Šių dviejų modelių kainadara labai panaši. „Maserati Grecale“ GT komplektacijos kaina prasideda nuo 76 tūkst. Paties paprasčiausio „Porsche Macan“ (265 AG, 19 colių ratai) kaina – nuo 67 200 Eur. Tačiau italai siūlo turtingesnę komplektaciją: daugiau galios, didesnius ratus, daugiau komforto startinėje komplektacijoje. Tad, papildžius „Macan“ įrangos sąrašą, gautųsi gana panašios kainos.
Tai kodėl „Maserati“ vis dėlto nėrė į D dydžio visureigių nišą? Juolab, kad net 50 proc. „Maserati“ produkcijos nuo šiol sudarys naujasis „Grecale“ (24 tūkst. vnt. per metus). Ir ne daugiau.
„Maserati“ atstovai mano, kad prabangus „Porsche“ tapo masiniu arba „nacionaliniu“ automobiliu ne tik mūsų šalyje. Gatvėse išties labai daug visureigių „Macan“ ir „Cayenne“. O nemaža dalis brangesnių automobilių pirkėjų (tarkime, iki 150-180 tūkst. Eur) už šią kainą nori ne tik sportiškumo ir komforto, bet ir išskirtinumo.
„Maserati“ gamintojai išskirtinumą žada sąmoningai ribodami automobilių tiražą. Tai paaiškina, kodėl bent jau kol kas „Maserati“ gamoje dominuos ne „Levante“ ar „Ghibli“, o būtent Viduržemio jūros vėjo vardu pavadintas „Grecale“.
Kad jau prabilome apie kainą, tai pats prabangiausias (Trofeo komplektacija) „Grecale“ su „Nettuno“ varikliu, išvystančiu 520 AG, kainuos apie 130 tūkst. Tarpe tarp Trofeo ir GT yra Modena lygmuo. O vėliausiai pasirodys ir pirmasis 100 proc. elektrinis visureigio variantas „Folgore“.
Kol kas Lietuvoje vyko tik statinis pristatymas. Automobilio variklis dirbo, bet tik ant pakylos. Todėl galime pasakyti tik tai, ką matėme ir girdėjome.
Kalbant apie išorę – „Grecale“ paveldėjo kai kuriuos sportiško MC20 bruožus. Nors iš tolo atrodo panašus į didįjį „Levante“.
Prabanga ir technologijos
Du didžiuliai lietimui jautrūs ekranai sudaro informacijos ir pramogų bei klimato kontrolės centrinę dalį, o mechaniniai pavarų perjungimo mygtukai dalina 12,3 colio ekraną viršuje ir 8,8 colio ekraną apačioje.
Naudodami Maserati Intelligent Assistant (MIA), pritaikyta naudoti su „Android auto“ ir „Apple car play“ sistemomis, galima pasiekti daugybę valdiklių dideliame 12.3 colių ekrane: navigaciją, mediją, važiavimo režimus, automobilio nustatymus, programas ir kt.
Automobilio priekis išsiskiria žemai esančiomis ir išraiškingomis grotelėmis. „Grecale“ profilyje aiškus kontrastas tarp linijų grynumo ir techniškumo, o kiekvienas ryškiausias komponentas turi anglies pluošto elementus.
Beje,galinių žibintų bumerango formą įkvėpė Giugiaro kurtas 3200 GT modelio dizainas. Jie sukuria tokį siluetą, pagal kurį „Grecale“ tampa panašus į sportinį kupe modelį.
Viduje centrine dizaino ir technologijų figūra – tradicinis „Maserati“ prietaisų skydelis. Pirmąkart gamintojo istorijoje jis yra visiškai skaitmeninis, todėl automobilis tampa novatorišku pagalbininku, kurį galima valdyti balsu.
Salonas
Įlipę į vidų, galima mėgautis geriausiomis šildomomis ir oru vėsinamomis sėdynėmis su „Trišakio“ įspaudu ant galvos atramos, geriausia oda ir maloniai prigludusiais atlošais.
Stoglangis yra standartinė „Trofeo“ modelio įranga. Jis vizualiai padidina saloną.
„Grecale“ galima pasirinkti 5 važiavimo režimus: Comfort, GT, Sport, Corsa (tik Trofeo) ir Off-Road, kurių kiekvienas pasižymi savitomis savybėmis, galinčiomis visiškai pakeisti automobilio pojūtį ir atskleisti visą jo potencialą.
O kur mažiausias ekranas? Tai skaitmeninis „Maserati“ laikrodis. Juk daugelis sportiškų automobilių gamintojų skiria dėmesio šiam elementui.
„Grecale“ modelyje jis skaitmenizuotas, modernus. Ciferblatai (trys variantai) pritaikomi, kad dar labiau individualizuotų naująjį automobilį.