Daug kas kalba, kad dyzeliniai automobiliai nebeturi ateities. Tačiau iš tiesų jie vis dar turi privalumų ir žmonės juos perka, net jei dyzelinių automobilių pardavimai per pastaruosius kelerius metus ir stipriai nukrito. Naujasis „Audi SQ5 TDI“ parodo, kad ir gamintojai tebėra pasiruošę rinkai pasiūlyti įdomių dyzelinių modelių, pasižyminčių novatoriškomis technologijomis.
„Audi SQ5 TDI“ yra varomas 3 litrų V6 varikliu su turbokompresoriumi, elektriniu kompresoriumi ir hibridine technologija. Šis variklis išvysto 347 arklio galias (255 kW) ir 700 Nm sukimo momentą. Per aštuonių laipsnių automatinę transmisiją variklis suka visus keturis ratus. SQ5 yra gana sportiškas automobilis, todėl „Audi“ siekė, kad variklis greitai reaguotų į akceleratoriaus paspaudimus. Būtent tam ir skirtas elektrinis kompresorius.
Turbokompresorių suka išmetamosios dujos, kurių prie mažesnių sūkių variklis pagamina pakankamai mažai. Tai reiškia, kad variklio galios kreivė nėra labai tolygi - ji staiga šokteli aukštyn pasiekus maždaug 1,6 tūkstančius apsukų. Taigi, nuo akceleratoriaus nuspaudimo iki rimtesnio bėgėjimosi pradžios praeina pastebimas laiko tarpas. Tačiau elektrinis kompresorius veikia nepriklausomai nuo variklio sūkių, todėl varikliui iš karto gali pasiūlyti daugiau oro.
„Audi SQ5 TDI“ turi kompaktišką elektrinį kompresorių su 7 kW varikliu, galinčiu vos per 300 milisekundžių įsukti kompresoriaus mentis iki 65 tūkstančių apsukų per minutę. Taip suteikiamas santykinis 1,4 barų slėgis, ko pakanka išlyginti galios kreivei. Įdomu tai, kad ši technologija leidžia ne tik greičiau ir sklandžiau įsibėgėti bei pajudėti iš vietos, bet ir sutaupyti degalų.
Elektrinis kompresorius užtikrina sklandų variklio darbą prie mažesnių apsukų. Taigi, norėdami aplenkti kitą automobilį ar tiesiog pajudėti iš vietos vairuotojai neturi taip stipriai spausti akceleratoriaus pedalo. Dar labiau degalų sąnaudas mažina hibridinės technologijos - vairuotojui atleidus akceleratorių automobilis įkrauna baterijas, kurių energija vėliau gali būti panaudota degalų sąnaudų sumažinimui bent 0,7 l/100 km.
Žinoma, visos šios technologijos tik parodo, kokie sudėtingi yra šiuolaikiniai automobiliai. Tačiau internete jau gausu komentarų, primenančių, kad kuo daugiau technologijų, tuo daugiau komponentų, kurie gali sugesti.