„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Hyundai i40“ atnaujinimai: nauji varikliai, „vokiškos“ grotelės ir 553 l bagažo

Į naują gyvenimo etapą įkopusiam „Hyundai i40“ gamintojai nepagailėjo patobulinimų, dėl kurių žmonės gali vartoti epitetus gražesnis, galingesnis, talpesnis ir pan. Žinoma, kaip ir bet ką kuriant, atnaujinant ar perdarant, neišvengiama klaidų. Ne išimtis ir automobilių gamyba.

Prisimenu „Hyundai i20“ automobilio bandymą, kai jį testavau parą laiko. Tada korėjietiškas miesto automobilis man įsiminė kaip puikiai valdomas, pigus, išvaizdus ir daug saugos sistemų turintis automobilis, tad kažko panašaus tikėjausi ir iš jo giminaičio i40. Klysčiau sakydamas, kad nusivyliau, kadangi i40 pateisino mano lūkesčius.

Atnaujinimas

„Hyundai i40“ sulaukė visiškai atnaujintos variklių linijos. Lietuviai, nusprendę įsigyti i40, galės rinktis vieną iš trijų variklių: benzininis 1,6 litro darbo tūrio 135 AG su 6 pavarų mechanine dėže ir du dyzeliniai – 1,7 litro darbo tūrio varikliai, kurių vienas 116 AG su 6 pavarų mechanine dėže, o antrasis – 141 AG su 7 pavarų automatine dėže su dviguba sankaba. Kaip ir įprasta variklių atnaujinimams, taip ne išimtis ir čia – agregatai dabar ekonomiškesni ir mažiau teršia aplinką nei pirmtakai.

Tos grotelės savo forma, labai jau panašios į naujausio „Audi A4“.

Išorė pakeista labai nedaug – vietoje „ūso“, kuris buvo įmontuotas virš siaurų grotelių, dizaineriai nusprendė groteles pratęsti, ir jomis užpildė priekinę centrinę automobilio dalį. Turbūt ne vienas pastebėsite, kad tos grotelės savo forma, labai jau panašios į naujausio „Audi A4“. Dar vienas esminis atnaujinimas – dviejų sankabų automatinė dėžė su septyniomis pavaromis. „Hyundai i40“, suporuotą su būtent tokia dėže ir 141 AG varikliu, bandžiau ir aš.

Dainiaus Cuberos ir Viliaus Vaserio nuotr./Atnaujintas „Hyundai i40“
Dainiaus Cuberos ir Viliaus Vaserio nuotr./Atnaujintas „Hyundai i40“

Interjeras

Kaip jau minėjau vaizdo įraše, automobilio viduje nėra jokių pastebimų ir ryškių pasikeitimų, o mygtukų gausa, aštrios linijos ir kampai išlieka nepakitę, sukurdami painų įspūdį. Tačiau toks įspūdis tikrai klaidingas  -pasėdėjęs prie i40 vairo supranti, kad viskas išdėstyta logiškai, mygtukų nors ir daug, tačiau jie visi savo vietoje, tie kurių reikia dažniau – lengvai pasiekiami be nereikalingo žvilgsnio kraipymo.

Didelių pasikeitimų bagažo talpos skyriuje neįvyko.

Kaip dažnai būna, atnaujinus ar pristačius kokį nors naują automobilį, padidėja vieta bagažinėje. Tai kaip savotiškas žaidimas – koks nors automobilis įgyja papildomus du ar tris litrus vietos bagažinėje ir štai jums talpiausias savo klasėje. Tačiau šį kartą didelių pasikeitimų bagažo talpos skyriuje neįvyko. Universalaus kėbulo i40 talpina 553 litrus bagažo. Palyginus su neseniai debiutavusiu universalaus kėbulo „Audi A4“ bagažo talpa, šie skaičiai geresni – į vokietį sutalpinsite apie 50 litrų mažiau, tačiau į kito vokiečio „Volkswagen Passat“ universalaus kėbulo bagažinę prigrūsite daugiau nei 600 litrų bagažo.

