Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Įdomūs faktai: kaip automobilius perka lietuviai?

Du trečdaliai tiek naujų, tiek naudotų automobilių pirkėjų paieškas pradeda internete ir tik 8 proc. pirmiausia keliauja apsidairyti į automobilių turgų, rodo transporto skelbimų portalo Autoplius.lt surengta apklausa.
Turguje sunku rasti mašiną, kuri būtų nuvažiavusi daugiau nei 200 tūkst. km.
Turguje sunku rasti mašiną, kuri būtų nuvažiavusi daugiau nei 200 tūkst. km. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Net 43 procentai naujų automobilių pirkėjų į salonus užsuka jau tvirtai apsisprendę, kokios modelio mašinos nori. 34 proc. ieškančių naudoto automobilio iš anksto yra apsisprendę, kokią mašiną pirks. Ir net 9 iš 10 apklausos dalyvių žino ar bent jau turi kelis variantus, kokį automobilio modelį norėtų įsigyti.

„Tai reiškia, kad markės ir modeliai pasirenkami prieš pradedant aktyvią automobilio paiešką. Pirminį pasirinkimą įtakoja Lietuvos gatvėse matomi automobiliai, artimųjų ir draugų patarimai ar atsiliepimai“, – sakė Viktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas.

Kas penktas naudoto automobilio pirkėjas yra naujokas – iki šiol neturėjęs transporto priemonės, naują automobilį perka tik 9 procentai nepatyrusių vairuotojų.

Pagrindinė automobilio pirkimo priežastis – noras atsinaujinti. Taip atsakė 23 proc. naudotų ir 27 proc. naujų automobilių pirkėjų

14 proc. apklausos dalyvių, kurie įsigijo naudotą automobilį, teigė, kad turima mašina sugedo, 13 proc. planavo sumažinti kuro sąnaudas, 11 proc. pagrindine priežastimi įvardijo geresnes saugumo ir komforto savybes. Tik 7 proc. teigė, kad ekonominės sąlygos leido buvusią transporto priemonę pasikeisti į geresnę.

Naujų automobilių pirkėjų svarbiausių priežastys – kitokios. Po noro turėti naują automobilį, kita priežastimi pirkėjai įvardijo mažesnes kuro sąnaudas (16 proc.), po 15 proc. – geresnes saugumo ir komforto savybes, taip pat ekonomines sąlygas, kurios leido buvusį automobilį pasikeisti į naują.

Vis dėlto pagrindinė automobilio pirkimo priežastis – noras atsinaujinti. Taip atsakė 23 proc. naudotų ir 27 proc. naujų automobilių pirkėjų.

„Automobiliai dažnai yra komforto ir įvaizdžio dalis, todėl naturalu, kad pagrindinė automobilio pirkimo priežastis yra noras atsinaujinti. Įdomu tai, kad noras įsigyti naujesnę transporto priemonę yra kone dvigubai svarbesnė priežastis nei mažesnės kuro sąnaudos“, – sakė V.Daukšas.

Beveik ketvirtadalis lietuvių automobilį nusiperka per savaitę, kai tik pradeda aktyviai ieškoti. Kitiems prireikia mėnesio ar dar daugiau laiko.

„Vertinant pagal naujų ir naudotų automobilių pardavimo santykį, lietuvius galime pavadinti labai praktiška ir ekologiška tauta – net 97 proc. parduodamų automobilių yra naudoti ir jais važinėjama vidutiniškai 6 metais ilgiau nei ES vidurkis“, – šyptelėjo V.Daukšas.

Transporto skelbimų portalas Autoplius.lt internete atliko Lietuvos gyventojų apklausą, kurios tikslas buvo išsiaiškinti, į ką atsižvelgdami naudotus ir naujus automobilius perka lietuviai, kokios pagrindinės transporto pirkimo priežastys. Apklausoje dalyvavo daugiau nei 1100 respondentų, kurie pirko naujus ar naudotus automobilius per pastaruosius metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos