, taip ir aprašomo „RAV4“ atveju, deklaruojamos degalų sąnaudos Europoje ir Amerikoje, stipriai skiriasi. Amerikiečiai deklaruoja, kad hibridinis „RAV4“ mieste suvartos 7,6 litrus benzino šimtui kilometrų, o vidutinis degalų suvartojimo skaičius – 6,9 litro šimtui kilometrų.
Kokios yra europietiškos sąnaudos? 2-2,5 litro mažesnės... Atitinkamai mieste automobilis turėtų suvartoti ne daugiau 4,9 litro benzino, o vidutinis degalų suvartojimo skaičius turėtų svyruoti tarp 4,9 ir 5,1 litrų benzino šimtui kilometrų.
Kodėl taip drąstiškai skiriasi gamintojo deklaruojamas degalų sunaudojimo kiekis Europoje ir Šiaurės Amerikoje, skaitykite čia. O dabar grįžkime prie „RAV4“.
Ar „RAV4 Hybrid“ naudoja tiek degalų, kiek nurodo europietiškas matavimo rezultatas? Ir taip, ir ne. Kaip jau minėjau anksčiau, hibridinio automobilio šarmas atsiskleidžia ten, kur reikia daug stabdyti, įsibėgėti palengva, važiuoti mažu greičiu.
Hibridinio automobilio šarmas atsiskleidžia ten, kur reikia daug stabdyti, įsibėgėti palengva.
Visos šios važiavimo sąlygos - mieste. Jeigu įsibėgėsite palengva ir nevažiuosite greičiau nei 60 km/val greičiu, gamintojo deklaruojamas sąnaudas pasiekti nebus ypatingai sunku. Tačiau jūsų važiavimo stilius turėtų būti kitoks, nei absoliučios daugumos vairuotojų. Kaip man sekėsi važiuoti mieste ir kokias sąnaudas pasiekiau, galite pažiūrėti žemiau:
Važiavimo laikas: 27 minutės;
Vidutinis greitis: 35 km/val;
Mano pasiektos sąnaudos / Gamintojo deklaruojamos sąnaudos: 5,1 l/100km / 4,9 l/100km.
Verta paminėti tai, kad Europoje nustatant automobilių degalų suvartojimo skaičių mieste, pasiekiamas 17 km/val vidutinis greitis, o važiuojama tik 13 minučių. Tad galima daryti prielaidą, kad laikantis šių nuostatų, pasiekti deklaruojamų 4,9 litrų rezultatą – nesunku.
Užmiestyje bandyti pasiekti gamintojo deklaruojamas sąnaudas jau sunkiau. Čia automobilis dažniau važiuoja varomas vidaus degimo variklio, įsijungus elektros varikliui šis greitai nusenka, o nuokalnių, nuo kurių važiuojant būtų galima įkrauti elektros bateriją nėra daug.
Rezultatas: 5,2 l/100 km
Mano pasiektas rezultatas – 5,2 litrai šimtui kilometrų. Važiavimas tokiu režimu, kokiu važiavau aš, yra ypač varginantis. Jeigu mieste įsibėgėdamas dviračio greičiu nieko nepraloši, kadangi greičiau pajudėjusį automobilį vis tiek sutiksi prie kito šviesoforo, užmiestyje įsibėgėti iki 90 km/val greičio, per 20 sekundžių, bus nepatogu.
Pasiekti gerą sąnaudų rezultatą užmiestyje taip pat įmanoma, tačiau kaip jau minėjau, tai tampa varginančiu uždaviniu:
Važiavimo laikas: 2:34 val;
Vidutinis greitis: 51 km/val;
Mano pasiektos sąnaudos / Gamintojo deklaruojamos sąnaudos: 5,2 l/100km / 5,1 l/100 km.
Važiuojant greitkelyje nenaudoti degalų yra praktiškai neįmanoma. Elektros variklis įsijungia ypač retai, arba beveik visai neįsijungia. Greitkelyje papildomas energijos šaltinis pasitarnauja tik tuo, kad automobilio ratus suka du varikliai, todėl generuojama didesnė galia, tačiau vistiek degalų sąnaudos išlieka panašios, kaip automobilio, turinčio tik vidaus degimo variklį.
Važiavimo laikas: 32 minutės;
Vidutinis greitis: 102 km/val;
Mano pasiektos sąnaudos: 6,6 l/100 km.
Rezultatas nėra prastas, tačiau, kad šiek tiek padidinus greitį sąnaudos šoka kone perpus, jau įrodė Gazas.lt žurnalistas Paulius Sviklas, kuris, pabandęs automobiliu važiuoti maksimaliu leistinu greičiu, pasiekė 10 litrų sąnaudas 100 kilometrų.
Išvados
Taigi hibridinis „RAV4“ nepraranda kitiems „Toyota“ visureigiams būdingų genų, o tuo pačiu metu išlieka galingas ir ekonomiškas. Iki 100 km hibridiniam „ravui“ įsibėgėti užtenka vos 8 sekundžių. Toks rezultatas beveik 2 tonas sveriančiam milžinui,ir vartojančiam apie 5,5 litro degalų yra labai geras.
Beje, lyginant panašių duomenų vien benzinu varomą „RAV4“, hibridinis variantas kainuoja vos 3-4 tūkstančiais brangiau. Tad kodėl nepasirinkti automobilio, kuris vartoja mažiau degalų, išlieka agresyvus visureigis, o už minėtus 3-4 tūkstančius eurų gaunama tokia komplektacija, kurios nebus vien benzinu varomame „RAV4“ ?