Kas negerai su „Hyundai“ stiklo valytuvais ?

Kai bandžiau jau minėtą i20, už akių užkliuvo automatinė priekinių langų valymo sistema – valytuvai veikė keistai. Atsidūrus po pavasarinio lietaus pritvinkusiu debesimi ir prasidėjus smarkiam lietui, i20 valytuvai nesivargino valyti lango greitu režimu, o priešingai – automatinė sistema įjungė stiklo valymą su pertrūkiais. Tačiau kai priekyje važiuojantis automobilis nusiplovė langus, ir tuo būdu aptaškė i20, valytuvai pradėjo valyti greičiausiu režimu.

Panašus dalykas ir su i40, tačiau prie šio erzinančio dalyko prisidūrė ir dar vienas, greičiausiai su automobilio stiklo valytuvų varikliuku susijęs dalykas. Važiuojant dideliu greičiu, apie 100–110 km/val., stiklo valytuvai greitai pakilę, leidžiasi žemyn pastebimai lėčiau, negu, pavyzdžiui, stovint vietoje, ar važiuojant nedideliu greičiu. Keista, nes kitas kolega, bandęs tą patį modelį, sakė, kad su šia problema nesusidūrė. 

#dash #hyundai #i40

A photo posted by Dainius Cubera (@daicub) on

Saugumo sistemos

Viena iš patobulintų naujovių yra automatinis vairo ištiesinimas, kai iškyla grėsmė nuvažiuoti nuo kelio. Tai yra puiki sistema, kuri veikia labai gerai. Ji gali ne tik pakreipti automobilį kelis centimetrus į šoną, siekiant išvengti užlipimo ant linijos, bet netgi įveikti kelio vingius, jeigu jie yra tvarkingai paženklinti šoninėmis linijomis.

Be to, sistema montuojama jau „Style“ komplektacijoje (i40 komplektacijos lygiai – „Comfort“, „Style“ ir „Premium“). Kaip jau minėjau vaizdo siužete, ši sistema gali pradėti automobilį palengva svaidyti į kairę ir į dešinę. Pamažu artėjant prie dešinės linijos, vairas pasikreips į kairę, tada vėl į dešinę – sistema nepastatys jūsų automobilio į eismo juostos centrą, o visą laiką sieks išvengti užlipimo ant linijos. Priešnuodžiai yra du: arba tvirtai laikyti vairą, arba vairą laikyti tik padėjus rankas ant vairo, o ne jį suspaudus, ir tiesiog išjungus sistemą valdyti automobilį pačiam.

Taip pat verta paminėti, kad i40 turi net 9 saugos pagalves. Be jau minėtos pagalbinės eismo juostos palaikymo sistemos, šiame modelyje standartiškai sumontuota avarinio stabdymo sistema (padidinanti stabdymo efektyvumą), pajudėjimo įkalnėje sistema, ir dar daugiau.

Tikiu ir esu beveik garantuotas, kad atnaujintas i40 pakartos savo pirmtako sėkmę, o gal bus dar labiau perkamas dėl jo saugos sistemų, už kurias nereikia papildomai mokėti.

 Bandyto automobilio techniniai duomenys:

Variklio tipas Dyzelinis, kintamos geometrijos, turbokompresorius, DOHC
Darbinis tūris (cm3) 1685
Didžiausia galia (kW/AG) 104 / 141
Didžiausias sukimo momentas (Nm) 340
Maksimalus greitis (km/val.) 200
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/val (s) 11
Degalų sąnaudos mieste (l/100 km) 5,2
-/ – užmiestyje (l) 4,2
-/ – mišrios (l) 4,7
Išmetamų CO2 teršalų kiekis (g/km) 123
Varomieji ratai Priekiniai varantieji ratai
Pavarų dėžė 7 pavarų automatinė su dviguba sankaba
Degalų bako talpa (l) 70
Bendroji automobilio masė (kg) 2100
Bazinė automobilio kaina (Eur) 20 990 (1,6 GDI 6MT)
Bandyto automobilio kaina (Eur) 29 990

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs