„Prie atnaujintos Kauno autobusų stoties atnaujino ir požeminę perėją. Bet padarė ją dar mažiau funkcionalią. Įrengė nusileidimus neįgaliesiems, kurie užima pusę laiptų pločio ir realiai nėra veiksmingi, nes per statūs.
Be to, buvo uždaryti du papildomi išėjimai iš šios perėjos. Todėl dabar kyla chaosas: praeivių srautas didelis, neįgaliųjų nemačiau nė vieno, nors šia požemine perėja vaikštau kasdien. Dėl įgyvendintų pokyčių žmonės yra priversti praleisti vieni kitus, nes prasilenkti sudėtinga. Kai kurie, neišsitekdami ant laiptų, lipa nuvažiavimų viduriu ir pan.“, – 15min problemą dėstė kaunietis Timas.
Požeminės perėjos rekonstrukcija dar nėra baigta, šiuo metu vyksta keltuvų žmonėms su negalia bei vaikų vežimėliais įrengimo darbai.
Kauno autobusų stoties atstovai pripažįsta, jog neįgaliesiems šiuo metu sunku naudotis požemine perėja, tačiau įgyvendinti sprendimai – laikini, nes rekonstrukcija nėra baigta. Netrukus ruošiamasi įrengti liftus neįgaliesiems bei mamoms su vaikiškais vežimėliais, tad dalies dabartinių nuovažų neliks.
Pasak keltuvus įrengsiančios UAB „Kautra“ rinkodaros grupės vadovo Mindaugo Sakalausko, esamos nuovažos įrengtos vadovaujantis senesnio, pirmojo perėjos remonto projekto specifikacijomis. Jos sumontuotos kaip laikinas sprendimas dviratininkams bei žmonėms su vaikų vežimėliais.
„Požeminės perėjos rekonstrukcija dar nėra baigta, šiuo metu vyksta keltuvų žmonėms su negalia bei vaikų vežimėliais įrengimo darbai, kurių metu abiejose Vytauto prospekto pusėse bus įrengta po keltuvą. Dėl šios priežasties ir buvo uždaryta po vieną laiptų maršą abiejose perėjos pusėse, vietoje jų įrengtos keltuvų šachtos“, – pokyčius paaiškino „Kautros“ atstovas.
Pagal susitarimus požeminės perėjos rekonstrukciją atliko UAB „Hakonlita“, o keltuvus įrengs UAB „Kautra“. Po keltuvų įrengimo bei paleidimo eksploatacijai nuo laiptų bus demontuota po vieną nuovažą, todėl laiptų plotis padidės. Likusi nuovaža tarnaus dviratininkams, kad būtų patogu nusivaryti dviratį nesinaudojant keltuvais, kaip numatyta remonto darbų projekte.
„Taip, esamos ir buvusios nuovažos neatitinka žmonėms su negalia įrengiamų pandusų statumo reglamento. Jos įrengtos buvusių nuovažų vietoje ant esamos infrastruktūros. Keisti požeminės perėjos laiptų geometriją nėra galimybių, nėra vietos. Kaip tik dėl to buvo priimtas sprendimas įrengti keltuvus žmonėms su negalia“, – teigė M.Sakalauskas.
Požeminė perėja su keltuvais bus pradėta eksploatuoti 2017 m. liepos pabaigoje ar rugpjūčio pradžioje. Tiksli data priklausys nuo to, kaip greitai pavyks atlikti perdavimo eksploatacijai procedūras. Iš pradžių ketinta atlikti tik paprastąjį remontą, tačiau galiausiai suvokta, jog neįgaliesiems kirsti šią požeminę perėją praktiškai nėra jokių galimybių.
Projektas atsieis apie 180 000 eurų. Vien keltuvai (kartu su jų įrengimu) kainuoja apie 75 000 eurų.