„Hustler“ – šešiaratis automobilis, gimęs „Aston Martin“ dizainerio galvoje: susirinkti galėjo patys pirkėjai

Norite būti sėkmingu automobilių dizaineriu? Na, teks labai daug mokytis ir nebijoti būti keistam. Štai Williamas Townsas išgarsėjo sukūręs „Aston Martin Lagonda“ dizainą, tačiau šiandien prisiminsime ne tokį žymų jo kūrinį – „Hustler“.
Hustler 6 turėjo 6 ratus, bet buvo varomas tik priekiniais
Aston Martin Lagonda – žymiausias Williamo Townso kūrinys / Wikimedia nuotr.

Williamas Townsas karjerą pradėjo 1954 metais. Iš pradžių kūrė sėdynių, durelių rankenų ir kitų smulkmenų dizainą. 1963 metais jis pradėjo dirbti „Rover,“ kur jau kitais metais sukūrė pirmąjį savo automobilį – lenktyninį „Rover-BRM“. 1966 metais jis paliko „Rover“, kad vėl kurtų sėdynes – tik šįkart jau „Aston Martin“. Tik sėdynes jis kūrė neilgai.

Iš pradžių jis padėjo sukurti „Aston Martin DBS“ dizainą, o vėliau tapo pagrindiniu „Aston Martin Lagonda“ projekto vedliu. Tiesa, prieš „Lagonda“ pasirodė ir kitas Townso automobilis – „Jensen-Healey“, o vėliau – dar visa eilė įdomių modelių, tarp kurių – „Guyson E12“, „Aston Martin Bulldog“, „Reliant SS1“ ir SS2.

Wikimedia nuotr./Aston Martin Lagonda – žymiausias Williamo Townso kūrinys
Wikimedia nuotr./Aston Martin Lagonda – žymiausias Williamo Townso kūrinys

Taigi, Williamo Townso biografija yra išties įspūdinga. Ir joje yra vienas keistuolis, kuris šioje laiko juostoje įsiterpė tarp dviejų „Aston Martin “ modelių – „Lagonda“ ir „Bulldog“.

Townsas norėjo sukurti automobilį nuotykių ieškotojams. Kažką tokio, iš ko būtų galima gerai apžvelgti gamtą, riedant vingiuotais užmiesčio keliukais. Jis taip pat norėjo, kad šis automobilis būtų pakankamai pigus ir prieinamas. Todėl sukūrė „Hustler“.

„Hustler“ buvo sukurtas ant klasikinio MINI bazės. Jo kėbulas turėjo kubo formos karkasą, dengtą stiklo pluošto detalėmis. „Hustler“ neturėjo durelių – į vidų buvo patenkama per slankiojamus langus. Automobilio dizainas priminė klasikinį visureigį, nors mechaniškai „Hustler“ nedaug skyrėsi nuo įprasto MINI.

Townsas „Hustler“ dizainą užbaigė 1978 metais. Tik kas tada? Na, „Aston Martin“, žinoma, apie jo gamybą net nebūtų galvoję, todėl Townso kompanija „Interstyl“ ėmė gaminti rinkinius – žmonės galėjo nusipirkti „Hustler rinkinį“, vieną MINI automobilį ir pasigaminti šį modelį namuose. „Hustler“ rinkiniai buvo gaminami tiesiai Townso namuose, jo studijoje.

Pirmasis „Hustler“, vėliau pavadintas „Hustler 4“, buvo paprastas keturratis automobilis, tačiau netrukus pasirodė šešiaratis „Hustler 6“. Šis automobilis turėjo net dvi galines MINI ašis. Žinoma, „Hustler 6“ vis tiek buvo varomas tik priekiniais ratais.

Wikimedia nuotr./Hustler 4. Williamas Townsas stovi už automobilio, veidu atsisukęs į fotoaparatą
Wikimedia nuotr./Hustler 4. Williamas Townsas stovi už automobilio, veidu atsisukęs į fotoaparatą

Townsas vis kūrė naujas „Hustler“ versijas. „Huntsman“ buvo šiek tiek galingesnis, „Hellcat“ neturėjo jokių patogumų ir dar labiau priminė bekelei skirtą visureigį, „Sport“ buvo kabrioletas, o „Sprint“ – dvivietis kupė. 1981 metais buvo pristatytas medinis „Hustler“ – net ir šio automobilio rėmas buvo medinis. Manote, kad „Hustler“ buvo per silpnas? Galbūt, bet Townsas buvo pagaminęs ir vieną šešiaratį „Hustler Highlander“, varomą Jaguar V12 varikliu.

Townso „Hustler“ sulaukė nemažai žiniasklaidos dėmesio. Visų pirma dėl to, kad tai buvo asmeninis elegantiškojo „Aston Martin Lagonda“ kūrėjo darbas. Tačiau taip pat tai buvo ir įdomus automobilis, kurį buvo galima surinkti savo garaže. Per keletą metų Townso komanda pagamino 500 rinkinių. Šiandien šie automobiliai yra reti ir aukcionuose įprastai kainuoja penkiaženkles sumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis