Naujasis „IONIQ5“ – ankstesnės kartos šio modelio įpėdinis, tačiau galima drąsiai teigti, kad sūnus praaugo tėvą. Lyginant su praėjusios kartos „IONIQ“, naujasis „penktukas“ tiek gerokai technologiškai pranašesnis, tiek pasižymi ir dar labiau futuristine išvaizda. „Hyundai“ pasistengė išlaikyti tokius automobilio bruožus, kuriuos atskleidė koncepcinėje versijoje. Ir panašu, kad jiems tai pavyko.
Automobilis atrodo labai moderniai, nors kai kam gali pasirodyti, kad priekinės dalies dizaino ir žibintų kombinacija – jau kažkur matyta. Taip, kai kuriais rakursais automobilio priekis primena aštuntosios kartos „Honda Civic“ bei legendinio „Lancia Delta Integrale“ bruožus. Šoninė automobilio linija kartu su sidabrine matine spalva turi užuominų ir į „Tesla Cybertruck“ konceptą.
Įleistos durų rankenėlės taip pat pasitarnauja tiek automobilio dizainui, tiek siekiant geresnės aerodinamikos. Nors tai tikrai nėra pats patogiausias sprendimas durų atidarymui, tačiau viskas daroma dėl kuo geresnio kėbulo aptakumo. Itin išskirtinis „IONIQ5“ bruožas – iš atskirų LED blokelių suformuoti galiniai žibintai. Žiūrint į automobilį iš šono taip pat labai greitai į akis krenta ilga ratų bazė. Ir tai ne optinė apgaulė. „IONIQ5“ ilgis tarp ašių – 3 metrai. Tai garantuoja erdvumą salone, kuris puikiai jaučiasi sėdint tiek automobilio priekyje, tiek gale. Tokį sprendimą „Hyundai“ įgyvendinimo panaudodami naują elektromobilių platformą E-GMP.
Automobilio vidus – modernus ir šiuolaikiškas. Visą reikalingą informaciją vairuotojas prieš akis mato dviejuose ekranuose. Nors bandomasis važiavimas buvo per trumpas norint išnagrinėti visus automobilio nustatymus ir prisijungimo galimybes, bet pirmas įspūdis nudžiugino. Multimedijos įrenginys ir jo opcijos išdėliotos aiškiai, sistema veikia greitai, ekranai pakankamai jautrūs lietimui. Būtent šis aspektas yra itin svarbus, nes bent jau man asmeniškai niekada nepatinka pirštu baksnoti į tą pačią ekrano vietą, kol kažkas suveiks. Šiuo atveju „IONIQ5“ sistema veikė be priekaištų.
Bandomųjų važiavimų metu pasirinkau versiją su šviesiu salonu. Viduje panaudota nemažai perdirbtų medžiagų. Gamintojas netgi atskleidžia ir tikslius skaičius. Kiekviename modelyje yra panaudota 730 g cukranendrių ir sumaišytų kukurūzų, 294 g vilnos, 200 g sėmenų aliejaus ir iki 32 perdirbtų PET butelių. Salono dizainas – modernus ir rafinuotas.
Hečbeko formų, tačiau SUV dydžio „IONIQ5“ viduje išties erdvus. Savo dydžiu jis konkuruoja su tokiais elektromobiliais kaip „Volkswagen ID4“ ar „Tesla Model 3“. Tačiau futuristinė išvaizda ir puikus salono bei jo erdvių išpildymas nėra tas koziris, kurį „Hyundai“ meta ant stalo, kai kalba pasisuka apie pranašumą prieš oponentus.
Visa šio elektromobilio esmė slypi techninėse charakteristikose. Naujasis „IONIQ 5“ siūlomas su 73 kWh talpos baterija bei dviem skirtingo galingumo motorais. Galima rinktis 217 arba 305 AG turinčias versijas. Silpnesnė versija varoma galiniais, galingesnė – visais keturiais ratais. Būtent bandymų metu ir teko išmėginti silpnesniąją versiją. Dviejų elektros variklių versijos gamintojas bandomiesiems važiavimams pateikti dar negalėjo.
Būtent galingesnė, 305 arklio galias turinti versija iki 100 km/val gali įsibėgėti per 5,2 sekundės. Vieną elektros variklį turinti versija – pora sekundžių lėtesnė, bet dinamiškas elektromobilio pagreitėjimas vis tiek leidžia mėgautis sukimo momento teikiamu tolygiu startu. Automobilio valdymas – lengvas ir sklandus. Žinoma, jaučiasi, kad elektromobilis sveria daugiau nei įprastas automobilis su vidaus degimo varikliu. „IONIQ5“ svoris su vienu elektros varikliu – kiek mažiau nei dvi tonos. Šiek tiek daugiau nei dvi tonas svers versija su dviem elektros varikliais. Tačiau lyginant per elektromobilių svorio prizmę, „IONIQ5“ svorio kategorija yra ne pati didžiausia ir tai automatiškai leidžia turėti didesnį nuvažiuojamą atstumą.
„IONIQ 5“ taip pat pasižymi ir vienomis geriausių rinkoje įkrovos bei nuvažiuojamo atstumo charakteristikomis. 800 voltų technologija leidžia itin greito krovimo stotelėse (220-350 kW) per 5 minutes įkrauti elektros net 111 kilometrų kelionei, o įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 procentų užtruks maždaug 18 minučių. Kraunant 50 kW galingumo stotelėse per 5 minutes galima pasipildyti elektros rezervą 28 kilometrams, o nuo 10 iki 80 procentų įkrauti vos per valandą. Viena įkrova mišriu režimu „IONIQ 5“ leis nuvažiuoti 481 kilometrą, o važinėjant vien mieste – net iki 686 kilometrų.
„Tesla Model 3“ viena įkrova nuvažiuoja kiek mažiau nei 500 km, o didžiausią nuvažiuojamą atstumą turinti „Volkswagen ID4“ versija – iki 520 kilometrų. Tiesa, pastarasis modelis neturi itin greito įkrovimo galimybės.
Modernusis „Hyundai“ elektromobilis išsiskiria ir dar viena, kituose modeliuose nesutinkama funkcija – galimybe įkrauti kitus elektros prietaisus ar net elektromobilius naudojant „Vehicle-to-load“ technologiją. Ši sistema gali tiekti net iki 3,6 kW galios ir naudojant įprastą rozetės kištuką. Taigi, dalinti energiją galėsite visiems savo prietaisams – nuo paspirtuko iki plaukų džiovintuvo. Viena rozetė sumontuota automobilio salone, kita, naudojant keitiklį, gali būti prijungta prie išorinio įkrovimo lizdo.
„IONIQ 5“ su vienu elektros varikliu kaina prasideda nuo 49 990 eurų. Versija su dviem varikliais kainuoja beveik 55 tūkst. eurų. Gausiausiai sukomplektuota versija kainuoja 59 tūkst. eurų. Viena iš papildomų komplektavimo opcijų – į stogą integruotos saulės baterijos.