Ko jis vertas, pavyko įsitikinti įveikus daugiau nei 300 kilometrų Lietuvos keliais. Aiškiausias dalykas – niekas per daug nepasikeitė nuo 2011-aisiais pradėto gaminti antrosios kartos „Hyundai i30“. Pakoreguoti žibintai, kai kurios interjero detalės, ekonomiškesni ir galingesni varikliai bei kita kainodara – standartinis „feisliftas“. Vis tik vienas naujas dalykas čia vertas dėmesio labiau už kitus – visiškai naujas variklis.
Tai 1,6 l darbinio tūrio jėgainė su turbina, išvystanti 183 AG ir 263 Nm – su ja i30 jau gali pasispardyti vadinamųjų „karštųjų hečbekų“ segmente, nors iki lyderių „Renault Megane RS“, „SEAT Leon Cupra“ ar „Honda Civic Type-R“ korėjiečiams trūksta bent penkerių metų tobulėjimo. 183 AG išvystantis „Hyundai i30“ gali varžytis kitoje lygoje, kartu su 190 AG „Nissan Pulsar“ ar 200 AG „Citroen DS4“.
Šioje kategorijoje korėjietiško automobilio išskirtinumas yra... universalo kėbulas ir kaina. Norint bent 180 AG išvystančio C segmento universalo už 22 tūkst. eurų, reikėtų dairytis į naudotus automobilius – vienintelis naujas, galintis tai pasiūlyti, yra „Hyundai“.
Gal „Hyundai Motorsport“ Pasaulio ralio čempionato komandos vairuotojai susipažinimui su trasa pradės naudoti „Hyundai“ automobilius?
Gal „Hyundai Motorsport“ Pasaulio ralio čempionato komandos vairuotojai susipažinimui su trasa pradės naudoti „Hyundai“ automobilius? Bent jau kol kas jie naudoja pirmos serijos BMW ir tą pateisinti paprasta – tiek „Hyundai i30“, tiek mažesnysis i20 iki šiol neturėjo galingų variklių, o jų vairo mechanizmai yra nejautrūs, juose itin jaučiama elektrinio vairo stiprintuvo įtaka.
BMW šiuo atveju yra visiška priešingybė. Tačiau atnaujintas i30 galingesnį variklį jau turi, belieka patobulinti vairo stiprintuvą ir Thierry Neuville‘as, WRC trasomis lekiantis su „Hyundai i20 WRC“, susipažinimui su trasa ir stenogramos surašymui taip pat galės naudoti korėjietišką automobilį.
„Hyundai“ žingsnis į sportiškumą nėra stebuklas – jis kurį laiką buvo tikėtinas. Jokiam automobilių gamintojui nėra tikslo dalyvauti tokio lygio, kaip WRC, varžybose, kišti į komandą milijonus eurų, ir toliau pardavinėti 90 AG išvystančius universalus. Jų reklamai yra efektyvesnių būdų – juk pieno gamintojai neperka reklamos tinklalapiuose apie žvejybą, ar ne?
Tačiau bandymams kliuvo ne galingiausias modelis, o 135 AG išvystantis i30. Su mechanine pavarų dėže suporuota jėgainė nėra vairuotojo svajonė – ji vangoka, tačiau ekonomiška ir nebrangi – šiuo varikliu ir pačia geriausia „Comfort“ komplektacija aprūpintas i30 atsieis kiek daugiau nei 17 tūkst. eurų.
Automobilio su šiuo varikliu įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,2 sek., tačiau degalų suvartojimas mieste – 7,4 l/100 km. Žinoma, tai – pagal gamintoją, o „normalių sąlygų“ skaičiai didesni – kur kas realiau „tilpti“ į 9 litrus.
Tai yra tarpinis variklis tarp galingiausio (183 AG) ir silpniausio (100 AG) benzininių motorų. „Hyundai i30“ dar siūlomas su dviem dyzelinėmis jėgainėmis – 90 ir 136 AG. Tai kiek kitokia gama, nei rasite pas labai artimą i30 giminaitį „KIA Cee‘d“. Pas pastarąjį dar galima rasti 1 l darbinio tūrio benzininius variklius, išvystančius 100 arba 120 AG, tačiau galingiausia versija su 183 AG – tik pas „Hyundai“.
Jeigu nusprendėte įsigyti „Hyundai i30“, būtinai apžiūrėkite ir „KIA Cee‘d“. Ir atvirkščiai. Šie modeliai, kaip jau minėta, turi kiek kitokius variklius ir skiriasi komplektacijomis bei išvaizda. O ji, renkantis labai panašiai kainuojančius automobilius, lemia daug.
Beje, jeigu jau renkatės kompaktišką automobilį už apie 20 tūkst. eurų ir nebijote eksperimentuoti, išbandykite „KIA Soul“ ir „Mazda CX-3“. Panašaus dydžio ir kainos automobiliai gali nustebinti.
Bandyto „Hyunda i30“ techniniai duomenys | |
---|---|
Kėbulo tipas | Universalas |
Variklis | 1 591 cm3, atmosferinis |
Pavarų dėžė | Mechaninė, 6 laipsnių |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Galia | 135 AG |
Sukimo momentas | 164 Nm |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. | 10,2 sek. |
Maksimalus greitis | 192 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 7,4/5,0/5,9 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 133 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 485/1 780/1 495 mm |
Ratų bazė | 2 650 mm |
Prošvaisa | 135 mm |
Padangų išmatavimai | 205/55 R16 |
Bagažinės talpa | 528 - 1 642 l |
Tuščio automobilio masė | 1 294 kg |
Maksimali leistina masė | 1 820 kg |
Kaina („Comfort“, aukščiausia komplektacija) | 17 590 Eur |
Bazinio automobilio kaina | 14 590 Eur |