Antradienio rytas Vilniuje buvo šiltas. Jau 7 val. termometrai rodė 17 laipsnių. Per kelias valandas temperatūra dar keliais laipsniai pakilo.
Įjungė šildymą?
Tačiau 3G autobusu važiavę keleiviai nuo J.Baltrušaičio stotelės iki Lukiškių aikštės 8.30–9 val. galėjo įsivaizduoti, kad atėjo tikrų tikriausia žiema.
„Ar jau žiema atėjo Vilniaus 3G autobuse nr. 266? Kodėl jame buvo įjungtas salono šildymas 8.30–9 val. nuo J.Baltrušaičio stotelės iki Lukiškių a.? Autobusas baltas, langai atsidaro labai maži tik“, – rytinės kelionės įspūdžiais su 15min ir „Vilniaus viešojo transporto“ įmone pasidalijo vilnietis Vilius.
Vyras teigia nesuprantąs, kodėl žmonės turi prakaituoti, kaisti, o ir kvapai autobusuose kasdien – ne patys maloniausi, dėl karščio jie tik paaštrėja.
„Ir šildymas turbūt sunaudoja daugiau degalų? Negaila, turite daug? O gal autobuso techninė būklė bloga, variklis kaista ir tada vairuotojas įjungia šildymą salone ir nesirūpina keleiviais, tegu jie šunta“, – neslėpdamas pasipiktinimo svarstė vilnietis.
O gal autobuso techninė būklė bloga, variklis kaista ir tada vairuotojas įjungia šildymą salone, – svarstė vilnietis.
Jis tikina radęs informaciją, kad, „kai oro temperatūra žemesnė nei 0 °C, vairuotojas privalo įjungti troleibuso ar autobuso salono šildymo sistemą teigiamai temperatūrai palaikyti, o kai oro temperatūra žemesnė nei -15 °C, salono šildymo sistema turi dirbti nuolat. „Vilniuje ryte buvo +17“.
Tik gedimas
„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) komunikacijos vadovė Rasa Norkienė patvirtino, kad išties 3G autobuse antradienio rytą galėjo būti karšta.
„Šiandien ryte važiuodamas 3G maršrutu autobuso Nr. 266 vairuotojas pastebėjo šildymo sistemos gedimą. Galustotėje, įvertinęs situaciją, kad greitai sureguliuoti gedimo nepavyks, informavo VVT ir buvo nuspręsta nutraukti maršrutą. Šiuo metu autobusas jau grįžęs į parką“, – dar prieš 11 val. užtikrino R.Norkienė.
Ji taip pat patikslino, kad pagal šiuo metu galiojančią tvarką temperatūra viešajame transporte šiltuoju metų laiku, t.y. nuo balandžio 1 iki spalio 31 dienos, turi siekti 18–25 laipsnius, šaltuoju metų laiku, nuo lapkričio 1 iki kovo 31 dienos, turi būti palaikoma 5–15 laipsnių šiluma.
„Naujesniuose autobusuose automatinė šildymo ir vėsinimo sistema įrengta gamykliškai, ji salone palaiko nustatytą temperatūrą reaguodama į lauko temperatūrą. Tokių transporto priemonių VVT yra ketvirtadalis. Senesniuose autobusuose šildymo sistema veikia autonomiškai, reguliuojamas tik jos intensyvumas“, – teigė R.Norkienė.
Belieka tikėtis, kad kai Vilniaus miesto autobusų parkas atsinaujins, tokių dalykų nebebus. Prieš savaitę sostinės savivaldybė pristatė 250 naujus autobusus, iš kurių 8 jau važinėja miesto gatvėmis, o kiti Vilnių pasieks per artimiausius metus.
Iš viso keleivius Vilniuje vežioja apie 350 autobusų ir apie 180 troleibusų.