Kai kurie garantijos sąlygų punktai tapo įprasti tiek pardavėjams, tiek klientams ir ginčai dėl to jau nekyla. Geriausias pavyzdys – natūralaus susidėvėjimo detalės, kurioms garantija nėra taikoma. Į šią kategoriją įtraukiami stabdžių diskai ir kaladėlės, padangos, amortizatoriai, sėdynių apmušalai, lemputės, akumuliatoriai.
Be to, prieš išsiunčiant perdaryti iš automobilio gamintojo įsigytą važiuoklę, vertėtų patikrinti, ar darbus atliksianti įmonė turi reikiamus sertifikatus, o planuojama montuoti įranga – aprobuota.
Dažniausiai komercinio transporto gamintojų ir jų atstovų siūlomas garantijos laikotarpis – dveji metai be ridos apribojimo. Priklausomai nuo gamintojo, tolimesnės automobilio eksploatacijos sąlygos gali būti labai skirtingos.
Tarkime, „Fiat“ modeliams garantijos terminas po dvejų metų baigiasi, o „Volkswagen“ garantija galioja ir trečius bei ketvirtus metus, tačiau atsiranda ridos apribojimų, kurie skirtingiems modeliams yra nevienodi.
Papildomos sąlygos taip pat šiek tiek skiriasi, tačiau dažnai galioja bendros taisyklės. Pavyzdžiui, privalomai techninei priežiūrai automobilius pristatyti galima ir šiek tiek vėliau nei nurodytas ridos intervalas, tačiau reikia gerai žinoti gamintojų tolerancijos ribas. Tarkime, „Citroën“ leidžia vieno mėnesio arba 2000 kilometrų, o „Fiat“ – 1000 kilometrų paklaidą.
Garantijos sąlygos – kaip asmeninės paskirties automobilių
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos nario, kompanijos „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovo Valdo Stanislovaičio vertinimu, ilgiau galiojančios komercinių automobilių garantijos neribojant ridos – itin patrauklus pasiūlymas įmonėms. Kol kas tai nėra plačiai paplitusi praktika, o „Citroën“ yra viena iš nedaugelio kompanijų jau dabar suteikiančių savo komerciniams modeliams penkerių metų garantiją be ridos apribojimo – tokią pat kaip ir asmeninės paskirties automobiliams.
„Savaime suprantama, įprastos sąlygos nesikeičia ir besidėvinčioms detalėms garantija nėra taikoma. Pavyzdžiui, sudilusius stabdžių diskus naujais verslininkas turi pasikeisti už savo pinigus. Tačiau svarbiausia, kad ilgesnės trukmės garantijos galioja pagrindiniams agregatams – varikliui ir pavarų dėžei“, – komentuoja ekspertas.
V. Stanislovaitis pastebi, kad su ilgesne garantija komercinio transporto pirkimo sąlygos tapo artimos asmeninės paskirties automobilių įsigijimui. Iki tol dažnai būdavo taip, kad veiklos nuomos verslu užsiimanti ir transporto parko valdymo paslaugas siūlanti kompanija gamintojui suteikiant tik dvejų metų garantiją pati prisiimdavo riziką už ilgesnį laikotarpį.
„Tarkime, bendradarbiavimas trunka penkerius metus, taigi likusiems trejiems metams garantiją suteikia pats paslaugos teikėjas. Tiksliau sakant, į bendrą automobilio nuomos kainą įskaičiuojami ir galimi gedimai, kuriuos tenka šalinti jau pasibaigus garantiniam laikotarpiui. „Citroën“ prisiimant atsakomybę, klientams tokios paslaugos atpinga“, – konstatuoja pašnekovas.
Ilgesnė garantija – pigesnė eksploatacija be rūpesčių
V. Stanislovaitis pabrėžia, kad svarbus aspektas vertinant garantijos sąlygas yra ne tik nurodomas galiojimo laikotarpis, bet ir galimi ridos apribojimai. Intensyviai eksploatuojami komerciniai automobiliai nuvažiuoja daug kilometrų, todėl patraukliausi pasiūlymai – be ridos ribojimo.
Renkantis naują komercinį automobilį savarankiškai būtina pasidomėti, kokios yra garantijos sąlygos. Ypatingai tai svarbu, jei transporto priemonę ketinama įsigyti, o ne naudoti pagal veiklos nuomą. Kitu atveju viskuo pasirūpina nuomos paslaugas teikianti kompanija. Tiesa, netgi konsultuodami klientus nuomos specialistai atkreipia dėmesį į patraukliausius pasiūlymus.
„Sakome, kad štai yra trys modeliai už panašią kainą, tačiau vienam iš jų teikiama penkerių metų garantija. Jei ją suteikia pats gamintojas ar importuotojas, tai reiškia, pirma, kad galimi gedimai papildomai nieko nekainuos, o antra – tai rodo kompanijos pasitikėjimą savo produktu“, – kalba V. Stanislovaitis.
Gamintojo užtikrintumas garantuojant aukščiausią kokybę, anot pašnekovo, versle itin svarbu, kadangi kitaip nei asmeninės paskirties automobilis, komercinis transportas negali stovėti. Bet kokios ilgesnės prastovos įmonėms įprastai reiškia didelius nuostolius.
Glaudus bendradarbiavimas – svarbiau už sąlygų žinojimą
Peržiūrint garantijos sąlygas V. Stanislovaitis pataria atkreipti dėmesį į techninės priežiūros intervalų paklaidą, tačiau dar svarbiau – rasti bendrą kalbą su gamintojų atstovybių darbuotojais. Tuomet sumažės tikimybė, kad dėl smulkaus netyčinio sąlygų pažeidimo garantija bus laikoma negaliojančia. Itin geros aptarnavimo sąlygos, anot pašnekovo, įprastai taikomos daug automobilių perkantiems svarbiems klientams.
„Gamintojo atstovai tuomet kartais užsimerkia ir nefiksuoja kai kurių nežymių pažeidimų. Glaudus bendradarbiavimas šiuo atveju yra svarbesnis už gerą garantijos sąlygų žinojimą ir kruopštų įgyvendinimą. Aišku, jei perkate vieną automobilį, galbūt išskirtinių sąlygų ir negausite“, – kalba ekspertas.
V. Stanislovaitis taip pat rekomenduoja pasidomėti, kiek per planuojamą eksploatacijos laikotarpį kainuos automobilio techniniai aptarnavimai ir kokie yra jų atlikimo intervalai. Kuo jie didesni – tuo rečiau reikės važiuoti į servisą, o automobilis bus intensyviau naudojamas. Visgi patys ilgiausi techninės priežiūros intervalai neretai turi paslėptų sąlygų.
„Pavyzdžiui, skelbiamas techninio aptarnavimo intervalas – 40 tūkst. kilometrų, tačiau apačioje labai mažomis raidėmis taip pat parašyta, kad nuvažiavus 20 tūkst. kilometrų reikia atvažiuoti, kad būtų pakeista variklio alyva. Prieš įsigyjant automobilį reikia išsiaiškinti visas šias subtilybes“, – reziumuoja pašnekovas.