Laikinoji sostinė tapo pirmuoju ir vieninteliu Lietuvos miestu, kurio gyventojai išbandys modernaus dizaino ir technologiškai pažangų „Bolt“ elektrinį dviratį, šiais metais pristatomą 17 Europos šalių.
„Esu tikras, kad tokios paslaugos pristatymui Kaunas greta kitų Europos miestų pasirinktas neatsitiktinai. Dviračių kultūrą skatiname ne žodžiais, bet realiais darbais: tęsiamas projektas „Like Bike“, plečiama dviratininkams skirta infrastruktūra. Jau dabar dviračių takų tinklas driekiasi daugiau kaip 110 kilometrų.
Elektriniai dviračiai mūsų miestui itin pravartūs, nes keliaujant iš centro daugeliui tenka įveikti gana stačias įkalnes. Siekiame, kad šis ekologiškas transportas būtų ne tik laisvalaikio atributas, bet ir saugi bei patogi kasdienio susisiekimo priemonė. Tai ypač dera su Kauno pasirinktu žaliuoju kursu bei darnaus judumo idėjomis“, – sakė Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
„Bolt“ atstovų teigimu, platformos tikslas yra pasiūlyti šiuolaikiniam miesto gyventojui kuo daugiau alternatyvų, leidžiančių atsisakyti nuosavo automobilio. Kelionės naujaisiais el. dviračiais Kaune kainuos tiek pat, kiek ir paspirtukais.
„Prieš dvejus su puse metų į Kauno gatves išriedėję el. paspirtukai nepraranda populiarumo, nes užėmė svarbią nišą nuolat judančio kauniečio gyvenime, tačiau paspirtukai sukurti ir idealiai tinka trumpiausioms kelionėms mieste, o elektriniu dviračiu galima efektyviai nukeliauti 5 ir daugiau kilometrų”, - teigia Eimantas Balta, „Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalims.
Pasak jo, naujasis dviratis automobiliui nenusileidžia tiek iš techninės, tiek iš komforto pusės. Dviratininkui kelionės metu gelbsti išmanus prietaisų skydelis, sekantis greitį, baterijos įkrovimo lygį, taip pat įspėja apie mieste taikomus greičio ribojimus. Pažangi GPS sistema padeda dviratininkui rasti geriausią maršrutą, o vairo konstrukcijoje integruotas telefono įkroviklis – nelikti be ryšio.
Dviračio kūrėjai pabrėžia, kad ypatingas dėmesys buvo skiriamas saugumui: maksimalus greitis neviršija 25 km/val; tvirtos pneumatinės padangos užtikrina gerą sukibimą su danga; efektyvus stabdymas – abiejų ratų būgniniais stabdžiais; galinio rato sparnas, patikimai saugantis prastomis oro sąlygomis, o tamsiu paros metu tinkamą matomumą palaiko ryškūs žibintai.
Tikimasi, kad el. dviračiais Kaune bus naudojamasi taip pat aktyviai kaip ir „Bolt“ paspirtukais, tačiau net ir tokios intensyvios eksploatacijos atveju, naujasis dviratis sukurtas 5 metų gyvenimo ciklui.
Be to, jo korpusas pagamintas iš 100 proc. perdirbamo aliuminio, o integruota baterija – gali būti keičiama. Tai reiškia, kad prižiūrinčiai komandai nereikės pakrovimui kaskart gabenti dviračių į sandėlį, o tai reikšmingai mažina anglies dvideginio emisijas ir leidžia išlaikyti patrauklią paslaugos kainą.