Hibridinių prabangių automobilių rinkoje dominuoja „Lexus“

„Lexus“ hibridiniai automobiliai išlieka Lietuvos rinkos lyderiais. Japonų gamintojas pernai šalyje pardavė daugiau nei du šimtus „premium“ klasės hibridų. Palyginimui, visi kiti gamintojai kartu sudėjus pardavė vos dešimt tokio tipo automobilių.
Naujas „Lexus LS 500 h“ modelis buvo pristatytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje
„Lexus LS 500 h“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvoje pernai iš viso nupirkta 205 „premium“ klasės „Lexus“ hibridinių modelių. „Lexus“ atstovybės Lietuvoje skaičiuoja nuo 2006 m. iki šių metų kovo iš viso pardavę 854 „premium“ klasės hibridinius automobilius. Per tą patį laikotarpį likę gamintojai jų pardavę viso labo 39. Tiesa, japonų gamintojas vienintelis gali pasiūlyti plačią hibridinių automobilių gamą – kiekvienas „Lexus“ modelis gali būti komplektuojamas su hibridine pavara, tuo tarpu kitų gamintojų, „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ – vos vienas kitas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas

Nuo 2005 metų, kai rinkoje pasirodė pirmas hibridinis visureigis „RX 400h“, pasaulyje iš viso parduota per milijoną „Lexus“ hibridinių modelių. Iš visų „Lexus“ markės automobilių, parduotų praėjusiais metais, hibridai sudarė net 88,89 proc.

„Vairuojant „premium“ klasės hibridą nebereikia derėtis su savo sąžine. Stebėdami klientų įpročius aiškiai matome, kad žmonės daug mieliau renkasi automobilį su hibridiniu varikliu, o ne su aplinką labiau teršiančiu dyzeliniu ar benzininiu“, – sako jis.

E. Povilauskas netgi pastebi, kad klientai, kurie pirmąjį savo hibridinį automobilį įsigijo prieš maždaug dešimtmetį, vėliau rinkdamiesi naują transporto priemonę vėl ieško hibrido.

„Visiškai nepagrįstos baimės, kad hibridinė technologija netinka mūsų klimato sąlygomis. Priešingai, ji tinka netgi geriau. „Lexus“ automobiliuose naudojamos technologijos veikia bet kokiu oru“, – tikina „Lexus“ atstovas.

Anot „Lexus Kaunas“ vadovo Vytauto Naujalio, Lietuvos rinka Europos kontekste šiek tiek išsiskiria. Jeigu likę europiečiai labiau linkę pirkti iš elektros tinklo įkraunamus hibridus, tai lietuviai pirmenybę teikia belaidėms technologijoms.

„Žmonės daug kalba apie tolimą ateitį, kai automobiliuose nebereikės vairuotojų, o vietoje degalų bus naudojamas vandenilis. Kurti tokius futuristinius planus tikrai įdomu ir, ko gero, tokia ir bus automobilių pramonės ateitis. Tačiau jau ir šiandieninės technologijos pasiekusios itin aukštą lygį. Dabartiniuose hibriduose naudojami sprendimai, apie kuriuos dar visai neseniai buvo galima nebent skaityti mokslinės fantastikos knygose“, – teigia V. Naujalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs