Techniniai Scania 25P duomenys
- Elektrinis miestui skirtas sunkvežimis su liftu ir šaldymo įranga;
- Baterja – 250 kWh;
- Elektros energijos vidutinis suvartojimas: nuo 90 iki 120 kwh/100 kilometrų, priklausomai nuo vežamo krovinio svorio ir eksploatacijos sąlygų;
- Vidutinis nuvažiuojamas atstumas: su kroviniu gali siekti iki 200 km, naudojant ir papildomą įrangą – keltuvą ir produkcijos šaldymo/vėsinimo agregatą;
- Lietuvos rekordas, važiuojant pačiu ekonomiškiausiu režimu – 322,4 km.
Elektriniai sunkvežimiai jau gaminami: trūksta tik įkrovimo infrastruktūros
Nors „Scania“ prieš porą metų pristatė reikšmingai patobulintą dyzelinį vilkiką „Scania Super“, kurio variklio šiluminis efektyvumas siekia net 50 proc., šis gamintojas iš pietų Švedijos (joje ir yra Skanijos provincija, įkvėpusi įmonės pavadinimą) sparčiai žengia elektrifikacijos keliu.
Netgi daro spaudimą Europos komisijai, ragindamas skirti elektrinių vilkikų infrastruktūros plėtojimui. Nes šioje srityje Skandinavijos šalys gali būti pavyzdžiu visai Europai.
„Scania Lietuva“ pardavimų vadovas Ramūnas Saveikis sako, kad, darbuojantis miesto sąlygomis, tokiam elektriniam sunkvežimiui ridos viena įkrova tikrai pakanka:
„Mūsų klientai, išbandę šį sunkvežimį, neišnaudojo visos įkrovos per vieną pamainą. Taigi, važinėjant miesto maršrutais didelės problemos nėra. Juo labiau, kad mes klientams duodame mobilią 40 kW įkrovos stotelę, kuri bateriją pilnai įkrauna per 5 val. Jei įmonė įsirengia greitesnę 130 kW įkrovos stotelę, tokio sunkvežimio bateriją įkrautų vos per 1,5 val.
Greičiau nei per 2 metus pristatysime ir tolimųjų pervežimų vilkikus. Jie viena įkrova galės be sustojimo važiuoti 4,5 valandos – iki vairuotojo pertraukos. Tuomet viešojoje megavato galingumo infrastruktūroje įsikraus energijos per 45 min. ir taip be pertraukos važiuos dar 4,5 valandos iki darbo dienos pabaigos. Va tada, kai bus pristatyti tarptautiniams pervežimams skirti sunkvežimiai, įvyks esminis lūžis sunkvežimių elektrifikavimo rinkoje“.
Kai bus pristatyti tarptautiniams pervežimams skirti sunkvežimiai, įvyks esminis lūžis sunkvežimių elektrifikavimo rinkoje...
Ką „Scania“ vilkikas turi bendra su elektriniu „Porsche“
Dėl savo patogumo ir ergonomikos „Scania“ dažnai vadinama „Porsche“ tarp sunkvežimių. Išbandę elektrinį „Scania 25P“ Vilniaus gatvėse, supratome, kodėl.
Visų pirma – elektrinė pavara. Sunkvežimiui įsibėjus iki 30-40 km/val., persijungia antra pavara! Daugelis rinkoje pripažintų lengvųjų elektromobilių tokios funkcijos neturi, o „Scania“ siūlo net ir mažesniame sunkvežimyje. Panašiai kaip sportiškame ir efektyviame elektromobilyje „Porsche Taycan“.
Bet tai – ne vienintelis bruožas, siejantis „Scania“ vilkikus su ikoniškais „Porsche“. Šio vilkiko kabiną kūrė būtent „Porsche Engineering“ specialistai. Tai daug ką paaiškina: ir formas, ir erdvės išdėstymą, ir patogumą.
Įdomūs faktai
Beje „Scania“ sunkvežimių bazės bei varikliai dėl patikimumo naudojami ir karinėje pramonėje, laivuose, o ant „Scania“ bazės surenkami ir dviaukščiai Londono autobusai.
Daugiau įdomių faktų apie „Scania“, taip pat ir 15min atlikto bandomojo važiavimo electrine „Scania 25P“ (nenaudojant šaldymo įrangos) rezultatus sužinosite pasižiūrėję filmuotą reportažą. Pavyzdžiui, kas „Scania“ sieja su legendiniais dviračių, lėktuvų ir traukinių gamintojais.