Automobilis „Kona“, kurio pavadinimas yra kilęs iš Didžiosios Havajų salos, pirmąkart rinkoje pasirodė 2017 m. Praėjusiais metais prie vidaus degimo varikliais varomų „Kona“ modelių prisijungė vien elektra varomas „Kona Electric“. Dėl galingo elektrinio galios agregato ir didelio nuvažiuojamo atstumo „Kona Electric“ versija susilaukė paklausos visame pasaulyje, kuri pranoko net „Hyundai“ bendrovės lūkesčius. Europoje iš viso parduota beveik 120 tūkst. šių automobilių.
„Įvairiems klientų poreikiams patenkinti „Hyundai“ siūlo platų galios agregatų asortimentą. „Kona“ hibridas yra SUV kėbulo ir ekomobilio derinys. Tai – dar vienas naujas ir įdomus pasirinkimo variantas Europos pirkėjams“, – teigė „Hyundai Motor Europe“ produktų ir rinkodaros vadovas Andreas-Christophas Hofmannas.
Galios agregatas – kaip „IONIQ Hybrid“
Naujas hibridinis „Kona“ automobilis komplektuojamas su jau žinomu galios agregatu, varančiu „IONIQ Hybrid“. Jį sudaro „Kappa“ 1,6 l GDI tiesioginio įpurškimo benzininis keturių cilindrų variklis, elektrinis variklis ir automatinė dviejų sankabų transmisija.
Vidaus degimo variklio galia siekia 105 AG, sukimo momentas – 147 Nm, o elektrinis motoras išvysto 43,5 AG bei 170 Nm sukimo momentą. Bendra sistemos galia – 141 AG ir 265 Nm.
Automobilyje įrengtas kompaktiškas ličio polimerų akumuliatorius, kurio talpa – 1,56 kWh. Išskirtinis įkrovimo ir iškrovimo efektyvumas optimizuoja aukštos įtampos akumuliatoriaus galią ir energijos regeneravimo procesą.
Kaip papildoma įranga automobilyje komplektuojama garso, vaizdo ir navigacijos sistema (AVN) su 10,25 colio įstrižainės lietimui jautriu ekranu ir penkerius metus nemokamai teikiamomis LIVE paslaugomis, apimančiomis orų prognozę ir informaciją apie eismą realiu laiku, eismo stebėjimo kameras bei įdomias lankytinas vietas.
Naujasis ekranas suskirstytas į tris dalis, kuriose galima keisti vaizdus. Be to, „Qi“ standartą palaikančius mobiliuosius telefonus galima įkrauti belaidžiu būdu. „Bluetooth“ leidžia prie sistemos prijungti du šaltinius, pavyzdžiui, telefoninę laisvų rankų įrangą ir planšetę, kuri naudojama kaip garso įrenginys.
Iš kitų šios serijos modelių naujasis „Kona“ hibridas išsiskiria baltomis detalėmis. Standartiniuose modeliuose komplektuojamos sėdynės su juodais austinės medžiagos apmušalais, puoštais baltomis siūlėmis. Be to, siūlomi juodi medžiaginiai ar odiniai sėdynių apmušalai su baltais akcentais ir juodi odiniai – su baltomis siūlėmis. Pirkėjai gali pasirinkti ir vieną iš trijų ryškių spalvų apdailos komplektų, būdingų „Kona“ modeliams, t. y. „Orange“, „Lime“ arba „Red“. Visų spalvų salono apdailos variantai derinami su juodomis lubomis. Kėbulo spalvų paletę sudaro 26 skirtingi atspalviai.
Gausus standartinių technologijų paketas
Kaip ir kiti „Kona“ modeliai, naujasis „Kona Hybrid“ komplektuojamas su aukščiausios klasės technologijų paketu „Hyundai SmartSense“. Standartinėje modelių įrangoje montuojama eismo juostos sekimo (LFA), vairuotojo budrumo stebėjimo ir įspėjimo (DAW), pastovaus greičio palaikymo sistemos ir nauja „Kona“ automobilių įranga – elektroninis stovėjimo stabdis (EPB).
Į standartinį „Kona Hybrid“ automobilio įrangos paketą „Style“ įtraukta moderniausia saugos įranga, tarp kurios – priekinio susidūrimo išvengimo sistema su pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo funkcija. Be to, kaip papildoma įranga siūloma išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema (SCC) su „Stop & Go“ funkcija.
Su dvigubais LED priekiniais žibintais papildomai gali būti komplektuojama automatinė tolimųjų šviesų sistema. Į papildomos įrangos sąrašą įtraukta įspėjimo apie susidūrimą aklojoje zonoje, galinio skersinio eismo aptikimo ir pažangi važiavimo juostos laikymosi sistemos.
Pagalbinė ekonomiško vairavimo sistema (ECO DAS) analizuoja informaciją apie kelio sąlygas ir maršrutą bei padeda optimizuoti degalų sąnaudas. Kai navigacijos sistemoje nustačius kelionės tikslą gaunama informacija apie eismo spūstis ar kitas kliūtis važiuojant pasirinktu maršrutu, sistema automatiškai padidina regeneracinį stabdymą – taip efektyviau naudojami degalai.
Sistema taip pat analizuoja kelių topografinius žemėlapius ir atitinkamai veikia važiuojant įkalne ar nuokalne. Leidžiantis nuokalne ji užtikrina maksimalų regeneracinį stabdymą ir įkrauna akumuliatorius būsimoms kelionėms įkalne. Pasirinkus „Eco“ režimą, sistema veikia važiuojant nuo 40 iki 160 km/val. greičiu.
Naujojo „Kona Hybrid“ kaina prasideda nuo 24 990 eurų („1,6 Hybrid 141 AG 6-DCT Comfort“). Naujasis modelis Lietuvos rinkoje pasirodys jau šių metų rudenį.