04 19

Į Europą braunasi pigesni kiniški elektromobiliai: džiaugtis dėl to ar liūdėti?

Jei anksčiau automobilių parodose Kinijos atstovai būdavo tik svečiai (tiksliau, šnipai, renkantys informaciją ir matuojantys naujus modelius), tai dabar padėtis pasikeitė iš esmės.
BYD Seal kiniškas elektromobilis
BYD Seal kiniškas elektromobilis / BYD nuotr.

15min žurnalistas praėjusiais metais lankėsi Miuncheno mobilumo parodoje (buvusi Frankfurto), o šiais metais – Ženevos. Akivaizdu, kad kinai jau nebėra „pigių nekokybiškų“ prekių gamintojai. Atvirkščiai, jie nevynioja žodžių į vatą ir žada „užkariauti Europos rinką“.

Pirmieji žingsniai jau žengti. Aukščiau minėtose parodose kinų stendai – didžiausi. Pavyzdžiui, Ženevoje daugiausiai lankytojų sulaukė didžiausias pasaulio baterijų gamintojas BYD (Build Your Dreams) bei buvęs britų prekės ženklas MG.

Įdomu, kad, tarkime BYD, pristato ne kokius vieną du modelius, o iš karto visą skirtingų elektromobilių paletę. Jei žvelgtume į atitikmenis ES rinkoje – nuo VW ID.3 iki itin prabangaus „Mercedes V Class“ ar „Lexus LM“ (jei lygintume dydį ir prabangą). Kinų elektromobiliai nėra primityvūs, be to, pirkėjams siūlomi patrauklūs priedai – daugybė instaliuotų programėlių, 360 laipsnių besisukantys liečiami ekranai ir pan.

15min kreipėsi į du elektromobilių rinkos ekspertus. Justas Nekrošius (Volkswagen prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse) nuo seno domisi Kinijos gamintojais ir seka jų naujienas. Matas Buzelis („carVertical“ automobilių patikros platformos komunikacijos vadovas) taip pat puikiai išmano ir Europos, ir Azijos rinkų specifiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis