„Hyundai i30“ atsinaujino ir krypsta sportiškumo link

Jeigu skalės nuo 0 iki 10 vidurkis yra 5, tai „Hyundai i30“ yra vidurkis C segmento hečbekų rinkoje. Kainos, dizaino, variklių ir komplektacijų įvairumo lygmenyje. Jis nėra brangus tarsi „Honda Civic“ ar pigus kaip „Citroen C-Elysee“, jis nėra gražus kaip „Mazda 3“ ar baisus tarsi „Dacia Logan“, nėra toks malonus vairuoti kaip „Volkswagen Golf“ ir nėra toks nejautrus kaip „Toyota Prius“. Šių metų pradžioje „Hyundai“ hečbekas gavo vidurio amžiaus atnaujinimą, o neseniai atkeliavo ir į Lietuvą.

Ko jis vertas, pavyko įsitikinti įveikus daugiau nei 300 kilometrų Lietuvos keliais. Aiškiausias dalykas – niekas per daug nepasikeitė nuo 2011-aisiais pradėto gaminti antrosios kartos „Hyundai i30“. Pakoreguoti žibintai, kai kurios interjero detalės, ekonomiškesni ir galingesni varikliai bei kita kainodara – standartinis „feisliftas“. Vis tik vienas naujas dalykas čia vertas dėmesio labiau už kitus – visiškai naujas variklis.

Tai 1,6 l darbinio tūrio jėgainė su turbina, išvystanti 183 AG ir 263 Nm – su ja i30 jau gali pasispardyti vadinamųjų „karštųjų hečbekų“ segmente, nors iki lyderių „Renault Megane RS“, „SEAT Leon Cupra“ ar „Honda Civic Type-R“ korėjiečiams trūksta bent penkerių metų tobulėjimo. 183 AG išvystantis „Hyundai i30“ gali varžytis kitoje lygoje, kartu su 190 AG „Nissan Pulsar“ ar 200 AG „Citroen DS4“.

Šioje kategorijoje korėjietiško automobilio išskirtinumas yra... universalo kėbulas ir kaina. Norint bent 180 AG išvystančio C segmento universalo už 22 tūkst. eurų, reikėtų dairytis į naudotus automobilius – vienintelis naujas, galintis tai pasiūlyti, yra „Hyundai“.

Gal „Hyundai Motorsport“ Pasaulio ralio čempionato komandos vairuotojai susipažinimui su trasa pradės naudoti „Hyundai“ automobilius?

Gal „Hyundai Motorsport“ Pasaulio ralio čempionato komandos vairuotojai susipažinimui su trasa pradės naudoti „Hyundai“ automobilius? Bent jau kol kas jie naudoja pirmos serijos BMW ir tą pateisinti paprasta – tiek „Hyundai i30“, tiek mažesnysis i20 iki šiol neturėjo galingų variklių, o jų vairo mechanizmai yra nejautrūs, juose itin jaučiama elektrinio vairo stiprintuvo įtaka.

BMW šiuo atveju yra visiška priešingybė. Tačiau atnaujintas i30 galingesnį variklį jau turi, belieka patobulinti vairo stiprintuvą ir Thierry Neuville‘as, WRC trasomis lekiantis su „Hyundai i20 WRC“, susipažinimui su trasa ir stenogramos surašymui taip pat galės naudoti korėjietišką automobilį.

„Hyundai“ žingsnis į sportiškumą nėra stebuklas – jis kurį laiką buvo tikėtinas. Jokiam automobilių gamintojui nėra tikslo dalyvauti tokio lygio, kaip WRC, varžybose, kišti į komandą milijonus eurų, ir toliau pardavinėti 90 AG išvystančius universalus. Jų reklamai yra efektyvesnių būdų – juk pieno gamintojai neperka reklamos tinklalapiuose apie žvejybą, ar ne?

Tačiau bandymams kliuvo ne galingiausias modelis, o 135 AG išvystantis i30. Su mechanine pavarų dėže suporuota jėgainė nėra vairuotojo svajonė – ji vangoka, tačiau ekonomiška ir nebrangi – šiuo varikliu ir pačia geriausia „Comfort“ komplektacija aprūpintas i30 atsieis kiek daugiau nei 17 tūkst. eurų. 

Automobilio su šiuo varikliu įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,2 sek., tačiau degalų suvartojimas mieste – 7,4 l/100 km. Žinoma, tai – pagal gamintoją, o „normalių sąlygų“ skaičiai didesni – kur kas realiau „tilpti“ į 9 litrus.

Tai yra tarpinis variklis tarp galingiausio (183 AG) ir silpniausio (100 AG) benzininių motorų. „Hyundai i30“ dar siūlomas su dviem dyzelinėmis jėgainėmis – 90 ir 136 AG. Tai kiek kitokia gama, nei rasite pas labai artimą i30 giminaitį „KIA Cee‘d“. Pas pastarąjį dar galima rasti 1 l darbinio tūrio benzininius variklius, išvystančius 100 arba 120 AG, tačiau galingiausia versija su 183 AG – tik pas „Hyundai“.

Jeigu nusprendėte įsigyti „Hyundai i30“, būtinai apžiūrėkite ir „KIA Cee‘d“. Ir atvirkščiai. Šie modeliai, kaip jau minėta, turi kiek kitokius variklius ir skiriasi komplektacijomis bei išvaizda. O ji, renkantis labai panašiai kainuojančius automobilius, lemia daug.

Beje, jeigu jau renkatės kompaktišką automobilį už apie 20 tūkst. eurų ir nebijote eksperimentuoti, išbandykite „KIA Soul“ ir „Mazda CX-3“. Panašaus dydžio ir kainos automobiliai gali nustebinti.

Bandyto „Hyunda i30“ techniniai duomenys
Kėbulo tipas Universalas
Variklis 1 591 cm3, atmosferinis
Pavarų dėžė Mechaninė, 6 laipsnių
Varantieji ratai Priekiniai
Galia 135 AG
Sukimo momentas 164 Nm
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. 10,2 sek.
Maksimalus greitis 192 km/val.
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) 7,4/5,0/5,9 l/100 km
Vidutinė CO2 emisija 133 g/km
Ilgis/plotis/aukštis 4 485/1 780/1 495 mm
Ratų bazė 2 650 mm
Prošvaisa 135 mm
Padangų išmatavimai 205/55 R16
Bagažinės talpa 528 - 1 642 l
Tuščio automobilio masė 1 294 kg
Maksimali leistina masė 1 820 kg
Kaina („Comfort“, aukščiausia komplektacija) 17 590 Eur
Bazinio automobilio kaina 14 590 Eur

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų