Kai pernai „Hyundai i20“ dalyvavo Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse, jis be didesnės konkurencijos pateko į geriausiųjų septynetuką. Tokia sėkmė jį lydėjo ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje Europos valstybių. Žurnalistai įvertino modelio kainos ir kokybės santykį bei jo galimybes.
Tačiau šviežiai pasirodęs „i20 Active“ yra dar nuostabesnis. Jeigu jis ir nevertas „Metų automobilio“ vardo, tai „Metų mažu krosoveriu“ tapti gali visur.
Visų pirma, nereikėtų šaipytis dėl palyginimo su „Fiat“. Bent kartą važiavę su keturiais ratais varoma „Panda“ bekelėje, žmonės ją įsimyli – tai automobilis, darantis „Land Rover“ lygio stebuklus, tik dešimt kartų pigesnis.
„Hyundai i20 Active“ yra maždaug tas pats, tik varomas dviem ratais. Didelių stebuklų bekelėje korėjietiškas automobilis nepadarys, tačiau jį išpurvinti galima ne tik važiuojant žvyrkelyje per balas.
Trumpa ratų bazė (2,57 m), 16 cm prošvaisa ir 1,1 tonos svoris leidžia įveikti vietas, apie kurias su „Hyundai Tucson“ visureigiu pamirštumėte. Bet tegul „Hyundai“ pardavėjai nesužino, kodėl po bandomojo važiavimo atgavo purvais nutaškytą automobilį.
Tai automobilis, kuris beveik neturi minusų. Benzininis trijų cilindrų variklis yra idealus tokio dydžio automobiliui, degalų sąnaudos nestebina, jo manevringumas ir talpumas – pavydėtini. Kaina, beje, irgi.
Galima būtų prikibti prie automatinės pavarų dėžės, kuri yra net ne bloga, tačiau gėdinga. Analogiškos būdavo montuojamos į praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje gamintus automobilius, tačiau kažkodėl „Hyundai“ 2015-aisiais sumąstė nupūsti dulkes nuo senų brėžinių ir atgaivinti 4 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Neteko vairuoti „i20 Active“ su automatine pavarų dėže, tačiau vien jos parametrai verti atskiro skyriaus Stepheno Kingo siaubo romane.
Palyginkime: tiek „i20 Active“ su mechanine, tiek su automatine greičių dėžėmis turi 100 AG išvystančius variklius. Tiesa, su mechanine dėže suporuotas naujesnis, tik 3 cilindrus turintis 1 l motoras, o su „automatu“ – senesnis, 4 cilindrų ir 1,4 l darbinio tūrio.
Automobilio su mechanine maksimalus greitis – 176 km/val., o su automatine – 162 km/val. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. – 10,9 sek. prieš 13,6 sek. Vidutinės degalų sąnaudos – 4,8 l/100 km prieš 6,7 l/100 km. Galų gale, netgi CO2 emisija skiriasi drastiškai: 110 prieš 157 g/km.
Kokio velnio dėti tokį antikvariatą į modernų automobilį?
Bet tai – vienintelis blogas dalykas šiame automobilyje. Jis, kaip ir „Fiat Panda 4x4“, netaps gerai parduodamu modeliu, tačiau tam segmentui pirkėjų, kuriems reikia nedidelio, ekonomiško ir pravažaus automobilio, taps aukso grynuoliu.
Konkurentai? „Suzuki Jimny“. Tačiau tai morališkai pasenęs modelis, nors jo galimybės bekelė gerokai didesnės. Beveik visi kiti hečbekai su padidinta prošvaisa yra didesni ir brangesni.
Bandyto „Hyundai i20 Active“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | 1.0 T-GDi |
Pavarų dėžė | 5 laipsnių, mechaninė |
Didžiausia galia | 100 AG prie 4 500 aps./min |
Didžiausias sukimo momentas | 172 Nm prie 1 500 – 4 000 aps./min. |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 10,9 sek. |
Didžiausias greitis | 176 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 5,9 / 4,1 / 4,8 l/100 km |
CO2 emisija | 110 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 065 / 1 760 / 1 529 mm |
Ratų bazė | 2 570 mm |
Prošvaisa | 160 mm |
Apsisukimo spindulys | 5,1 m |
Padangos | 195/55 R16 |
Automobilio masė | 1 160 kg |
Bendroji automobilio masė | 1 610 kg |
Priekabos masė, be (su) stabdžiais | 450 (1 000) kg |
Stogo apkrova | 70 kg |
Bagažinės talpa | 326 – 1 042 l |
Degalų bako talpa | 50 l |
Komplektacija | Comfort (bazinė) + paketas „Plius“ |
Kaina | 15 990 Eur |
Garantija | 5 metai, neribota rida |