Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ilgai lauktas „Renault Espace“ parodė, kodėl prancūzai taip delsė

2003 – 2014-ieji. 11 metų – tiek laiko buvo kurtas ketvirtos kartos „Renault Espace“. Ir nors naujojo modelio pasirodymo daugelis tikėjosi sulaukti greičiau, penktos kartos „Espace“ pasirodė tik šiais metais. Dar prabangesnis, dar galingesnis ir dar lengvesnis – tokį „Espace“ dabar siūlo „Renault“ atstovai Lietuvoje.
„Renault Espace“
„Renault Espace“ / Giedriaus Matulaičio nuotr.

Pirmas įspūdis

Važiuodamas į „Renault“ atstovybę, tikėjausi prabangiai atrodančio, erdvaus, patogaus, sportiško „Espace“. Negaliu sakyti, kad nusivyliau, ypač dėl sportiškumo, bet apie tai vėliau.

Man patikėta „Initale Paris“, kuri yra pati geriausia iš siūlomų „Espace“ komplektacijų. Tiesa, koncerno „Renault“ koncepcinis automobilis, tokiu pačiu pavadinimu „Initale Paris“, pasirodė dar 2013 metais. Išleistas į prekybą „Espace Initiale Paris“, atsikratė ne vienos išvaizdos detalės, kurias turėjo konceptas. Dabar jis atrodo kur kas „žemiškesnis“.

„Renault Espace“ ir „Initale Paris“ modelių interjerai
„Renault Espace“ ir „Initale Paris“ modelių interjerai

Šioje komplektacijoje gausu visko: navigacija; odinės, šildomos, ventiliuojamos, masažinės sėdynės su atmintimi; 19 colių ratlankiai, pritaikyti tik šiai komplektacijai, automatinė septynių laipsnių dėžė; 4 ratų valdymo sistema „4Control“; automobilio statymo pagalba; užvedimas be pultelio (o taip pat automatiškai užsirakinanti ir atsirakinanti sistema), ir dar daug visko.

Tikriausiai ne tik aš susidomėjau tokio didelio automobilio sportinėmis savybėmis. Iš pradžių į tai žiūrėjau skeptiškai. Na gerai, įdėjot nedidelį, 1,6 litro darbo tūrio variklį iš kurio išspaudėt 147 kilovatus, ir tai jau automobilis, turintis „sport“ režimą? Tačiau realybė yra kita. Įjungus „sport“ režimą, variklis užriaumoja kaip sportinis, spausti akceleratoriaus pedalą tampa ypač malonu.

Įjungus kitus režimus, tokius kaip „Eco“, variklyje įsijungia ribotuvai, automobilis tampa ekonomiškesnis, tačiau šito aš nepastebėjau. Įjungus pastovaus greičio palaikymo sistemą ir važiuojant magistrale, suvartojau ne mažiau nei 8 litrus degalų 100 km nuvažiuoti, nors gamintojas deklaruoja, kad užmiesčio sąnaudos neturėtų viršyti 5,3.

Automobilis didelis, bet ar erdvus?

Penkių vietų varianto bagažinėje – 680 litrų daiktams sukrauti, atlenkus antrą ir trečią sėdynių eiles, atsiranda 2 100 litrų vietos, sėdint septyniems keleiviams – 214. Septynviečių rinkoje šie skaičiai gana geri.

Pastebėjau labai didelį minusą, kalbant apie automobilio sėdynes. Kad ir kaip bebūtų keista, tačiau vairuotojo sėdynė neatsitraukė pakankamai, kad galėčiau ištiesti kojas. Nors mano ūgis nėra labai didelis, 189 cm, tačiau tokio dydžio automobilyje tikrai norėčiau važiuoti patogiai sėdėdamas.

Kuo „Espace“ sužavės klientus?

„Espace“ siūlomas su trimis variklių tipais, kurie visi yra 1,6 litro darbo tūrio. 130 arklio galių dyzelinis motoras, suporuotas su šešių pavarų mechanine pavarų dėže, 160 arklio galių, su automatine šešių pavarų dėže, ir benzininis 200 arklio galių variklis, poroje su septynių pavarų automatine dėže.

Automobilį vairuojančiam tėčiui pradės įkyrėti pastoviai zyziantys vaikai: „Tetukai, pakeisk spalvą!“ kadangi salonas turi penkias skirtingas apšvietimo spalvas, o taip pat ir daug tachometro dizainų, kurie yra individualūs pagal pasirinktą spalvą.

Automobilį vairuojančiam tėčiui pradės įkyrėti pastoviai zyziantys vaikai: „Tetukai, pakeisk spalvą!“ kadangi salonas turi penkias skirtingas apšvietimo spalvas, o taip pat ir daug tachometro dizainų, kurie yra individualūs pagal pasirinktą spalvą.

Pačioje pigiausioje „Life“ komplektacijoje, kuri kainuoja apie 29 tūkst. eurų, rasite viską, ko reikia komfortiškam važiavimui: visas naujausias saugos sistemas, šviesos ir lietaus jutiklinę įrangą, stereo garso įrangą, multimediją, navigaciją, vienu judesiu sulankstomas sėdynes, ir dar išties nemažai visko.

Pridėję dar apie 9000 eurų, įsigysite „Initiale Paris“ komplektaciją, kurioje yra beveik viskas, ką siūlo „Espace“. Šiek tiek nuvilia faktas, kad papildomos dvi sėdynės kainuoja. „Espace“ pavertimas septynviečiu automobiliu kliento piniginę paplonina papildomais 980 eurų.

Išvada

Nors už šį „Espace“ mokėsite brangiau nei už kai kuriuos rinkoje siūlomus septynviečius automobilius, tačiau už šią sumą siūloma žymiai daugiau, negu pasiūlys analogišką kainą deklaruojantys konkurentai. Ne visuose septynviečiuose rasite tiek daug važiavimo režimų ir prabangos akcentų.

Prancūzų gaminys „suvalgys“ visu šimtu litrų daugiau bagažo, negu „Peugeot 5008“ ar „Ford S-max“. Neturėsite didelės galimybės rinktis variklį, kokią siūlo „Citroen Grand C4 Picasso“ (2 benzininiai ir 6 dyzeliniai varikliai), ar „Kia Carens“ (3 benzininiai ir 2 dyzeliniai varikliai), tačiau „Espace“ vis tiek bus ypač praktiškas ir prabangus pasirinkimas.

Bandyto automobilio techniniai duomenys:

Degalų rūšis Benzinas
Didžiausia galia kW (AG**) 147 (200)
Didžiausias sukimo momentas Nm esant sūk./min. 260 esant 2500
Darbinis tūris (cm3) 1618
Didžiausias greitis (km/val.) 221
Pagreitėja nuo 0 iki 100 km/val. (s) 8,6
CO2 emisija (g/km) 140
Kuro sąnaudos mieste ir užmiestyje (l/100 km) 6,2
Pavarų dėžė 7
Kaina („Initiale Paris“ komplektacijos) / Eur 38 340

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?