„Šis ruožas yra itin apkrautas. Juo aktyviai naudojasi krovininis transportas, kuris keliauja ir į Kauną, ir tranzitu iš Vilniaus į Klaipėdą, kelyje daug lengvųjų automobilių. Sena infrastruktūra sukelia nepatogumų daugeliui žmonių, nuostolių verslui. Šios problemos turi būti ir bus sprendžiamos nedelsiant“, – pranešime spaudai sakė premjeras Saulius Skvernelis.
Jis trečiadienį kartu su susisiekimo ministru apžiūrėjo Kleboniškio tiltą ir įvertino jo būklę.
R.Masiulis tvirtino, jog Kauno plėtra lėmė, jog Islandijos plentas, turėjęs tarnauti tik kaip tranzitinis kelias į Vilnių ar Klaipėdą, tapo bene judriausia miesto gatve, kur įvykus avarijai, susidaro milžiniškos spūstys.
„Magistralės ruožas Vilnius–Kaunas ir Islandijos plentas nacionaliniu lygmeniu yra svarbiausias kelias, todėl jo rekonstrukcija yra būtina ir svarbi visai šaliai“, – pranešime teigė R.Masiulis.
Laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas BNS sakė, kad projektas bus finansuojamas iš nacionalinės Kelių priežiūros ir plėtros programos, tačiau jei Seimas kiek padidintų jos finansavimą, tai padaryti būtų lengviau.
Anot jo, Europos Sąjungos (ES) lėšos projektui nebus naudojamos, nes Lietuvai skirti pinigai iš bendrijos biudžeto 2014–2020 metais jau paskirstyti – didžioji jų dalis skirta „Via Baltica“ rekonstrukcijai.
Jo teigimu, artimiausiu metu bus skelbiamas projektavimo konkursas, o pirmą naują tiltą ketinama pastatyti iki 2019 metų pabaigos.
Dabar Kleboniškio tiltą, kuris yra kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, sudaro du atskiri tiltai. Prie jų šiaurinėje pusėje bus pastatytas naujas dviejų juostų tiltas, skirtas vietiniam eismui, vietoje 1964 metais statyto šiaurinio tilto – keturių juostų tiltas, skirtas tranzitiniam eismui, o 1981 metais statytas pietinis tiltas bus rekonstruotas.
Viso mazgo rekonstrukcija ir statybos kainuos apie 60 mln. eurų. Be to, dar apie 40 mln. eurų kainuos kelio nuo Biruliškių sankryžos iki prekybos centro „Mega“ rekonstrukcija. Keturių eismo juostų kelias taps aštuonių eismo juostų magistrale: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos būtų skirtos tranzitui.
2009 metų pradžioje dėl didelio eismo intensyvumo ir prastų oro sąlygų įgriuvo vienas iš dviejų Kleboniškio tiltų. Nuo to laiko jis kasmet paremontuojamas.