Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į darbą pirmadienį – motociklu arba motoroleriu

Kasmet trečiasis birželio pirmadienis Europos motociklininkų asociacijų federacijos yra paskelbtas „Važiavimo į darbą motociklu/motoroleriu diena“ (ang. Ride to work day), rašoma pranešime.
„Vespa“ motorolerių sezono atidarymas
„Vespa“ motorolerių sezono atidarymas / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Temos: 2 Motociklas Mopedas

Kaip teigia Europos motociklininkų asociacijų federacijos (FEMA) generalinis sekretorius Dolfas Wiligeris, šiuo renginiu skatinama atkreipti dėmesį, kad miestuose kelionės motociklu ar motoroleriu padeda išvengti spūsčių, sutaupo vietų stovėjimo aikštelėse ir mažina oro taršą.

„Važiavimas į darbą motociklu padeda važiuojančiajam sutaupyti savo laiko ir pinigų, nes motociklas, o juo labiau motoroleris, yra transporto priemonės, kurios sunaudoja mažiau degalų nei, sakykime, automobiliai, į aplinką patenka mažiau anglies dvideginio“, – pabrėžia organizacijos atstovas.

Nors šią dieną kelionei į darbą visi raginami pasirinkti motociklus ar motorolerius, tačiau pastebima tendencija, kad neapsiribojama vien tik kelione į darbą – dažnai bendraminčiai susirenka bendrų pietų ar apsuka taip vadinamus „ratukus“ po miestą.

„Ši diena buvo sumanyta tam, kad būtų didinamas supratimas apie motociklizmą ir jo teikiamus privalumus visuomenėje, kad žmonės savo greitesnėms kelionėms rinktųsi motociklus ar motorolerius, o ne automobilius“, – tvirtina D.Wiligeris.

Jis vardija ir tokio kelionės būdo privalumus – kelionės motociklu ar motoroleriu yra greitesnės, nešvaistoma energija, leidžiant laiką automobilių spūstyse, o dėl to mažėja ir tarša miestuose.

„Darbuotojai, kurie tuščiai nepraleidžia laiko automobilių spūstyse, darbe būna geresnės nuotaikos, pagerėja jų darbo našumas – jie tampa produktyvesniais ir būna labiau nusiteikę darbui. Be to darbuotojas į darbą važiuojantis motociklu ar motoroleriu dažniau bus laiku nei tas, kuris kelionei renkasi autombilį“ – įsitikinęs Europos motociklininkų asociacijų federacijos generalinis sekretorius.

Trečiąjį birželio pirmadienį, kuomet organizuojama „Važiavimo į darbą motociklu/motoroleriu“ diena siekiama atkreipti dėmesį ir į tinkamas sąlygas šias transporto priemones saugiai palikti šalia darbo vietų esančiose stovėjimo aikštelėse.

„Dažniausiai tam galima pritaikyti vietas šali dviračių stovų. Labai gerai, jeigu tokiose vietose atisranda ir metaliniai turėklai, prie kurių motociklus ar motorolerius galima prirakinti“, – sako D.Wiligeris. Taip pat, pasak federacijos atstovo, būtų puiku, jei biurų patalpų administratoriai sudarytų sąlygas, motociklininkams, motorolerininkams ar dviratininkams, kur persirengti, o idealiu atveju ir dušus, jeigu reiktų nusiprausti. Dažnai tokias vietas galima sukurti nenaudojant kažkokių ypatingų investicijų.

Žurnalų „Keturi ratai“ ir „MotoLT“ redaktorius Marius Eidukonis tikina, kad lietuviai taip pat vis labiau atranda motociklizmo žavesį ir automobilius nusprendžia iškeisti į motorolerius ar motociklus.

„Pastarųjų metų VĮ „Regitra“ statistika rodo, kad vis daugiau žmonių nusprendžia įgyti teisę vairuoti motociklą – laikančiųjų šios kategorijos egzaminus skaičius vis auga, o vairavimo egzaminus laikančiųjų būryje ir ne vienas vyresnio amžiaus lietuvis. Manau, kad tai labai geras ženklas, nes žmonės supranta, kad mobilumo ir gero susisiekimo mieste garantas jau seniai nebėra automobilis“, – tvirtina M.Eidukonis.

Žinoma, dviratis, vertinant ekologiškumą, yra nenuginčyjamas lyderis, tačiau FEMA sukaupta statistika rodo, kad tiems, kam į darbą tenka važiuoti daugiau kaip 20 kilometrų, pasirinkimas yra motoroleris ar motociklas dėl savo suteikiamų galimybių.

„Nereikia būti labai akylam, ar sekti statistiką – net ir plika akimi matome, kad miestuose padaugėjo motociklus ir motolerius vairuojančių žmonių ir džiugu, kad tokius pokyčius mato ir miestų vadovai, bei eismu besirūpinančios institucijos.

Praėjusiais metais Vilniaus ir Kauno merai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydami suteikti galimybę motociklams važiuoti viešojo transporto juosta (KET pakeitimas Susisiekimo ministerijoje jau rengiamas), prie vis daugiau prekybos ir verslo centrų, viešųjų miestų erdvių atsiranda specialios parkavimo vietos būtent motociklams – visi šie nedideli žingsniai yra labai svarbūs ir reikalingi motociklininkų bendruomenei Lietuvoje, kurie kasmet plečiasi“, – sako žurnalų „Keturi ratai“ ir „MotoLT“ redaktorius M.Eidukonis.

Asmeninio albumo nuotr./Marius Eidukonis
Asmeninio albumo nuotr./Marius Eidukonis

FEMA kviečia visus birželio 15 – ąją į darbą vyksiančius motociklais ar motoroleriais įkelti nuotraukas į socialinius tinklus su grotažymėmis #ridetowork, #ridetoworkday arba #ridetoworkday2020.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų