„Apple“, aišku, šiaip jau automobilių negamina. Tačiau „Tesla“ fenomenas parodė, kad investicijos į elektromobilius gali būti labai pelningos. Ypač dabar ir ypač turint tokius pajėgumus kaip „Apple“. Ir nors anksčiau buvo skelbta, kad „Apple“ atsisakė automobilio gamybos planų, dabar aišku, kad jie yra gyvi ir tikri.
„Project Titan“, kaip „Apple“ vadino savo automobilio kūrimą, tęsiasi nuo 2014 metų. Žinoma, tai bus elektromobilis – tai visiškai nestebina. Stebina tik faktas, kad „Apple“ mato šį automobilį kaip galimybę radikaliai sumažinti elektromobilių kainą. „Apple“ ir „sumažinti kainą“ sunkiai dera viename sakinyje, tačiau kadaise šios kompanijos filosofija būtent tokia ir buvo.
„Titan“ (automobilis, aišku, taip nebus vadinamas) turės didelę bateriją, sudarytą iš didelių celių. Dabartinės elektromobilių baterijos yra sudarytos iš šimtų mažų elementų. Tai – saugi ir palyginti paprasta baterijų architektūra. Tačiau tuomet elektromobilio bateriją sudaro ne tik naudinga chemija, bet ir daug metalo. Kam reikia tiek daug baterijų korpusų, kurie tik didina baterijos dydį? Monocelinis (vienos celės) baterijos dizainas turėtų padėti „Apple“ sumažinti baterijų kainą, dydį ir svorį.
„Apple“ didelį dėmesį skirs autonominėms automobilio funkcijoms. 2017 metais buvo paskelbta, kad kompanija atsisako planų gaminti visiškai autonominius automobilius, tačiau pastangos tobulinti programinę tokiems automobiliams reikalingą įrangą tęsėsi ir toliau. Automobilio gamyba, visai kaip ir „Apple“ elektronikos, nebus „Apple“ darbas – ši užduotis bus patikėta rangovui.
Automobilio kūrimas yra patikėtas inžinieriui Dougui Fieldui. Kadaise jis kūrė „Apple“ kompiuterių dizainą, vėliau dirbo „Tesla“ kompanijoje, o 2018 metais grįžo į „Apple“.
Tai kada pamatysime „Apple“ automobilį? Na, į gatves jis turėtų išriedėti 2024 metais. Pandemija gali šiuos planus pakeisti, todėl saugesnis atsakymas būtų 2024-2025 metai. Per visą istoriją buvo ne vienas atvejis, kuomet ambicingos kompanijos nuspręsdavo parodyti automobilių rinkos senbuviams, kaip reikia gaminti mašinas. Daugelis jų žlugo, bet dabar yra kiti laikai – technologijų kompanijos dabar turi realių šansų pasikandžioti net ir tokioje žiaurioje rinkoje.